4
با عبور از مرحل نیمه نهایی

رکابی فینالیست سنگ نوردی آسیا شد | جدال بزرگ با شرق

  • کد خبر : 86515
  • 23 مهر 1401 - 14:29
رکابی فینالیست سنگ نوردی آسیا شد | جدال بزرگ با شرق
الناز رکابی سنگ نورد شاخص ایران جواز حضور در مرحله نهایی مسابقات سنگ نوردی قهرمانی آسیا در ماده کمباین را به دست آورد.

به گزارش پایگاه خبری “دختران قهرمان” مسابقات سنگ نوردی قهرمانی آسیا در سئول کره جنوبی امروز با صعود الناز رکابی به فینال ماده کمباین همراه بود.

در دور نیمه نهایی این رقابت ها امروز الناز رکابی در رقابتی 20 نفره با رتبه پنجم نیمه نهایی کمباین به کار خود پایان داد و به فینال راه یافت تا با 7 سنگ نورد دیگر برای رده بندی نهایی این ماده رقابت کند.

او در نیمه نهایی پایین تر از یک کره ای و 3 ژاپنی قرار گرفت و 3 نفر بعد از او نیز از کره جنوبی، چین و ژاپن بودند. بنا بر این، رکابی تنها نماینده آسیای غربی و میانه در فینال است.

در نیمه نهایی نیز غیر از رکابی و 2 سنگ نورد قزاق، سایر نفرات را سنگ نوردان کشورهای شرق و جنوب شرق آسیا تشکیل می دادند که نشان از تمرکز قدرت این رشته در این مناطق از قاره کهن دارد.

همچنین راحیل رمضانی سنگ نورد جوان و اهل همدان تیم ملی سنگ نوردی زنان در نیمه نهایی کمباین، یازدهم شد و نتوانست همانند رکابی راهی فینال شود.

حریفان الناز رکابی در فینال سنگ نوردی آسیا در ماده کمباین را هانا کویکه، میا آئویاگی، فوتابا ایتو و ناتسوکی تانی از ژاپن، ژیلو لو از چین و گایئونگ چی و چائه یون سئو از کره جنوبی تشکیل می دهند.

اگر رکوردهای نیمه نهایی را ملاک بررسی وضعیت فنی فینالیست ها قرار دهیم، الناز رکابی از نظر امتیاز وضعیتی نزدیک به ایتو و آئویاگی ژاپنی دارد و با عبور از آن ها می تواند حداقل به کسب برنز آسیا نزدیک شود.

رقابت بر سر قهرمانی آسیا میان ژاپنی های پرتعداد در فینال و کره ای ها – در راس آن ها چائه یون سئو – داغ است اما دختر خوشنام ایران می تواند نگاه ها در فینال را به سمت غرب خیره کند؛ جایی که فقط یک ستاره دارد: الناز رکابی.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=86515

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.