7
نگین زندی در نقش غزال تیزپا!

صعود سخت اما شیرین با سیوهای خواجوی

  • کد خبر : 90246
  • 19 فروردین 1402 - 15:04
صعود سخت اما شیرین با سیوهای خواجوی
تیم ملی فوتبال زنان ایران با تساوی در دیدار دوم برابر میانمار و با توجه به پیروزی در جدال نخست، به دور بعدی انتخابی المپیک پاریس صعود کرد.

به گزارش افرا ورزش، تیم ملی فوتبال زنان کشورمان در دومین و آخرین دیدار دور نخست انتخابی المپیک پاریس 2024 به مصاف میانمار رفت.

این دیدار از ساعت 13 در ورزشگاه دوآنا شهر یانگون میانمار آغاز شد. دیدار نخست با برتری یک بر صفر ایران همراه بود.

با نظر مریم آزمون سرمربی تیم ملی فوتبال زنان، زهرا خواجوی، حدیث بساط شیر، ملیکا محمدی، فاطمه امینه برازجانی، سمانه چهکندی، بهناز طاهرخانی، زینب عباسپور، زهرا قنبری، نگین زندی، شبنم بهشت و افسانه چترنور 11 بازیکن تیم کشورمان در جدال صعود با میانمار بودند.

حضور زینب عباسپور به جای ثنا صادقی و بازگشت سمانه چهکندی با تجربه به خط دفاع، دو تغییر ترکیب ایران نسبت به بازی نخست بود.

نگین زندی، مهاجم ریز نقش و سرعتی تیم ملی با فرار در قلب دفاع میانمار در مصافی تک به تک دروازه‌بان را از پیش رو برداشت تا گل نخست ایران در دقیقه 13 به ثمر برسد.

این گل در هوای مرطوب و شرجی میانمار که کار را برای ملی‌پوشان کشورمان سخت کرده بود، آرامش و اعتماد به نفس تیم ملی را بالا برد.

تیم ملی فوتبال زنان

رفتن به لاک دفاعی و بازی روان میانماری‌ها در ادامه شرایط را برای ایران سخت کرد و چند موقعیت خوب میانمار با بی‌دقتی مهاجمان این تیم به هدر رفت.

در دقیقه 18 تکل زینب عباسپور بازیکن میانمار را  در محوطه جریمه ایران سرنگون کرد تا داور نقطه پنالتی را نشان دهد. اما ضربه بازیکن میانمار در حالی که زهرا خواجوی مسیر توپ را به درستی تشخیص داده بود به بیرون رفت تا مهم‌ترین شانس میانمار برای بازگشت به بازی از دست برود.

در ادامه نیز بازی دفاعی شاگردان آزمون ادامه داشت و ملی‌پوشان کشورمان چشم به ضدحملات دوخته بودند.

نگین زندی با پاس در عمق عالی زهرا قنبری بار دیگر در مصافی تک به تک به دروازه‌بان میانمار قرار گرفت که این بار موفق به گشودن دروازه میزبان نشد.

با وجود حملات خطرناک و دامنه‌دار میانمار اما بی دقتی بازیکنان این تیم در ضربات آخر همچون بازی نخست، پایان نیمه اول را با برتری یک بر صفر ایران همراه کرد.

عملکرد بهتر میانمار در نیمه دوم نیز ادامه داشت و حملات پرتعداد این تیم بالاخره نتیجه داد.

نفوذ از سمت راست، ارسال به تیر دو و ضربه سر بازیکن میانمار، دروازه ایران را باز کزد و بازی را به تساوی کشاند.

زهرا خواجوی همچون بازی نخست با چند سیو عالی، مانع از گلزنی حریف شد تا دروازه ایران برای بار دوم باز نشود.

تیم ملی فوتبال زنان

تساوی یک بر یک، نتیجه دفاع جانانه و قابل ستایش ملی‌پوشان ایران بود که علاوه بر مهاجمان میانمار با هوای شرجی میانمار نیز می‌جنگیدند.

بدین ترتیب فوتبال زنان ایران به دور بعدی فوتبال زنان انتخابی المپیک پاریس 2024 راه یافت؛ صعودی سخت اما شیرین!

دختران شایسته ایران نشان دادند لیاقت توجه و تدارکات بهتری برای حضور در مسابقات آتی هستند. جایی که به جای میانمار برابر قدرت‌های بزرگی همچون ژاپن قرار خواهیم گرفت.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=90246

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.