5
به بهانه پایان لیگ برتر تیراندازی تفنگ بانوان

لیگ تیراندازی ، تصویری ساده و عمیق از اراده

  • کد خبر : 88241
  • 22 دی 1401 - 8:17
لیگ تیراندازی ، تصویری ساده و عمیق از اراده
پایان لیگ تیراندازی بانوان بهانه ای برای پرداختن به تلاش دختران این رشته است. تصویر ردیف قهرمانان خیره به هدف، یک تصویر ساده عمیق از اراده است.

به گزارش افرا ورزش، لیگ تیراندازی اگرچه لیگی با جاذبه رشته‌های توپی یا رزمی نیست اما تماشای ستاره‌های پای کار و باثبات که زندگیشان با یک سلاح بادی عجین شده، دیدنی است.

لیگ تیراندازی تفنگ، لیگی دوست‌داشتنی است. از این نظر که جمعی از ستارگان را در خود دارد که حاصل رقابتشان قابل پیش‌بینی نیست.

از سپاهان و دانشگاه آزاد که هر دو تیم پرمهره و بی‌نیاز از توصیف‌اند که عبور کنیم، گذر از نام نزاجا با دینا فرزادخواه همچنان باانگیزه، مهدیه عباسی فر و نسا پاریاب یا برلیان با فرشته قدرتی و فاطمه کبیری آسان نیست.

چه کسی می‌تواند تلاش‌های یکه و تنهای فرشته قدرتی، دختری از همدان که سال‌ها، دست بر زانوی خود برای اهدافش جنگیده را انکار کند و از زیبایی این اراده صرف‌نظر کند؟

نورا کسری در تیگرا به لیگ اعتباری جوانانه می‌بخشد و ساینا تیموری و آیسان منصور در تیم دریاچه ارومیه، وسعت تیراندازی دختران ایران را تا پهنه شمال غرب ایران، گسترش می‌دهند.

به همین دلیل است که تصویر دختران ایران که هدف را نشانه رفته اند، نه تنها تصویری ساده از تفنگدارانی ایستاده، که شمایل ایستادگی پای راهی است که هر یک، داستانی منحصر به فرد در بطن خود دارد.

هر یک از آنها این فرصت را داشته‌اند که در مسیر دیگری حرکت کنند. آن چه آنها را در شرایط نابسامان اقتصادی، کمبود تجهیزات و ساچمه و گرانی و دستمزد صفر یا پایین و هزار دلیل دیگر برای رها کردن پای کار نگه می‌دارد، هر چه که هست زیباست. هر چه که هست نمادی برای این است که “من رها نمی‌کنم.”

لیگ پانزدهم به کام سپاهان

سپاهان آخرین هفته از دوره پانزدهم لیگ را با پیروزی بر تیگرا به پایان رساند و قهرمان شد. تقریباً قابل پیش‌بینی بود که تیمی حریف این گروه اسم و رسم دار و آماده نخواهد شد.

سپاهان با توجه به توان مالی خود بهترین تیراندازان را جذب کرده بود به طوری که سه نفر از 4 تیرانداز این تیم عضو تیم ملی محسوب می‌شوند.

سپاهان از وجود نجمه خدمتی و آرمینا صادقیان به همراه فاطمه امینی پدیده جوان تیراندازی ایران استفاده کرد و زهرا کریمی نیز نفر چهارم سپاهان اصفهان بود.

تیم دانشگاه آزاد، نایب‌قهرمان لیگ ۱۴۰۱ نیز از مهره‌هایی باتجربه و نامدار استفاده کرد. الهه احمدی با کوله باری از عنوان و تجربه برای این تیم مسابقه داد.

فاطمه کرم زاده که عضوی از تیم ایران در المپیک توکیو بود به همراه حسنا توتونچی این تیم را از نظر نام و اعتبار قوی‌تر کردند. کیانا درگی چهارمین عضو دانشگاه آزاد بود.

آنها در آخرین رقابت خود برلیان را شکست دادند. نزاجا  دریاچه ارومیه هم از تیم‌های هیئت قم و مقاومت تهران عبور کردند.

فینال غیرمنتظره به کام مهدیه عباسی فر

در مسابقات انفرادی هفته پایانی، مهدیه عباسی فر تیرانداز تیم نیروی زمینی ارتش، همه را غافلگیر کرد و مقام نخست را به دست آورد آن هم در شرایطی که در دور مقدماتی با رتبه ششم به فینال رسیده بود.

عباسی فر در فینالی که نه یکی از چندین تیرانداز المپیکی بلکه آیسان منصور تیرانداز اهل ارومیه در آن حضور داشت ۱۶ بر ۸ به پیروزی رسید. این یک پایان خوش برای تیرانداز قزوینی در سال 1401 است.

عباسی فر در هفته پنجم هم به فینال رسیده بود اما در آن مسابقه 13 بر 17 مغلوب آرمینا صادقیان شده بود.

سال موفق نجمه خدمتی و فاطمه امینی

نجمه خدمتی تیرانداز شهیر و همیشه باثبات ایران این بار با سپاهان در رتبه سوم مسابقات انفرادی ایستاد. هم‌تیمی‌اش فاطمه امینی هم به رتبه چهارم بسنده کرد.

هر دو تیرانداز سال موفقی را سپری کرده‌اند. امینی با رشدی کاملاً محسوس خود را به تیم ملی و موفقیت‌های ملی آینده، تحمیل می‌کند و این نمایش دلنشین نشانه‌های خود را از یکی دو سال قبل بروز داده بود.

نجمه خدمتی نیز سرحال و قابل‌اعتماد به نظر می‌رسد. او فصل خوبی را در لیگ سپری کرد. شاید نام او انتظار همیشه اول شدن را برایش ایجاد کند اما این انتظار با واقعیت رشته تیراندازی و همچنین رقبای سرسخت نجمه، همخوانی ندارد.

آرمینا صادقیان، همچنان مورد اعتماد

آرمینا صادقیان، الهه احمدی، نسا پاریاب و ساینا تیموری نیز در جایگاه‌های چهارم تا هشتم هفته آخر قرار گرفتند. آرمینای جوان پس از سپری کردن یک دوره بازی‌های آسیایی و یک المپیک به عنوان جوان‌ترین عضو کاروان توکیو، باید همچنان تلاش کند.

او نیز در لیگ امسال نمره قبولی گرفت. آرمینا در هفته پنجم قهرمان شد و در هفته دوم و ششم به فینال رسید که به ترتیب، مغلوب فاطمه کرم زاده و نجمه خدمتی شد.

آرمینا در حال پشت سر گذاشتن سالی است که با مدال برنز مسابقات جوانان جهان در مصر برای او همراه بوده است.

رده‌بندی پانزدهمین دوره لیگ برتر تفنگ بانوان

۱- فولاد مبارکه سپاهان با ۳۵ امتیاز
۲-دانشگاه آزاد با ۳۱ امتیاز
۳-نزاجا با ۲۳ امتیاز
۴-برلیان ۲۲ با ۲۳ امتیاز
۵-شهید زین‌الدین قم با ۱۹ امتیاز
۶-دریاچه ارومیه با ۱۶ امتیاز
۷- تیگرا با ۱۱ امتیاز
۸-مقاومت با ۷ امتیاز

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=88241

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.