5
۱۷ تیم در لیگ ۱۴‬۰۱‬ حضور دارند

آغاز لیگ تکواندو زنان از ۱۹‬ مهر در تهران

  • کد خبر : 86266
  • 12 مهر 1401 - 18:18
آغاز لیگ تکواندو زنان از ۱۹‬ مهر در تهران
فصل جدید لیگ تکواندو زنان باشگاه های کشور از 19 مهر در تهران آغاز می شود در حالی که حضور 17 تیم، این لیگ را داغ و جذاب می کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی “دختران قهرمان” فصل جدید لیگ تکواندو زنان در راه است و با اعلام نهایی سازمان لیگ، این مسابقات همانند سال های قبل با نام “جام کوثر” برگزار می شود.

حفظ ساختار جام کوثر به معنای این است که فدراسیون هادی ساعی روی طرح فدراسیون سید محمد پولادگر مبنی بر راه اندازی لیگ برتر تکواندو زنان و لیگ دسته اول، خط بطلان کشیده است.

بر این اساس، هجدهمین دوره این مسابقات از 19 مهر در تهران و با حضور 17 تیم برگزار می شود. حضور 17 تیم در این مسابقات نشان از این دارد که جامعه بزرگتری از دختران تکواندوکار فرصت رقابت در لیگ را پیدا می کنند.

لیگ تکواندو زنان ؛ پول بده و بازی کن

با این وجود، چالش جدی برای تکواندوکاران وضعیت قراردادها است به طوری که عده معدودی از دختران ملی پوش قرارداد مالی دارد و این قرارداد مالی نیز ارقام پایینی دارد.

اکثریت قریب به اتفاق دختران تکواندوکار اما برای حضور در این مسابقات مجبور هستند هزینه کنند. آنها باید بابت حضور در لیگ مبالغی تحت عنوان ورودی و هزینه های ایاب و ذهاب و اسکان بپردازند.

در پیام هایی که از سوی تکواندوکاران به پایگاه خبری دختران قهرمان رسیده است به طور صریح به این موضوع اشاره شده که آن ها برای این که فرصت حضور در لیگ را داشته باشند مجبور به پرداخت  مبالغی حتی چند میلیونی هستند.

لیگ تکواندو زنان در دو گروه برگزار می شود

با اعلام سازمان لیگ مسابقات، 17 تیم حاضر در این مسابقات در 2 گروه 9 تیمی (گروه یک) و 8 تیمی (گروه دوم) به رقابت خواهند پرداخت و در پایان مرحله مقدماتی، 3 تیم برتر هر گروه به مرحله نهایی صعود می کنند.

در گره اول تیم های هیات تکواندو سیستان و بلوچستان، فرمانیه، هیات تکواندو استان کرمان، لوکس شمشیری یاس، شرکت رنگ سازی آئینه، هیات تکواندو البرز، قهرمانان، تالار رستوران پارسیا و لوازم خانگی کن حضور دارند.

در گروه دوم نیز 8 تیم پایگاه سلامتی رها، پارت نوین، ستارگان فارس، هدفسازان، بارمان ابزار و یراق توسن، آینده سازان لوازم خانگی کن، باشگاه سید الشهدا اهواز و ققنوس با یکدیگر مبارزه خواهند کرد.

گفتنی است مبارزات گروه اول مورخ 19 مهر ماه و رقابت های گروه دوم بیستم مهر ماه به میزبانی خانه تکواندو برگزار خواهد شد

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=86266

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.