4
عملکرد موفق تکواندوکاران در دور مقدماتی

سعیده نصیری، ناهید کیانی و مدانلو در دور نهایی گرنداسلم

  • کد خبر : 90090
  • 12 فروردین 1402 - 19:58
سعیده نصیری، ناهید کیانی و مدانلو در دور نهایی گرنداسلم
سعیده نصیری، ناهید کیانی و تینا مدانلو در دور نهایی تکواندو گرنداسلم ووشی چین از یکشنبه 13 فروردین مبارزات خود را آغاز خواهند کرد.

به گزارش افرا ورزش، رقابت‌های مقدماتی تکواندو گرند اسلم ووشی چین در حالی پایان یافت که سه دختر ایرانی شامل سعیده نصیری، ناهید کیانی و تینا مدانلو جواز حضور در مرحله نهایی را کسب کردند.

به عبارت دیگر، به استثنای مبینا نعمت زاده تکواندوکار جوان و خوش آتیه تهرانی و نسترن ولی زاده که در دور مقدماتی حذف شدند، سه عضو دیگر تیم زنان ایران به جدول اصلی نخستین گرند اسلم راه پیدا کردند.

مسابقات گرند اسلم از این نظر یک رویداد بزرگ و در کلاس جهانی است که نفرات برتر رنکینگ اختصاصی آن در مجموع دو مرحله، سهمیه مستقیم المپیک پاریس را کسب می‌کنند.

سعیده نصیری همه را غافلگیر کرد

سعیده نصیری دختر سمنانی و جوان ایران در  وزن ۴۹- کیلوگرم سعیده نصیری با پیروزی‌های متوالی در مرحله مقدماتی به فینال رسید و در حالی به جدول اصلی راه یافت که این موفقیت، برای همه نوعی غافلگیری به حساب می‌آید.

او دور نخست را با قرعه استراحت پشت سر گذاشت و سپس ۱۰ بر ۲ و ۱۱ بر ۳ «ژوئه تینگ ژیه» از چین را در دو راند متوالی از پیش روی برداشت و در ادامه ۹ بر ۲ و ۷ بر صفر «روکا اوکاموتو» از ژاپن را شکست داد.

نصیری در سومین مبارزه خود در یک دیداری دیدنی مقابل «کینگ گو» دارنده مدال نقره ۲۰۲۲ جهان دو بر یک صاحب برتری شد و به نیمه نهایی راه یافت.

وی در این مرحله هم «ژیائولو وانگ» بازهم از چین را ۶ بر ۵ و ۸ بر ۷ شکست داد به دیدار فینال صعود کرد. وی در مبارزه نهایی آدریانا سرزو ایگلسیاس، دارنده نقره المپیک ۲۰۲۰ توکیو اسپانیا را پیش رو داشت.

با تصمیم مینو مداح، سعیده نصیری به منظور حفظ آمادگی برای حضور موفق در مرحله نهایی از حضور در این دیدار انصراف داد و به نقره رسید.

توقف ناامید کننده مبینا نعمت زاده

گرچه این روزها نام مبینا نعمت زاده در فضای تکواندو و ورزش ایران بیشتر شنیده می شود اما او در نخستین رقابت خود در سال جدید شمسی، موفق نبود.

مبینای جوان با وجود سن و سال کم، نتایجی درخشان کسب کرده و سطح انتظارات از او دیگر به اندازه گذشته که در آغاز راه بود، نیست.

مبینا نعمت زاده در وزن ۴۹- کیلوگرم، پس از یک دور استراحت ۲ بر صفر و با نتایج ۱۰ بر ۶ و ۱۱ بر ۹ «جومی کیم» از کره جنوبی را شکست داد و در ادامه ۲ بر یک (۳ بر ۵، ۱۱ بر صفر و ۵ بر ۶) به «شی ای وانگ» از چین باخت و از جدول کنار رفت.

ناهید کیانی و صعود تا فینال

در وزن ۵۷- کیلوگرم نیز تیم کشورمان 3 نماینده داشت که ناهید کیانی به دیدار نهایی رسید.‌‌‌‌ کیانی بعد از یک دور استراحت، در دو راند و با نتایج ۳ بر یک و ۴ بر صفر «جیاکی هو» از چین را شکست داد.

او در ادامه برابر «سوآن این» از کره جنوبی ۲ بر یک به پیروزی دست یافت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله بعد از آن که راند اول را ۱۸ بر صفر به «ونجینگ گو» از چین واگذار کرد، دو راند بعدی را ۹ بر ۳ و ۲ بر یک به سود خود خاتمه داد و فینال رسید.

با این حال نماینده شایسته ایران در فینال برابر «لووانا مارتون» از مجارستان نتیجه را واگذار و به مدال نقره بسنده کرد اما جواز حضور در مرحله نهایی گرند اسلم را به دست آورد.

تینا مدانلو و رتبه چهارم

تینا مدانلو دختر خوش آتیه مازندرانی در ووشی و در وزنی که ناهید کیانی در آن فینالیست شد، عملکردی  موفق و امیدوار کننده داشت و به مدال برنز رسید.

در حقیقت او در نیمه نهایی برابر تکواندوکاری شکست خورد که همان تکواندوکار مجار در فینال ناهید کیانی را شکست داد.

تینا ابتدا ۱۷ بر ۱۱ و ۶ بر صفر در دو راند «وی ژائو » از چین و سپس ۲ بر صفر و با نتایج ۱۵ بر ۳ و ۸ بر ۵ در پیکار با «جونلی یانگ» دیگر حریف چینی خود به برتری دست یافت.

مدانلو سپس ۲ بر صفر «مین آه ها» از کره‌جنوبی را شکست داد و به مرحله نیمه نهایی صعود کرد. وی در این مرحله در مبارزه با «لونا مارتین» از مجارستان باخت و به دیدار رده بندی رفت.

وی در مبارزه برای کسب مدال برنز هم به «ونجینگ گو» از چین باخت و عنوان چهارمی را کسب کرد.

نسترن ولی زاده دیگر نماینده این وزن در مبارزه نخست ۲ بر صفر به «تینگ تینگ لو » از چین باخت و حذف شد.

نفرات اول تا هشتم وزن 49- کیلوگرم زنان

1. آدریانا سرزو ایگلسیاس (اسپانیا)
2) سعیده نصیری (ایران)
3) ژیائولو وانگ (چین)
4) شی ای وانگ (چین)
5) مادینابونو ماناپوآ (ازبکستان)
5) جیایو چن (چین)
5) کینگ گو (چین(
5) می رئو کانگ (کره جنوبی)

نفرات اول تا هشتم وزن 57- کیلوگرم زنان

1) لووانا مارتون (مجارستان)
2) ناهید کیانی (ایران)
3) ونجینگ گو (چین)
4) تینا مدانلو (ایران)
5) سوآن این (چین)
5) تینگ تینگ لو (چین)
5) مین آها (کره جنوبی(
5) یوجین کیم (کره جنوبی)

نفرات اول تا هشتم وزن 67- کیلوگرم زنان

1) زکی ژو (چین)
2) هیو ریم هونگ (کره جنوبی)
3) جیانی ژینگ (چین)
4) ویوانا مارتون (مجارستان)
5) منگ یو ژانگ (چین)
5) مین سئو نام (کره جنوبی)
5) مارتا کالوو گومز (اسپانیا)
5) چویون کو (چین)

نفرات اول تا هشتم وزن 67+ کیلوگرم زنان

1) اسوتلانا اوسیپوآ (ازبکستان)
2) شونان زیائو (چین)
3) یازین لیو (چین)
4) زیتونگ ژائو (چین)
5) دو هی یون (کره جنوبی)
5) دانا ارزان (اسراییل)
5) الکساندرا کووالژوک (لهستان)
5) هوآن وانگ (چین)

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=90090

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.