7
گفتگو با ارزشمندترین بازیکن لیگ برتر والیبال زنان

آیتک سلامت: MVP لیگ؟ متاسفانه قهرمان نشدیم!

  • کد خبر : 89083
  • 24 بهمن 1401 - 21:02
آیتک سلامت: MVP لیگ؟ متاسفانه قهرمان نشدیم!
آیتک سلامت ستاره سریک در حالی عنوان ارزشمندترین بازیکن لیگ برتر والیبال زنان را کسب کرد که می‌گوید در مرحله نهایی با یک دست بازی کرده است!

به گزارش افرا ورزش، لیگ برتر والیبال زنان با قهرمانی پیکان و نایب قهرمانی سریک گنبد به پایان رسید. عنوان ارزشمندترین بازیکن لیگ به ستاره سریک، آیتک سلامت، اختصاص یافت.

این برای جوان تبریزی سریک، تداوم افتخارات است. آیتک سال گذشته قهرمانی لیگ با باریج اسانس کاشان را تجربه کرد و بهترین پشت‌ خط‌زن مسابقات نیز لقب گرفت.

ستاره جوان والیبال ایران در گفتگو اختصاصی با افرا ورزش در خصوص لیگ برتر 1401 صحبت‌های مفصلی را انجام داده است:

در مورد سریک در فصلی که گذشت، چه باید بدانیم؟

آیتک سلامت: اسپانسر تیم ما آقای سردار آزمون بودند و به همین دلیل تیم کاملا شخصی بود. اما با این وجود، تیم ما با شرایط خوبی مسابقات را آغاز کرد. هر چیزی که برای یک نتیجه دلخواه نیاز بود، از سوی اسپانسر و مالک تیم برای اعضا و کادرفنی تیم فراهم شده بود.

من و سایر بازیکنان ملی پوش بلافاصله پس از پایان مسابقات تیم ملی به تیم اضافه شدیم و تمرینات خود را آغاز کردیم. از همان ابتدا تیم کاملا حرفه‌ای و با هدف کار خودش را آغاز کرد و این شرایط خوب تا پایان لیگ ادامه یافت.

حمایت مالک باشگاه و هواداران‌‌ گنبدی بازخورد ویژ‌ه‌ای داشت. این موارد تا چه اندازه در موفقیت سریک اثرگذار بود؟

آیتک سلامت: موفقیت هر گروه و مجموعه‌ای با قرار گرفتن بخش‌های مختلف یک پازل در کنار هم به دست می‌آید. همه دستگاه‌ها باید خوب کار کنند تا محصول باکیفیتی تولید شود.

در رسرک از همان ابتدا، شرایط ایده آلی در تیم وجود داشت. اسپانسر، مسئولین و کادر فنی تیم تا پایان لیگ از تمام بازیکنان در تمام مواقع، حتی در زمان‌هایی که مصدوم بودند، به طور کامل حمایت کردند.

به علت آن که آقای آزمون مالک تیم بودند، تیم مورد توجه قرار گرفت و در ادامه تیم با عملکرد باکیفیت و عالی خود توانست کم کم، هواداران زیادی را به دست بیاورد.

حمایت هواداران از تیم به نحوی بود که ما توانستیم رکورد تماشاگر را در یک بازی خانگی را بزنیم. 3 هزار نفر برای تماشا بازی به سالن المپیک گنبد آمدند و این رکورد شاید تا مدت زیادی دست نخورده بماند.

اگر در سالن بازی بودید، می‌دیدید که از کوچک‌ترین تا مسن‌ترین اعضای خانواده های گنبدی برای تماشا بازی به سالن آمدند و تا پایان بازی ما را تشویق کردند.

این موضوع به ما انرژی و انگیزه می‌داد تا بیشتر و بیشتر برای این تیم و این شهر بجنگیم.

حضور تماشاگران در سالن حس خوبی بود، که ما این جو را فقط در مسابقات خارج از کشور و از سوی هواداران تیم مقابل تجربه کرده بودیم.

مرحله نیمه‌نهایی برای سریک یک چالش جدی بود؛ از جدال با سایپا بگویید؟

آیتک سلامت: تیم ما تلفیقی از نفرات باتجربه و جوانان بود. ما شروع خوبی از اول لیگ داشتیم و قهرمان نیم فصل اول شدیم.

اما در پلی‌آف، در ست دوم بازی با سایپا، کتف چپ من در رفت و نتوانستم بازی را ادامه دهم. در این شرایط با وجود مصدومیت من و یکی دیگر از مهره‌های اصلی تیم، بچه ها عالی بازی کردند.

فکر می کنم به خاطر شوکی که با مصدومیت من به تیم وارد شده بود، آن بازی را باختیم اما در ادامه توانستیم جبران و به فینال راه پیدا کنیم.

بازی با مصدومیت؛ چالش MVP لیگ برتر والیبال زنان

سلامت در خصوص مصدومیت از ناحیه کتف می‌گوید: در طول لیگ عملکرد شخصی ام خوب بود، ولی همه نتایج وابسته به پلی‌آف است و تمامی بازیکنان سعی می‌‌کنند در بازی‌های پلی آف، خودشان را نشان دهند.

در بازی دوم پلی آف، تا لحظه آخر، بودن من در تیم قطعی نبود. اما اصرار کردم که بازی کنم. آن بازی را با یک دست انجام دادم و با کمک بچه‌ها توانستیم آن بازی را ببریم.

در فینال هم شرایط مساعدی نداشتم. اما برای کمک به تیم که در شرایط سختی قرار گرفته بودیم، به میدان رفتم. برای اینکه شانس برد داشته باشیم راه دیگری وجود نداشت. نمی‌توانستم تیم را تنها بگذارم.

آیتک سلامت

فینال برای سریک خوب پیش نرفت؛ دلایلی که سریک را از قهرمانی دور کرد چه بود؟

آیتک سلامت: بدشانسی بزرگ ما مصدومیت مهسا صابری، کاپیتان تیم بود. پس از مصدومیت مهسا و الهه پورصالح، ما دو دریافت‌کننده تیم را از دست دادیم و من هم تنها با یک دست می‌توانستم بازی کنم.

به همین خاطر بازی در فینال برای تیم پیکان راحت‌تر از تیم ما بود. همچنین در روزهایی که ما بازی های سختی را با سایپا انجام می دادیم، تیم پیکان استراحت داشت.

یکی دیگر از دلایل، مسافتی بود که ما طی کردیم. زیرا ما برای بازی با پیکان از گنبد به تهران آمدیم ولی پیکان در خانه خودش بازی می‌کرد.

این دلایل، توجیه شکست نیستند بلکه تفاوت واقعی شرایط ما و پیکان را نشان می‌دهند. اوضاع برای ما خوب نبود اما حریفمان مشکلی نداشت. البته جا دارد به پیکان تبریک بگویم. آنها تیم فوق‌العاده‌ای بودند.

ارزشمندترین بازیکن لیگ برتر والیبال زنان؛ از کسب این عنوان بگویید؟

سلامت: سال گذشته توانسته بودم عنوان بهترین پشت خط زن را کسب کنم و به همین خاطر، امسال یکی از اصلی‌ترین اهدافم این بود که بتوانم این عنوان را کسب کنم که خدا را شکر این اتفاق افتاد.

زمانی که آسیب دیدم، احساس کردم که از این هدف دور می‌شوم اما برایم اهمیتی نداشت. از آن به بعد فقط موفقیت تیم مهم بود و من باید ادامه می‌دادم.

احساس کردم بعد از مصدومیت مهسا صابری و الهه پورصالح، غیبت من، می‌توانست ضربه سختی به تیم بزند. می‌دانستم که حتی اگر بازی کنم ممکن است شکست بخوریم اما پذیرفتم که مبارزه کنم.

این که در پایان بازی‌ها با وجود تمام سختی‌ها و دردها، عنوان ارزشمندترین بازیکن را کسب کردم، اتفاق جذابی بود اما متاسفانه ما نتوانستیم قهرمان شویم و عنوان شخصی من، بار این شکست را کم نمی‌کند.

آیتک سلامت

مسیر آینده ستاره والیبال ایران؟

آیتک سلامت: برای ادامه مسیر، بعد از لیگ، استراحتی مختصر خواهیم داشت و سپس دوباره تمرینات پیش فصل خود را آغاز می‌کنیم.

درحال حاضر، حدود سه سال است که از لیگ‌های خارجی مانند ترکیه و قزاقستان پیشنهاداتی داشتم. اما می‌خواهم باز هم تاکید کنم که دوست ندارم تحت هر شرایطی لژیونر شوم.

در حقیقت دوست دارم شرایطی باشد که بتوان در آن پیشرفت کنم و ارزش آن را داشته باشد که از خانه و خانواده دور شوم. تصمیم نهایی برای ادامه را پس از مشخص شدن برنامه تیم ملی و لیگ خواهم گرفت.

وضعیت تیم ملی را چگونه می‌بینید؟ نظرتان درباره عدم تمدید قرارداد کمپدلی چیست؟

سلامت: ما هم خبر فسخ قرارداد سرمربی تیم ملی را شنیدیم، اما خب هنوز دلیل اصلی آن را نمی‌دانیم. بودن ایشان شاید می‌توانست حداقل به تیم‌های پایه ما کمک کند.

کمپدلی یک مسیر ارتباطی بین دانش روز والیبال و کشور ما بود.  دلیل اصلی این کار را نمی‌دانیم، اما منتظر هستیم، ببینیم که سرمربی جدید چه کسی خواهد بود.

فدراسیون قطعا برنامه ویژه‌ای در نظر داشته که این کار را انجام داده است. امیدواریم که این کار به صلاح همگی باشد.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=89083

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.