15

قهرمانی دختران بسکتبالیست ایران در بسکتبال 3 نفره غرب آسیا

  • کد خبر : 8748
  • 20 مرداد 1397 - 6:29
قهرمانی دختران بسکتبالیست ایران در  بسکتبال 3 نفره غرب آسیا

رقابت های بسکتبال ۳ نفره بانوان غرب آسیا با قهرمانی تیم ملی بسکتبال بانوان ایران به پایان رسید. تیم تحت رهبری نیکا بیک لیک لی هم قهرمان تورنمنت شد و هم جواز صعود به مسابقات قهرمانی آسیا را کسب کرد.

به گزارش آی دبلیو اسپورتس، رقابت های بسکتبال سه نفره غرب بانوان آسیا که در بیروت پایتخت لبنان آغاز شده بود با قهرمانی تیم ملی ایران به پایان رسید. قهرمانی دختران بسکتبالیست ایران در بسکتبال 3 نفره غرب آسیا می تواند حاصل تجاربی باشد که دختران ایران پس از به رسمیت شناخته شدن حجاب توسط فدراسیون جهانی بسکتبال فیبا به دست آورده اند.

تیم ملی بسکتبال 3 نفره زنان ایران در فینال این رقابت‌ها مقابل سوریه به میدان رفت و در حالی که در روز اول رقابت ها  از همین تیم شکست خورده بود، این بار با نتیجه ۱۸ بر ۱۵ حریف را شکست داد و به مقام قهرمانی رقابت های بسکتبال ۳ نفره بانوان غرب آسیا رسید.

تیم ایران در این رقابت‌ها در روز نخست ابتدا لبنان را شکست داد و در دومین مسابقه به مصاف سوریه رفت و مغلوب شد. در سومین مسابقه نیز مقابل عراق به پیروزی دست یافت تا به نیمه نهایی صعود کند. بانوان بسکتبالیست ایرانی در مرحله نیمه نهایی نیز لبنان را از پیش رو برداشتند تا ضمن صعود به فینال سهمیه رقابت‌های قهرمانی آسیا را به دست بیاورند.

عکس یادگاری تیم ملی بسکتبال زنان ایران در مسابقات سه نفره غرب آسیا با جام قهرمانی

تیم ایران در فینال رقابت های بسکتبال ۳ نفره بانوان غرب آسیا نیز ۱۸ بر ۱۵ سوریه را شکست داد و به مقام قهرمانی رسید. تیم ایران با ترکیب تینا عیسائیان، سعیده علی، مژگان خدادادی و معصومه اسماعیل زاده و با هدایت نیکا بیک لیک لی در رقابت های بسکتبال بانوان سه نفره غرب آسیا شرکت کرده بود.

تیم بسکتبال سه نفره ایران بهار امسال در مسابقات قهرمانی جهان در فیلیپین شرکت کرده بود. در آن مسابقات کیمیا یزدیان تهرانی یکی از اعضای تیم بود که در مسابقات غرب آسیا لبنان در ترکیب تیم حضور نداشت و تینا عیساییان جایگزین او شده بود.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=8748

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.