8
بازی‌های آسیایی هانگژو

الهه رزاقی نهم شد و رکورد ملی را بهبود بخشید

  • کد خبر : 94254
  • 13 مهر 1402 - 17:59
الهه رزاقی نهم شد و رکورد ملی را بهبود بخشید
 الهه رزاقی دختر وزنه‌بردار ایران در بازی‌های آسیایی هانگژو در دسته ۷۶ کیلوگرم روی تخته رفت و ضمن بهبود رکورد ملی، نهم شد.

به گزارش افرا ورزش، الهه رزاقی دومین دختر وزنه‌بردار ایران در بازی‌های آسیایی هانگژو امروز پنج شنبه سیزدهم مهر در دسته ۷۶ کیلو رقابت خود را برگزار کرد.

رزاقی در این وزن با یازده وزنه‌بردار دیگر رقابت کرد و در حرکت اول یک‌ضرب ۸۹ کیلو و در حرکت دوم یک‌ضرب، ۹۳ کیلوگرم را با موفقیت بالای سر برد.

رزاقی با مهار این وزنه (۹۳ کیلوگرم) رکورد یک‌ضرب دسته ۷۶ کیلوگرم وزنه برداری زنان ایران را که در اختیار الناز به اجلانی بود، به میزان یک کیلوگرم شکست.

باجلانی در مسابقات وزنه برداری جوانان جهان ۲۰۲۱ در ریاض عربستان وزنه ۹۲ کیلوگرم را در یک‌ضرب دسته ۷۶ مهار کرده بود.

سومین اقدام الهه در حرکت یک‌ضرب، برای وزنه ۹۷ کیلوگرمی به نتیجه نرسید و او نتوانست سه چراغ سفید حرکت سوم را بگیرد.

در حرکت دوضرب و در نخستین اقدام، رزاقی توانست ۱۱۳ کیلوگرم را با موفقیت بالای سر ببرد اما حرکت او با نظر هیئت ژوری خطا اعلام شد.

رزاقی در حرکت دوم دوضرب، این بار به‌درستی ۱۱۳ کیلوگرم را مهار کرد و سه چراغ سفید گرفت و سرانجام در سومین و آخرین حرکت، نتوانست ۱۲۰ کیلوگرم را به‌درستی بالای سر ببرد تا با مجموع ۲۰۶ کیلو به کار خود در هانگژو پایان دهد.

این دختر وزنه بردار همچنین موفق شد رکورد مجموع بزرگسالان ایران در این دسته را به میزان چهار کیلوگرم افزایش دهد. رکورد قبلی با ۲۰۲ کیلوگرم در اختیار سیده الهام حسینی بود.

رتبه نهم، رتبه نهایی رزاقی در دسته ۷۶ کیلوگرم بود. در این دسته، دو وزنه بردار با 117 کیلو در یک‌ضرب و به ترتیب با مجموع ۲۶۷ و ۲۶۶ کیلو در مجموع، مدال‌های طلا و نقره را کسب کردند و مدال برنز به وزنه‌بردار کره جنوبی رسید.

نظرات الهه رزاقی پس از پایان رقابت در هانگژو

الهه رزاقی وزنه‌بردار دسته ۷۶ کیلوگرم ایران پس از حضور در تخته بازی‌های آسیایی گفت: «مسابقه خوبی بود. بدنم خیلی خوب بود و می‌توانستم بهتر از این کار کنم.»

رزاقی در خصوص جابجایی رکورد ملی ادامه داد: «من رکوردهایی را که در تمرین زده بودم، اینجا نزدم.می‌توانستم به‌مراتب بهتر از این باشم. درست در لحظه آخر آرنجم پایین آمد و نشد. سطح رقابت‌ها واقعاً بالا بود.»

ملی‌پوش وزنه‌برداری زنان در پایان گفت: «وزنه ۱۲۰ کیلو را راحت بالا کشیدم. بارها این وزنه را در تمرینات زده بودم و واقعاً وزنه سختی نبود. حیف شد.»

ویدئو حرکت دوم یک‌ضرب الهه رزاقی و شکستن رکورد ملی

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=94254

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.