8
پای صحبت ستاره تبریزی پس از قهرمانی در لیگ برتر والیبال با باریج اسانس

آیتک سلامت : عنوان بهترین پشت خط زن را مدیون هم تیمی‌هایم هستم

  • کد خبر : 78597
  • 01 اسفند 1400 - 18:44
آیتک سلامت : عنوان بهترین پشت خط زن را مدیون هم تیمی‌هایم هستم
آیتک سلامت، مهره کلیدی تیم باریج اسانس کاشان می گوید تیمش چون یک خانواده برای اعتبار خود جنگیده و ثمره این جنگ، قهرمانی لذت بخشی بوده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی “دختران قهرمانلیگ برتر والیبال زنان ۱۴۰۰‬ با کامیابی باریج اسانس کاشان در کسب عنوان قهرمانی به پایان رسید.

آیتک سلامت پشت خط زن جوان و بااخلاق اهل تبریز برای باریج اسانس یک مهره کلیدی بود گرچه فاطمه شعبان خمسه سرمربی این تیم می گوید باریج اسانس یک “تیم” به معنای واقعی بوده است.

بغض آیتک ، پایان یک مسیر دلنشین

آیتک سلامت در گفتگو با “آژانس ورزش زنان ایران” در خصوص قهرمانی باریج اظهار کرد: لحظه ای که مسابقه برابر سایپا پایان یافت و قهرمان شدیم، پنج ماه تلاش و سختی‌هایی که تیم متحمل شده، برابر چشمانم تداعی شد و بغض گلویم را گرفت.

او ادامه داد: تیم ما یک خانواده است، ما در کنار هم و برای اعتبار خانواده تلاش کردیم عرق ریختیم و قهرمان شدیم. قطعاً این قهرمانی برای ما باریجی ها بی اندازه لذت بخش است و ما شایستگی‌های تیم را به نمایش گذاشتیم.

سلامت افزود: دغدغه هر کادر و باشگاهی در رشته‌های گروهی این است که تیم دچار چند دستگی نشود و همه اعضا با یکدیگر همدل باشند. تیم ما از این موضوع مستثنا بود چرا که تیم ما از همان ابتدا همدل بود.

آیتک می گوید در باریج اسانس ۱۴۰۰‬ اگر مشکلی برای هریک از نفرات پیش می‌آمد اعضای تیم، او را یاری می‌کردند. او تاکید می کند از اواسط شهریور که باریج اسانس با او برای الحاق به این تیم تماس گرفته، هدف قهرمانی را دنبال می کرده است.

بازیکن تبریزی باریج اسانس افزود: پیش از پیوستن به باریج اسانس کاشان، چندین پیشنهاد برای بازی در خارج ایران داشتم و تا مرحله مذاکره هم پیش رفته بود، اما من در مصاحبه‌های خود گفته‌ام که لژیونر شدن به هر دلیلی را نمی‌پسندم.

ملی پوش جوان اذعان کرد: از آنجایی که همواره تعهد اخلاقی را از هرگونه قرارداد کتبی بالاتر می‌دانم، به فاطمه شعبان خمسه، سرمربی تیم قول دادم که اگر ایران بمانم اولویتم حضور در باریج اسانس است.

آیتک، برنامه ریزی و تلاش تیمی را علت قهرمانی عنوان کرد و گفت: از دو فصل گذشته تا کنون که بازیکن باریج بوده‌ام، شاهد بودم که مدیران باشگاه و دیگر اعضا با برنامه ریزی و سازماندهی خاص و منظم برای قهرمانی در لیگ تلاش می‌کنند.

وی افزود: کادر تیم برای هر بازی یک نقشه جدید داشت. بازیکنان تیم از روز نخستی که تمرینات آغاز شد، ذهنیت قهرمانی داشتند و البته گمان نمی‌کنم تاکنون تیمی با تلاش نکردن و نداشتن برنامه قهرمان شده باشد.

آیتک سلامت در مورد بازیکنان تیم خاطرنشان کرد: بیشترین بازیکن غیر بومی را تیم ما داشت و با وجود چندین ماه دوری از خانواده و آسیب‌های زیاد، تنها هدف و انگیزه‌ای که باعث می‌شد تمامی این مسائل را نادیده بگیریم، شوق رسیدن به قهرمانی بود.

بازیکن پشت خط زن باریج می گوید شاید پیش از پایان لیگ، از نظر خیلی‌ها لباس قهرمانی بر تن باریج اسانس بزرگ بود اما در عمل ثابت کردیم شایسته‌ترین تیم برای این عنوان هستیم.

آیتک سلامت شکست در مقابل ذوب آهن را تجربه‌ای بزرگ می‌داند و معتقد است شکست در بازی اول پلی آف، موجب کاهش اشتباهات تیم در فینال شد.

شکست برابر ذوب آهن، روانی بود

بازیکن کلیدی باریج اسانس در این باره اظهار کرد: مسائل روانی، پشت شکست برابر ذوب آهن بود اما خیلی زود ریکاوری کردیم و ۲ بازی را پشت سر هم بردیم. چالش بزرگی مقابل ذوب آهن داشتیم و این چالش، اندوخته خوبی برای ما در فینال بود و سبب شد در اشتباهات کمتری داشته باشیم.

آیتک در خصوص بازی فینال اذعان کرد: مقابل سایپا بازی راحت‌تری را داشتیم و با پیشی گرفتنِ تیم ما در ست اول از تیم سایپا، شیرازه این تیم از هم پاشید و ست دوم را نیز به ما واگذار کرد.

وی اذعان کرد: در ست دوم کم‌اشتباه بودیم و در حمله، دفاع و توپ‌گیری نمایش خوبی داشتیم، ست سوم کمی کار برای ما سخت شد و تجربه سایپا باعث شد عملکرد ست‌های قبل را نداشته باشیم، اما از شرایطی که در بازی با ذوب آهن تجربه کرده بودیم الهام گرفتیم و هم‌قسم شدیم که ست چهارم را تحت هر شرایطی به دست بیاوریم.

بازیکن تبریزی باریج اسانس همچنین گفت: همه چیز را نادیده گرفتیم و سخت جنگیدیم و به خواسته اصلی یعنی قهرمانی رسیدیم.  از لحاظ روانی در شرایط بسیار بالایی بودیم و مهم‌ترین عامل پیروزی ما کنترل مسائل روانی بود که چه در زمین و چه در تایم اوت به یکدیگر یادآور می‌شدیم.

آیتک سلامت ؛ از تجربه توپکا تا کاشان

آیتک سلامت در خصوص عملکرد خود در سه فصل اخیر عنوان کرد: هیچ سالی را بدون برنامه ریزی شروع نمی‌کنم اما سال ۹۷ با حضور در تیم توپکا بدترین انتخاب و اشتباه دوران ورزشی خود را تجربه کردم و در سال ۹۸ با رفتن به تیم باریج و کار کردن با فاطمه شعبان خمسه به شرایط ایده آل خودم باز گشتم.

او گفت: آرامشی که در باشگاه حاکم بود موجب شد که فقط روی موفقیت و تمرینم تمرکز کنم و عنوان بهترین پشت خط زن سال ۹۸ را نیز به دست آورم و خودم را مدیون باشگاه باریج می دانم و همیشه کاشان را خانه دوم خود حساب می‌کنم.

آیتک اظهار کرد: امسال قهرمانی لیگ را تجربه کردم که حس می‌کنم یک کار ناتمام در لیگ داشتم و در این سه سال پله پله از مقام سوم ۹۸، مقام دوم ۹۹ با ذوب آهن و امسال قهرمانی با باریج اسانس در قالب یک تیم به‌دست آمد.

آیتک ، مدیون دوستان

او با بیان این که عنوان بهترین پشت خط زن لیگ را مدیون هم تیمی‌هایش است گفت: قطعاً اگر آن‌ها نبودند این عنوان به من نمی‌رسید. خوشحالم که با برنامه‌ریزی دقیق توانستم امسال راپیش سر بگذرانم و به همه‌ی خواسته‌های خود دست یابم

بازیکن جوان باریج اسانس در پایان گفت: از همه اعضا و دست اندرکاران تیم باریج اسانس کاشان کمال تشکر را دارم و به سایپا هم خسته نباشید می‌گویم. سایپا همیشه به عنوان یک تیم ریشه‌دار و حرفه‌ای در لیگ حضور دارد و بیشتر بازیکنان این تیم دوستان من هستند.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=78597
  • نویسنده : گزارشگر : حدیث یاری | تنظیم : حامد اسماعیلی
  • ارسال توسط :

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.