5
تکواندو گرند اسلم ووشی چین

حذف ناهید کیانی | تینا مدانلو روی سکوی چهارم

  • کد خبر : 90131
  • 14 فروردین 1402 - 15:35
حذف ناهید کیانی | تینا مدانلو روی سکوی چهارم
پرونده حضور دختران تکواندوکار ایرانی در گرند اسلم ووشی امروز با حذف ناهید کیانی و چهارمی تینا مدانلو در دسته ۵۷- کیلوگرم بسته شد.

به گزارش افرا ورزش، ناهید کیانی و تینا مدانلو آخرین بازماندگان تیم تکواندو زنان ایران در گرند اسلم ووشی چین، امروز بدون کسب مدال به کار خود در شرق آسیا پایان دادند.

کیانی و مدانلو، هر دو در وزن ۵۷- کیلوگرم و همراه با ۱۰ تکواندوکار مطرح دیگر رقابت کردند به‌طوری‌که صعود آن‌ها از جدول مقدماتی به جدول اصلی و پایانی، حاکی از توانمندی این دو دختر شایسته ایران بود.

با این‌ حال اوضاع برای ناهید کیانی، یکی از سه دختر المپیکی تاریخ تکواندو خوب پیش نرفت. او پس از استراحت در دور اول، در یک‌چهارم نهایی، دو بر یک برابر کیم از کره جنوبی شکست خورد.

کیانی راند اول را ۸ بر ۶ برد؛ اما در دو راند بعدی ۴ بر یک و همچنین ۱۰ بر ۴ بازنده شد تا نتواند به جمع ۴ نفر برتر گرند اسلم راه پیدا کند.

تینا مدانلو و موفقیت نسبی با رتبه چهارم

دیگر ایرانی جدول وزن منهای ۵۷ کیلو، تینا مدانلو دختر جوان مازنی بو. او پس از استراحت در دور اول، در یک‌چهارم نهایی در دو راندو با نتایج ۱۳ بر ۷ و ۱۴ بر ۵ از سد آدام کیه ویژ از لهستان پیروز شد.

در نیمه‌نهایی اما تینا در یک رقابت مفید و تجربه‌ای بزرگ برابر زونگ شی لو، نفر اول رنکینگ جهانی از چین قرار گرفت و دو بر صفر تن به شکست داد.

مدانلو در این مسابقه، شجاعانه جنگید و در راند اول ۲ بر ۳ بازنده شد و در راند دوم نیز به دلیل ۵ اخطاره شدن، تن به شکست داد.

تینا در مسابقه رده‌بندی به مصاف کیم کره‌ای رفت که مسبب حذف ناهید کیانی بود؛ اما این نماینده ایران نیز ۲ بر صفر و با امتیازات ۷ بر ۳ در راند اول و ۵ اخطاره شدن در راند دوم، بازنده میدان را ترک کرد و چهارم شد.

ایران در گرند اسلم سه بانوی تکواندوکار دیگر نیز داشت. مبینا نعمت زاده و نسترن ولی زاده در مرحله مقدماتی این مسابقات حذف شدند و سعیده نصیری در وزن ۴۹- کیلوگرم به جدول اصلی رسید اما در یک چهارم نهایی حذف شد.

این مسابقات، اولین مرحله از گرند اسلم سال تکواندو بود و یک مرحله دیگر نیز در پیش خواهد بود. نفرات برتر رنکینگ اختصاصی گرند اسلم به طور مستقیم جواز حضور در المپیک پاریس را کسب خواهند کرد.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=90131

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.