10
با کسب ۶ طلا از مجموع ۸ وزن

تیم ملی تکواندو نوجوانان قهرمان آسیا شد

  • کد خبر : 84821
  • 05 شهریور 1401 - 16:55
تیم ملی تکواندو نوجوانان قهرمان آسیا شد
تیم ملی تکواندو نوجوانان دختر ایران با کسب 6 طلا عنوان قهرمانی رقابت‌های تکواندو نوجوانان آسیا در ویتنام را به دست آورد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی “دختران قهرمان“، پرونده یازدهمین دوره مسابقات تکواندو نوجوانان آسیا امروز با قهرمانی تیم ملی نوجوانان دختر ایران بسته شد.

ایران در بخش دختران با کسب ۶ طلا از مجموع ۸ وزن، بالاتر از چین و کره جنوبی قهرمان شد که سوگند شیری، مبینا نعمت زاده، پونه جعفر صالحی، فرشته فتحی، ساغر مرادی و الهام حقیقی طلایی‌های ایران بودند.

همچنین با اعلام مسئولان برگزاری مسابقات، راضیه آقاجان پور عنوان برترین مربی را به دست آورد. آتنا دلیر و فاطمه نعمتی دستیاران او بودند.

نتایج دختران تکواندوکار ایران در ویتنام

در وزن ۴۲- کیلوگرم سوگند شیری در برابر «چانگ» از کره جنوبی پیروز شد و بعد از کسب طلای جهانی در بلغارستان، طلای آسیا را هم به آسانی کسب کرد. او برای رسیدن به فینال «گلشن اسماعیلوف» از ازبکستان و «هکاد» از هند را مغلوب کرد.

در وزن ۴۹- کیلوگرم صبا بیکی در نخستین مبارزه به مصاف «آردینی» از اندونزی  رفت و در 2 راند به برتری 12 بر صفر رسید اما در مرحله یک چهارم نهایی 2 بر یک نتیجه را به «تای نگویان» از ویتنام  واگذار کرد و از دور رقابت ها کنار رفت.

 مبینا نعمت زاده وزن ۵۲- کیلوگرم در سومین فینال متوالی خود به دومین طلا رسید. وی که نقره بزرگسالان آسیا و طلای نوجوانان جهان را درکارنامه خود داشت، این بار در فینال نوجوانان آسیا «ژانگ» از چین را شکست داد و طلایی شد.

نعمت زاده پیش از رسیدن به دیدار نهایی برابر «جی سئون چول» از کره جنوبی، «نوزی کازانبک» از قزاقستان و «توین» از ویتنام به برتری رسیده بود.

در وزن ۵۵- کیلوگرم فرشته فتحی در یک چهارم نهایی «کارنجانکو» از تایلند را با نتایج 10 بر 5 و 13 بر یک از پیش رو برداشت و سپس مقابل «ین نگویان» از ویتنام در 2 راند پیروز و راهی فینال شد.فتحی در دیدار نهایی «ماریا» ازقزاقستان را شکست داد و مدال طلا گرفت.

پونه جعفر صالحی در وزن ۵۹- کیلوگرم، که پس از یک دور استراحت و برتری مقابل «زینو شن» از چین و «آندوری» از مغولستان  راهی فینال شده بود، در فینال «پارک» از کره جنوبی را به آسانی و  2 بر صفر شکست داد و نشان طلا را تصاحب کرد.

در وزن ۶۳- کیلوگرم ساغر مرادی پس از یک دور استراحت، در مرحله نیمه نهایی به دیدار با «نازیم» نماینده قزاقستان رفت و با برتری 2 بر صفر راهی فینال شد. وی در این مرحله مقابل «کیم یونگ» از کره جنوبی صاحب برتری شد و به نشان طلا دست پیدا کرد.

در وزن ۶۸- کیلوگرم الهام حقیقی پس از برتری مقابل «جین» از چین و «مینگ سئو» از کره جنوبی و صعود به مبارزه نهایی، مقابل «حسویان لین» از ویتنامی به برتری رسید و مدال طلا را بر گردن آویخت.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=84821

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.