6
با تایید رسمی کمیته بین‌المللی المپیک

بورسیه ۵۰۰ دلاری ماهانه ورزشکاران برای المپیک پاریس

  • کد خبر : 84844
  • 07 شهریور 1401 - 12:51
بورسیه ۵۰۰ دلاری ماهانه ورزشکاران برای المپیک پاریس
روند بورسیه ۶ ورزشکار پیشنهادی برای بازی‌های المپیک 2024 پاریس، با تایید رسمی کمیته بین المللی المپیک فعال گردید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی “دختران قهرمان” پس از دریافت فراخوان بورسیه ورزشکاران المپیک ٢٠٢٤ از سوی کمیته بین‌المللی المپیک برای افزایش آمادگی، و بررسی سطح فنی هریک، ۶ ورزشکار زن معرفی شدند.

اسامی این ۶ ورزشکار به شرح زیر است: فاطمه کرم‌زاده از تیراندازی، سمیه یزدانی از دوچرخه سواری، نازنین ملایی از رویینگ، الهام حسینی از وزنه برداری، ریحانه مبینی از دوومیدانی، مهلا مومن‌زاده از تکواندو.

فاطمه کرم‌زاده و دومین حضور المپیکی در پاریس

کرم‌زاده با حضور در مسابقات تیراندازی المپیک توکیو، و رقابت تیراندازان تفنگ بادی در ۱۰ متر، با کسب رتبه ۲۳ در دور مقدماتی به کار خود پایان داد و به فینال نرسید.

این تیرانداز بوشهری، دومین المپیک خود را در سال ۲۰۲۴ در پاریس تجربه خواهد کرد؛ فرصتی برای کسب تجربه ارتقای رکورد.

سمیه یزدانی و جبران بازی‌های کشورهای اسلامی

یزدانی که یکی از امیدها برای کسب مدال بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی در قونیه بود، نتوانست به مدالی در این رقابت‌ها دست یابد.

پایین بودن سطح تجهيزات سمیه یزدانی و کیفیت پیست‌های تمرینی مانع بزرگ او در قونیه بودند. باید دید این رکابزن پس از بورسیه و فراهم شدن شرایط تمرینی چه عملکردی در المپیک پاریس خواهد داشت.

نازنین ملایی و تکرار تاریخ‌سازی

حضور ملایی در نیمه‌نهایی المپیک توکیو، اتفاقی بود که برای نخستین بار برای رویینگ ایران رخ داد. اما اختلاف سطح با سایر قایقران‌ها مانع از کسب مدال او شد و در نهایت رتبه یازدهم را به دست آورد.

ارتقای سطح امکانات تمرینی، که همواره از مشکلات اصلی رویینگ بوده‌است، می‌تواند نازنین ملایی را به رقیبی قوی‌تر در این مسابقات تبدیل کند.

الهام حسینی و تجربه اولین المپیک

حسینی با کسب یک طلا و دو برنز، در وزنه‌برداری بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی قونیه، نمایشی امیدوارکننده برای این رشته نوپا داشت.

با وجود اختلاف سطحی که بین ورزشکاران ایرانی این رشته و رکورد‌های جهانی وجود دارد، با فراهم شدن شرایط، او همچنان می‌تواند به تاریخ‌سازی خود در این رشته ادامه دهد.

ریحانه مبینی و اندیشه جبران قونیه

مبینی که از امیدهای کسب مدال به شمار می‌رفت، در رقابت‌های پرش طول بازی‌های کشورهای اسلامی در قونیه، از رسیدن به فینال بازماند.

او به دنبال جبران و بهبود عملکرد خود است و بعد از رکوردشکنی در مسابقات داخلی، برای کسب تجربه‌ای جدید و همچنین کسب مدال به پاریس می‌رود.

مهلا مومن‌زاده و کسب سهمیه المپیک

مهلا مومن زاده که در مسابقات تکواندو قهرمانی جهان در سال ۲۰۱۹ در منچستر مدال نقره جهان را کسب کرده بود، سال گذشته از رسیدن به المپیک توکیو بازماند.

این تکواندوکار جوان، پس از گذراندن دوره مصدومیت طولانی، به دنبال حضور و کسب مدال در میادین جهانی است.

علاوه بر این ۶ ورزشکار، نفرات دیگری نیز بودند که با وجود عملکرد و تلاش خود در لیست بورسیه المپیکی قرار نگرفتند. مانند نجمه خدمتی و هانیه رستمیان تیراندازان المپیک توکیو و ناهید کیانی ملی‌پوش تکواندو.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=84844

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.