8
کوروش باقری تشریح کرد

نگاهی بر وضعیت و دستاوردهای وزنه برداری زنان

  • کد خبر : 88107
  • 05 دی 1401 - 13:26
نگاهی بر وضعیت و دستاوردهای وزنه برداری زنان
کوروش باقری مدیر تیم‌های ملی وزنه‌برداری ایران وضعیت و دستاوردهای وزنه‌برداری زنان در ۶ ماه دوره سرپرستی فدراسیون را تشریح کرده است.

به گزارش افرا ورزش، وزنه‌برداری زنان ایران در حال پیشرفت تدریجی است و این حرکت رو به جلو را می‌توان از حضور پررنگ وزنه‌برداران زن ایران در رویدادهای بین‌المللی ارزیابی کرد.

مدیرتیم های ملی فدراسیون وزنه‌برداری  همواره خاطرنشان کرده است که وزنه‌برداری بانوان آن‌گونه که پنج سال قبل استارت خورد و شکل گرفت، هنوز فاصله زیادی تا نقطه اوج و جدول A جهانی فاصله دارد بنابراین دست‌کم تا چند سال آینده «ارتقای رکوردها» مهم‌ترین برنامه پیش رو خواهد بود.

همچنین کسب سهمیه المپیک که اتفاقی تاریخی در وزنه‌برداری بانوان خواهد بود، مهم‌ترین انگیزه‌ای است که مدیر پرافتخار تیم‌های ملی و سرمربی تیم پر مدال ایران در المپیک لندن را همچنان در رأس کادر فنی تیم‌های بانوان نگه داشته است.

ارزیابی ۶ ماهه وزنه برداری زنان

«کوروش باقری» با مروری بر عملکرد بانوان در بازه ۶ ماهه دوران سرپرستی سجاد انوشیروانی در فدراسیون وزنه‌برداری اظهار داشت: «در تمام مسابقاتی که حضور داشتیم شامل بازی‌های کشورهای اسلامی (قونیه)، مسابقات قهرمانی آسیا (بحرین) و مسابقات جهانی (کلمبیا)، خیلی‌ها افزایش رکورد داشتند. این نقطه قوت ما بود که جامعه وزنه‌برداری بانوان متوجه شد نگاهی که فدراسیون جدید به آقایان دارد، با همان نگاه به بخش بانوان نیز رسیدگی می‌کند.»

به گفته باقری «تمام ملی پوشان بانوان در مسابقات قهرمانی آسیا (بحرین) نسبت به قبل (بازی‌های کشورهای اسلامی) افزایش رکورد داشتند و برای اولین بار در یک وزن قهرمان آسیا شدیم که حاصل زحمات و مدال طلای سیده الهام حسینی در دسته ۸۱ کیلوگرم بود. بعد از آسیایی سعی کردیم فضا را بازتر کنیم و ۲ نفر از کسانی که در رکوردگیری عملکرد بهتری داشتند به اردوی بزرگسالان دعوت شدند.»

وی ادامه داد: در اردوی ۶ هفته‌ای بزرگسالان، افزایش رکورد بچه‌ها به وضوح دیده می‌شد به همین دلیل به این جمع‌بندی رسیدیم که با ۴ نفر در مسابقات جهانی حضور پیدا کنیم. رکورد این افراد در تمرینات افزایش قابل‌توجهی داشت اما ۲ نفر برای اولین بار در تورنمنت خارجی حضور پیدا می‌کردند.

کوروش باقری افزود: الهام حسینی قبلاً در مسابقات جهانی حضور یافته بود و الهه رزاقی در مسابقه آسیایی هم بود اما در قهرمانی جهان آن‌قدر که مدنظر ما بود و در تمرین‌ها به آن رسیدیم، اتفاق نیفتاد. البته به جز یک‌ضرب الهام حسینی که دلایل مختلفی دارد و در جلسه کمیته فنی صحبت خواهیم کرد.

برنامه تیم‌های وزنه‌برداری بانوان در آغاز سال ۲۰۲۳

شروع سال جدید میلادی، برگزاری انتخابات مجمع و پایان دوره سرپرستی همچنین برگزاری مسابقات قهرمانی لیگ جوانان و بزرگسالان بانوان بعد از یک وقفه طولانی، فصل تازه‌ای را دست‌کم در بخش بانوان رقم خواهد زد.

باقری درباره برنامه‌های تیم‌های بانوان در سال پیش رو اظهار داشت: به جز فعالیت‌های داخلی از جمله مسابقات قهرمانی جوانان کشور و قهرمانی بزرگسالان کشور که در کمتر از ۳ ماه آینده برگزار می‌شوند، بنا داریم که یک ماه تا یک ماه و نیم دیگر اردوهای تیم ملی را در هر ۳ رده سنی استارت بزنیم.

با توجه به این که مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان در فروردین برگزار می‌شود، تمرکز ما ابتدا روی این رده سنی است. با ارزیابی رکوردهای ثبت‌شده در مسابقات قهرمانی نوجوانان در خرم آباد و سومین دوره المپیاد استعدادهای برتر، پنج نفر را انتخاب کرده‌ایم.

مدیر تیم‌های ملی عنوان کرد: در رده جوانان منتظر هستیم که مسابقات قهرمانی جوانان هم برگزار شده و تعدادی از جوانان هم انتخاب می‌شوند. در مورد ترکیب تیم ملی بزرگسالان، تمام افرادی که در سه تورنمنت خارجی امسال حضور داشتند مورد ارزیابی قرار گرفته و در خدمت کسانی خواهیم بود که آماده‌تر باشند. قطعاً سال آینده سالی است که استخوان‌بندی و نفرات اصلی بزرگسالان تا حدود زیادی باید شکل بگیرد.

کادر فنی تیم ملی وزنه‌برداری بانوان

مدیرتیم های ملی اظهار داشت: از حضور مربیان در کنار تیم ملی استقبال می‌کند و هیچ منعی ندارد که تعداد بیشتری از مربیان در اردوها حضور داشته باشند اما معتقد است هر کسی باید وظایف خود را انجام دهد بنابراین این موضوعی است که باید کمیته آموزش و فدراسیون برای آن برنامه‌ریزی داشته باشد.

باقری در خاتمه تصریح کرد: کمیته آموزش ظاهراً کارهایی صورت داده ولی من به شخصه شناخت وسیعی ندارم که چه کسانی فعالیت بیشتر یا کمتری دارند اما سعی کردیم آنهایی که می‌شناسیم کنار تیم باشند. چنانچه قبلاً خانم مینا عصفوری از خراسان در کنار ما بود.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=88107
  • نویسنده : حامد اسماعیلی
  • ارسال توسط :
  • منبع : روابط عمومی فدراسیون وزنه برداری

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.