4
ندا زارع کناره‌گیری کرد چون می‌خواهد جای دیگری زندگی کند

هادی ساعی: ناهید کیانی دچار افت شد | مربی بدنساز زن نداریم

  • کد خبر : 87940
  • 28 آذر 1401 - 11:25
هادی ساعی: ناهید کیانی دچار افت شد | مربی بدنساز زن نداریم
هادی ساعی رییس فدراسیون تکواندو در نشستی خبری در مورد وضعیت تیم ملی زنان، چالش های موجود و موضوع ناهید کیانی توضیح داد.

به گزارش “افرا ورزش” هادی ساعی رییس فدراسیون تکواندو در نشستی خبری به تشریح وضعیت تیم های ملی پرداخت و درباره تکواندو زنان هم صحبت کرد.

بخشی از اظهارات رییس فدراسیون تکواندو در مورد ناهید کیانی، ندا زارع و مشکلات تیم ملی زنان برای رقابت با حریفان در شرایطی ناعادلانه بود.

تیم ملی در مکزیک مشکل بدنی نداشت

تیم ملی با پرواز بیزنس کلاس به مکزیک رفت و برخی انتقاد کردند که چرا تیم 5 روز زودتر به مکزیک رفته و چرا باید با پرواز بیزنس کلاس به این سفر 36 ساعته برود. چنین افرادی، درکی از ورزش قهرمانی ندارند.

حتی سفر در 5 روز پیش از شروع تورنمنت هم کافی نبود. ما اختلاف زمانی 9 و نیم ساعته را تجربه کردیم و با چالش اختلاف ارتفاع از سطح دریا هم مواجه بودیم با این حال نفرات ما از نظر جسمانی وضعیت خوبی داشتند.

تیم ملی تکواندو از نظر فیزیکی کم نیاورد. محلی که ما در آن مسابقه دادیم بالای 2 هزار متر ارتفاع از سطح دریا داشت. تیمی را به مکزیک اعزام کردیم که جوان بود و این سرمایه آتی ماست.

در ایران از خودی‌ها ضربه می‌خوریم

خدا را شاکرم که امروز فدراسیون تکواندو توسط قهرمانان این رشته اداره می‌شود. به کادر فنی تیم‌های ملی اعتماد داریم اما در مورد کادر تیم ملی، کمیته فنی تصمیم می‌گیرد و من هم در این کمیته فقط یک رأی دارم.

ما در ایران، از خودی‌ها ضربه می‌خوریم. در انتهای پاییز هنوز تفاهم‌نامه مالی با وزارت ورزش و جوانان را امضا نکرده‌ایم. جلسه‌ای هم برگزار شد و من به این جلسه رفتم اما تفاهم نامه‌ای که تنظیم کرده بودند را امضا نکردم.

وزارت ورزش، ۲۰ میلیارد مجلس را پای خودش حساب می‌کند

می‌خواهند به تکواندو دو میلیارد تومان پول بدهند. ۲۰ میلیارد هم از مجلس طلب داریم و وزارت ورزش می‌خواهد آن ۲۰ میلیارد را لطف خودش به ما حساب کند و می‌گوید به شما ۲۲ میلیارد می‌دهیم در حالی که ۲۰ میلیارد مجلس ربطی به وزارت ورزش ندارد. جالب این که می‌گویند برای زنده کردن آن ۲۰ میلیارد خودت رایزنی کن.

صندوق فدراسیون تکواندو را خالی به ما تحویل دادند درحالی‌که از ابتدای سال تاکنون حدود ۴۳ میلیارد تومان خرج تکواندو شده است. از طرف دیگر از روزی که حکم گرفتم هنوز وزیر را ندیدم و هر چه بوده، دیدار دورادور در مراسم و همایش بوده است.

پاداش تیم ملی زنان را هنوز پرداخت نکرده‌اند

تیم ملی تکواندو زنان برای اولین بار در مسابقات قهرمانی آسیا قهرمان شد. به این تیم قول دادند که برایشان پاداش در نظر بگیرند اما ماه‌ها از این قهرمانی گذشته و هیچ خبری نیست.

بار کاروان ایران در بازی‌های آسیایی و المپیک روی دوش رشته‌های مدال‌آور از جمله تکواندو است. باید از ملی پوشان این رشته‌ها دلجویی شود نه این که حتی به قولی که داده‌ایم هم عمل نکنیم.

آن کشوری که نمی‌خواهم اسمش را ببرم!

در تکواندو زنان در حضور ملی پوشان در مسابقات جهانی مشکل برخورد با آن کشوری که نمی‌خواهم اسمش را ببرم وجود دارد و این کار ما را برای اعزام در برخی اوزان سخت می‌کند. در بخش مردان هم این چالش هست و بالاجبار باید این موضوع را مدیریت کنیم.

زارع می‌خواهد در جای دیگری زندگی کند

ندا زارع از تیم ملی کناره‌گیری کرد اما مشکلی وجود نداشت. او گفت که احتمالاً قصد زندگی در جای دیگری را دارد و دیگر نمی‌تواند در کنار تیم ملی باشد.

ناهید کیانی افت کرد و به او استراحت دادیم

موضوع ناهید کیانی، یک بحث فنی بود. این که ناهید برای گرندپری ریاض کنار گذاشته شد صحت ندارد. فقط تصمیم بر این شد که او کمی استراحت و خودش را بازیابی کند.

شما ببینید ناهید کیانی طی یک سال اخیر در چند رویداد شرکت کرده. او پیش از آغاز سال، در مسابقات آزاد فجر و باشگاه‌های آسیا و جام ریاست فدراسیون جهانی مسابقه داد و پس از عید، در مسابقات قهرمانی آسیا رقابت کرد.

پس از آن هم در بازی‌های کشورهای اسلامی در ترکیه، تورنمنت لبنان، گرندپری پاریس و مسابقات قهرمانی جهان در مکزیک را پشت سر گذاشته. ورزشکاری با این میزان از فشار مسابقه نمی‌تواند در اوج بماند.

ما احساس کردیم که کیانی دچار افت شده است و باید فرصتی برای استراحت و تنفس داشته باشد. من تعارفی با کسی ندارم. به اندازه کافی حرفه‌ای هستیم که با کسی لجبازی نکنیم و نخواهیم با آن لجبازی به خودمان آسیب بزنیم.

از عملکرد کادر فنی تیم ملی زنان راضی هستم

من از عملکرد کادر فنی تیم ملی تکواندو بانوان راضی هستم. واقعیت هم این است که فعلاً کسی را در این سطح و اندازه نداریم. البته نمی‌توانم کتمان کنم که انتظارم از تیم زنان در مکزیک بیشتر بود.

پیش از قضاوت در مورد نتایج تیم زنان باید توان تیم را بسنجیم. تیم ما در حال جوان شدن است و می‌توانیم به آینده خوشبین باشیم.

مربی بدنساز زن نداریم

چالش ما در مورد تیم ملی زنان و تفاوت بین نتیجه‌گیری دختران ما در سطح جهانی در دو بازه سنی پایه و بزرگسال، مسائل بدنی است.

ما مربی بدنساز خانم مناسبی نداریم و هنوز هم پیدا نکرده‌ایم. به همین دلیل است که قهرمان جهان ما در رده نوجوانان، وقتی به سنین بالاتر می‌رسد دیگر قهرمان جهان نیست زیرا از نظر آمادگی بدنی از رقبایش در کشورهای دیگر عقب افتاده است.

دختران تکواندوکار ایران نمی‌توانند با مردان تمرین کنند

دختران تکواندوکار در کشورهای دیگر می‌توانند از مزیت تمرین زیر نظر مربیان مرد و تمرین با ورزشکاران مرد برخوردار باشند اما در ایران چنین چیزی نداریم.

در مسابقات جهانی مکزیک، تیم زنان ما تنها تیمی بود که همه ارکان و نفراتش زن بودند. در چنین شرایطی، دختر تکواندوکار ما شرایط برابری با رقیب خارجی‌اش ندارد.

این موضوع، یک سیاست کلان است و ما نمی‌توانیم چیزی را تغییر دهیم. فقط باید امیدوار باشیم که بتوانیم مربی بدنساز زن خوبی پیدا کنیم تا حداقل بتوانیم کمی از این مشکل را رفع کنیم.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=87940

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.