6
دختر تاریخ‌ساز ایران در شمشیربازی که طلسم شکنی کرد

اعظم بختی : مدال قونیه؟ این شروع کار شمشیربازی است

  • کد خبر : 84857
  • 07 شهریور 1401 - 16:50
اعظم بختی : مدال قونیه؟ این شروع کار شمشیربازی است
اعظم بختی، طلسم شکن ایران در شمشیربازی در گفتگو با ما از شیرینی کسب این مدال و انتظاراتش از مسئولان برای ادامه‌دار بودن این مدال آوری‌ها گفت.

پایگاه خبری تحلیلی دختران قهرمان : اعظم بختی یکی از افتخارات بزرگ کاروان ایران دربازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی را رقم زد و از حالا تا همیشه نام «اولین» را همراه خود دارد.

اولین مدال برنز را گرفت و طلسم شکنی کرد. مدال او در اپه اولین مدال بین المللی تاریخ شمشیربازی بانوان ایران در رده بزرگسالان بعد از انقلاب است.

پس از این مدال البته کسب مدال نقره تیمی هم این خوشحالی را چند برابر کرد و دختران اپه‌ایست ایران موفق به کاری بزرگ شدند.

هميشه اولين بودن سخت است و البته شیرین. شما بلاخره طلسم را شكستيد. چه حسی داری از اين اولين بودن با مدال برنز؟

کسب یک مقام توسط یک بازیکن حاکی از تلاش همه جانبه مربی و کادر فنی است که از مدت ها قبل برای به دست آوردن مدال زحمت می‌کشند و برای بازیکن وقت می‌گذارند.

از آنها ممنونم و بسیار خوشحالم. اولین بودن سخت است و تمرین کردن در بعضی شرایط سخت‌تر، اما داشتن هدف این سختی را کم رنگ می‌کند. شیرینی مدال به همه سختی‌ها می‌ارزد.

Iran Women's Epee fencing team in Konya 2021

اين خوشحالي با مدال نقره تیمی تكميل شد که شما سهم بزرگی در آن داشتید.

ما در فینال با تیم قوی ترکیه بازی داشتیم که من معتقدم حتی آنها را هم می‌توانستیم شکست دهیم، من و هم‌تیمی‌هایم تلاش خودمان را کردیم اما متاسفانه بازی را واگذار کردیم و نشد که طلا بگیریم.

از این به بعد هم رویدادهای بزرگی پيش روی شماست. چقدر میتوانيم به ادامه اين مدال آوری ها امیدوار باشیم؟ شرایط دختران اپه ایست چطور است؟

به نظر من این تازه شروع کار دختران شمشیرباز ماست، دختران شمشیرباز در هر سه اسلحه حرف های زیادی برای گفتن دارند که اگه مورد حمایت مسئولان قرار بگیرند، مطمئنم که می‌توانیم در میادین بعدی هم برای کشورمان افتخار آفرین باشیم.

مشخصا چه انتظاراتی از مسئولان دارید كه مدال آوری ها بيشتر شود و اين روند ادامه دار باشد؟

شمشیربازی رشته ای است که بازیکن باید به صورت مستمر در اردوها و مسابقات برون مرزی شرکت کند تا بتواند سطح آمادگی‌اش را بالا ببرد.

این مساله یکی از مهم‌ترین مشکلات دختران شمشیرباز بوده و هست که امیدوارم مسئولان این مورد را در نظر بگیرند تا روند مدال آوری دختران شمشیرباز ادامه دار باشد.

Azam Bakhti Iranian fencer Epee

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=84857

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.