5
قهرمانی قم در لیگ برتر بانوان

لیگ تپانچه در سایه اعتبار رستمیان و سبقت اللهی

  • کد خبر : 88235
  • 22 دی 1401 - 6:59
لیگ تپانچه در سایه اعتبار رستمیان و سبقت اللهی
لیگ برتر تیراندازی تپانچه بانوان به پایان راه رسید. قهرمانی تیمی به هیئت قم اختصاص یافت و گلنوش سبقت اللهی و هانیه رستمیان درخشیدند.

به گزارش افرا ورزش، پرونده لیگ برتر تیراندازی تپانچه بانوان کشور با قهرمانی تیم هیئت تیراندازی استان قم بسته شد. لیگی که هانیه رستمیان و گلنوش سبقت اللهی چهره‌های اول آن بودند.

تیم هیئت تیراندازی قم در هفته هفتم و پایانی این رقابت هشت تیمه، موفق به شکست نزدیک‌ترین رقیب خود، تیم هیئت فارس شد و مقام قهرمانی را از آن خود کرد.

در دو مسابقه دیگر هفته پایانی تیم آتبین برابر هیئت تیراندازی استان البرز پیروز شد و هیئت مازندران نیز برابر هیئت استان کرمان به برتری رسید.

در پایان پانزدهمین دوره لیگ برتر تپانچه بانوان، قم با ۳۵ امتیاز به عنوان قهرمانی دست یافت، هیات فارس با ۲۷ امتیاز نایب قهرمان شد و فولاد هرمزگان با ۲۷ امتیاز در رده سوم ایستاد.

برای تیم هیئت قم در این فصل، فاطمه سادات حسینی، لعیا محمدی، نوشین پی خسته و فاطمه قدرت آبادی و با هدایت مجید نظامی روی خط آتش قرار گرفتند.

تیم نایب‌قهرمان یعنی هیئت تیراندازی فارس نیز از وجود هانیه درودیان، گلنوش سبقت اللهی، زینب طوماری و زهرا عیسی پور استفاده کرد.

به امید شکوفایی جوانان تپانچه

فاطمه سادات حسینی از تیم قم، مهدیسا برزگر از مازندران، پریماه امیری از هیئت کرمان، هانیه درودیان از فارس و فاطمه و زینب شکاری از مقاومت، جوانان تیرانداز لیگ امسال بودند.

گرچه تیراندازی و تپانچه، ارتباط چندانی با سن و سال ندارد، اما پرورش نسلی جدید برای آینده تپانچه زنان ایران اجتناب‌ناپذیر است.

به همین دلیل است که کمک به بالیدن امثال فاطمه سادات حسینی و مهدیسا برزگر یک مأموریت بر دوش فدراسیون تیراندازی تلقی می‌شود.

گلنوش سبقت اللهی، بانوی تمام‌نشدنی

اما در بخش انفرادی، دیدار نهایی هفته هفتم بین دو تیرانداز از تیم هیئت استان فارس برگزار شد و با برتری تیرانداز مجرب‌تر همراه بود.

گلنوش سبقت اللهی تیرانداز باتجربه و المپین ایران در ریو ۲۰۱۶ با برتری ۱۷ بر ۱۱ در فینال برابر زینب طوماری به مقام نخست دست یافت.

سبقت اللهی همچنان تیراندازی است که می‌توان روی او حساب باز کرد. این را نتایج اخیر او در مسابقات داخلی و عملکرد در صحنه بین المللی می‌گوید.

پس از حضور در المپیک ریو و سپس غیبت در المپیک توکیو، آنچه امروز از گلنوش سبقت اللهی می‌بینیم نشانی از افول ندارد. او همچنان با قدرت روی صحنه حضور دارد.

هانیه رستمیان، همچنان چشم و چراغ لیگ

هانیه رستمیان که در هفته‌های آغازین فصل به طور متوالی قهرمانی را از آن خود می‌کرد در هفته پایانی، بالاتر از مینا قربانی از تیم فولاد هرمزگان به رتبه سوم بسنده کرد.

رستمیان فصل موفقی را با تیم هیئت مازندران سپری کرد. در شرایطی که مشکل حامی مالی در لیگ تپانچه جدی و عذاب آور است، ستارگان تپانچه نظیر رستمیان و سبقت اللهی انتخاب‌های محدودی دارند.

او در فصلی که درگیر مسابقات جهانی بود و با سهمیه زودهنگام المپیک پاریس، شیرین‌کام شد در لیگ جایگاه خود را تثبیت کرد.

نام هانیه تا مدتی طولانی در فضای تیراندازی ایران شنیده خواهد شد. اون جوان است، یک المپیک و یک بازی‌های آسیایی را دیده، یک سهمیه دیگر المپیک را کسب کرده و احتمالاً چندین دوره بازی‌های آسیایی و المپیک دیگر هم پیش رویش خواهد بود.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=88235

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.