7
در پایان رقابت نهایی انتخابی مشخص شد

ترکیب تیم ملی تکواندو در مسابقات جهانی مکزیک

  • کد خبر : 86520
  • 23 مهر 1401 - 16:27
ترکیب تیم ملی تکواندو در مسابقات جهانی مکزیک
ترکیب تیم ملی تکواندو در مسابقات جهانی مکزیک مشخص شد با این حال ممکن است ایران تیمی کمتر از 8 نفر را به آمریکای شمالی اعزام کند.

به گزارش پایگاه خبری دختران قهرمان، مرحله نهایی مسابقات انتخابی تیم ملی تکواندو برای مسابقات قهرمانی جهان در مکزیک امروز برگزار شد و 8 عضو فیکس تیم ملی مشخص شدند.

در انتخابی امروز 14 نفر از برترین ها حضور داشتند و طبق آن چه وب سایت فدراسیون تکواندو اعلام کرده، “با نظر مینو مداح و همکاران وی” ترکیب تیم ملی نهایی شده است.

در برخی از اوزان، امروز یک مسابقه و در برخی اوزان بیش از یک مسابقه برگزار شد تا مینو مداح در مورد شایسته ترین ملی پوش اطمینان حاصل کند.

مشکل حضور اسراییل در مکزیک

تاکید خروجی فدراسیون بر این موضوع که “با صلاحدید کادر فنی این امکان وجود دارد که در برخی اوزان، اعزام به این رقابت ها انجام نشود” نشان می دهد تیم ملی تکواندو زنان احتمالا با کمتر از 8 تکواندوکار به مکزیک می رود.

زهرا-پوراسماعیل-ندا-زارع-و-اکرم-خدابنده-تکواندو

حضور تکواندوکاران اسراییل در جدول مسابقات نقشی مهم در وضعیت اوزان اعزامی دارد به طوری که کادر فنی تیم ملی نمی خواهد روی اعزام نفراتی که احتمال برخورد با آنها در جدول وجود دارد ریسک کند.

ترکیب تیم ملی تکواندو در مسابقات جهانی مکزیک

وزن 46- کیلوگرم: مهلا مومن زاده
وزن 49- کیلوگرم: غزل سلطانی
وزن 53- کیلوگرم: ناهید کیانی
وزن 57- کیلوگرم: نرگس میرنوراللهی
وزن 62- کیلوگرم: کوثر اساسه
وزن 67- کیلوگرم: زینب اسماعیلی
وزن 73- کیلوگرم: زهرا پوراسماعیل
وزن 73+ کیلوگرم: اکرم خدابنده

بازگشت مهلا مومن زاده به تیم ملی

نکته قابل توجه در فهرست نهایی تیم ملی، بازگشت مهلا مومن زاده به تیم ملی است. او پس از یک آسیب دیدگی طولانی چند روز قبل در آغاز فصل جدید لیگ تکواندو زنان به میادین بازگشت.

موفقیت او در انتخابی تیم ملی، نشان داد مصدومیت سخت و طولانی او نیز نتوانسته بر توانمندی او اثر بگذارد و این از هوش و استعداد او می آید.

فراموش نکنیم که مهلا مومن زاده، بهترین خاطره تکواندو زنان ایران از مسابقات جهانی را با خود دارد. او همان کسی است که در 17 سالگی در مسابقات جهانی منچستر 2018 نایب قهرمان جهان شد.

در صورتی که مهلا در مکزیک روی شیاپ چانگ برود، دومین حضور پیاپی در مسابقات قهرمانی جهان (بزرگسالان) را تجربه می کند. شاید این یک دورخیز برای کار نیمه تمامش باشد: کسب سهمیه المپیک!

چه کسی شانس مدال است؟

وقتی مهلا مومن زاده در منچستر روی سکوی نایب قهرمانی جهان ایستاد، نشان داد که پاسخ به این سوال هرگز آسان نخواهد بود زیرا هیچ کس، قادر نبود حضور او در فینال را پیش بینی کند.

اکنون در تیم 2022 پیش بینی این که چه کسی می تواند تا جمع مدال آوران پیش برود بسیار دشوار است. فراموش نکنیم که مسابقات جهانی، صحنه آسیا نیست که ایران به مدال آن نزدیک باشد.

روی کاغذ، نگاه ها به ناهید کیانی است و البته، باید هم باشد. او آماده ترین و باثبات ترین تکواندوکار دختر ایران است و تجارب بین المللی و نتایجی که کسب کرده ما را امیدوار می کند.

با این حال، ایران امیدوار است که در مکزیک یک پدیده داشته باشد. مثلا بار دیگر مهلا مومن زاده را در جایگاهی رفیع ببیند یا با کوثر اساسه معادلات را بر هم بزند.

تیمی که سال گذشته در مسابقات آزاد جهانی ریاض و در حضور بزرگان درخشید، گرچه دیگر نه زهرا شیدایی را دارد و نه ملیکا میرحسینی، اما همان خون و انگیزه را در رگ خود جاری می بیند.

با یاد غایبان شایسته

ملی پوش شدن در تکواندو ایران، یک موفقیت نسبی است زیرا اغلب ملی پوشان ایران، رقبایی با فاصله فنی میلی متری نسبت به خود دارند.

به همین بهانه، چشم ما جای مبینا نعمت زاده و زهرا شیدایی را در مکزیک خالی خواهد دید. این فقدان، البته وقتی عمیق تر است که مردمک ها به دنبال ملیکا پورحسینی میگردند اما او در تهران است و دور از میدان.

بیست و پنجمین دوره مسابقات تکواندو قهرمانی جهان 22 تا 29 آبان به میزبانی مکزیک برگزار خواهد شد.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=86520

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.