3
با قهرمانی مشهدی‌ها در خانه

مسابقات وزنه‌برداری باشگاهی زنان در ایران کلید خورد

  • کد خبر : 96147
  • 10 اسفند 1402 - 13:13
مسابقات وزنه‌برداری باشگاهی زنان در ایران کلید خورد
نخستین دوره از مسابقات وزنه‌برداری زنان باشگاه‌های کشور با قهرمانی تیم خراسان رضوی به پایان رسید و نماینده گیلان نایب‌قهرمان شد.

به گزارش افرا ورزش، برای نخستین‌بار، ورزش ایران شاهد برگزاری مسابقات وزنه‌برداری باشگاهی زنان بود و خراسان رضوی که با دو تیم در این رقابت‌ها حاضر بود توانست جام را به مشهد ببرد.

حضور ۸ تیم در این مسابقات حائز توجه بود و در بین این ۸ تیم، سه تیم با نام باشگاه در مسابقات حاضر نبودند. دو تیم به نام خراسان رضوی الف و ب و یک تیم با نام هیئت وزنه‌برداری اصفهان در این رویداد شرکت کردند.

تیم فولاد درخشان گیلان با کسب ۷۱۷ امتیاز پس از تیم ۷۳۵ امتیازی خراسان الف، نایب‌قهرمان شد. عنوان سوم نیز به تیم شهید نصیری یزد رسید که ۷۱۳ امتیاز به دست آورد.

تیم دختران ایران‌زمین قزوین یکی از تیم‌های حاضر در مسابقات بود که برای هفته دوم مسابقات به مشهد سفر نکرد. همچنین تیم خراسان رضوی الف در حالی قهرمان شد که در هفته اول ۱۱ امتیاز کمتر از فولاد درخشان گیلان داشت و در جایگاه دوم قرار گرفته بود.

در هفته دوم هیئت اصفهان بهترین عملکرد را داشت و ۳۹۱ امتیاز جمع‌آوری کرد؛ اما خراسان رضوی به لطف کسب ۲۰ امتیاز بیشتر از نماینده گیلان و اندوخته‌های هفته اول خود قهرمان شد.

تیم فولاد درخشان گیلان، نایب قهرمان مسابقات وزنه‌برداری باشگاهی زنان

این مسابقات طی دو دور یا دو هفته برگزار شد و مشهد میزبان دور پایانی بود. در برخی از اوزان مسابقات، تعداد شرکت‌کنندگان بسیار اندک بود برای مثال در اوزان ۴۵ و ۴۹ کیلو که پاشنه آشیل وزنه‌برداری دختران است فقط یک شرکت‌کننده حضور داشت که برای ثبت رکورد وزنه زد.

در اوزان ۵۵ و ۵۹ و ۸۱ کیلوگرم نیز تنها ۳ وزنه‌بردار مسابقه دادند. رقابت داغ در اوزان ۶۴ و به‌اضافه ۸۷ کیلوگرم جریان داشت که به ترتیب ۸ و ۷ وزنه‌بردار در آن وزنه زدند.

البته نمی‌توان این موضوع را نگران‌کننده ارزیابی کرد؛ زیرا وزنه‌برداری زنان در ایران، همچنان در آغاز راه قرار دارد و باید یادآوری کنیم که این، نخستین دوره مسابقات باشگاهی وزنه‌برداری دختران بود.

جدول مسابقات وزنه‌برداری زنان باشگاه‌های کشور

رتبه تیم امتیاز هفته اول امتیاز هفته دوم امتیاز نهایی
1 خراسان رضوی الف 348 387 735
2 فولاد درخشان گیلان 359 357 717
3 شهید نصیری یزد 328 385 713
4 هیئت اصفهان 314 391 705
5 خراسان رضوی ب 332 333 665
6 مدیران خودرو همدان 282 331 613
7 شهید پاک نژاد یزد 297 238 535
8 دختران ایران زمین قزوین 183 183
لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=96147

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.