4
مروری بر آخرین وضعیت تیم ملی تکواندو زنان

دغدغه‌های مینو مداح ؛ فکر مربی درگیر است!

  • کد خبر : 90234
  • 19 فروردین 1402 - 12:13
دغدغه‌های مینو مداح ؛ فکر مربی درگیر است!
پس از حضور در مسابقات گرنداسلم چین، دور جدید تمرینات تیم ملی تکواندو زنان با حضور 13 تکواندوکار و در غیاب نسترن ولی‌زاده آغاز خواهد شد.

به گزارش افرا ورزش، مینو مداح و تیمش از گرند اسلم چین بدون کسب نتیجه دلخواه بازگشتند. تلاش قابل ستایشی بود اما به نظر می رسد مربی، ناراضی است و فکرش، درگیر.

مینو مداح با وجود کسب نتایج سینوسی، همچنان گزینه مورد علاقه فدراسیون تکواندو است. او تلاش می کند در مسیر پرسنگلاخ پیش رو، از پس کسب سهمیه المپیک برآید.

پس از بازگشت تیم پنج نفره از چین، او دور جدید تمریناتش را از 20 فروردین آغاز می کند و 13 نفر را هم دعوت کرده است با این حال او کمی نگران به نظر می رسد.

اردوی جدید با سیزده تکواندوکار

مینو مداح باید تیمش را آماده رویدادهای انتخابی و مسابقات جهانی باکو کند. همین هدف بهانه دعوت از سیزده مبارز به اردوی تیم ملی است.

سعیده نصیری، مبینا نعمت‌زاده، غزل سلطانی، نگار اسماعیلی، تینا مدانلو، ناهید کیانی، مهلا مومن‌زاده، نرگس میرنوراللهی، کوثر اساسه، زینب اسماعیلی، ملیکا میرحسینی، زهرا پوراسماعیل و آناهیتا توکلی دعوت‌شدگان به اردوی تیم ملی تکواندو زنان هستند.

تیم ملی تکواندو زنان

غیبت نسترن ولی‌زاده در لیست جدید؛ مصدومیت یا گرنداسلم؟

نسترن ولی‌زاده که یکی از 5 تکواندوکار ایران در گرنداسلم چین بود، به تیم ملی تکواندو دعوت نشده است و گفته می شود مصدوم است.

ولی زاده در مسابقات گرنداسلم ووشی چین و در مرحله مقدماتی، نخستین جدال خود را به حریف چینی واگذار کرد و حذف شد.

مداح همچنین مصدومیت و شکستی استخوان ترقوه نسترن را دلیلی بر دور بودن او از شرایط ایده‌آل دانسته است. ظاهرا آسیب ولی زاده رفع شده اما همچنان کمی درد در ناحیه ترقوه احساس می کند.

در همین حال مینو مداح در مصاحبه اخیر خود، عملکرد ولی‌زاده را کمتر از حد انتظار توصیف کرده است.

فدراسیون نیز در خبر منتشر شده اعلام کرده است، نسترن ولی‌زاده مقطعی در اردوی تیم ملی حضور ندارد و در صورت نیاز به تیم ملی دعوت خواهد شد.

حال باید منتظر ماند و دید آیا نسترن واقعا مصدوم است یا به یک مرخصی اجباری فرستاده شده است؟

تیم ملی تکواندو زنان

مینو مداح ، حساس در برابر انتقادات

با وجود این که مینو مداح همیشه تلاش می کند خود را بی توجه به انتقادات نشان دهد اما او قادر به پنهان کردن حساسیت خود نیست و معمولا در این باره حرف می زند.

این در حالی است که انتقادات، همواره بخشی از اتمسفر حاکم بر تکواندو بوده چنان که در دوران تصدی گری مهرو کمرانی، وی نیز از سوی طیفی از خانواده تکواندو مورد انتقاد واقع می شد.

مینو مداح در مصاحبه اخیر خود انتقاداتی که نسبت به عملکرد تیم ملی شده است را ناعادلانه می‌داند و از سوی دیگر، از این که مجبور شده تنها 5 نفر از تیمش را در چین داشته باشد، عصبانی است.

او در اظهاراتی قابل تامل گفته است: ممکن است فدراسیون بخاطر شرایط مالی یا خیلی‌ مسائل دیگر، مثلا بخاطر ترس از اینکه بعد از نگرفتن نتیجه چه جوابی بدهند، با اعزام تعداد بیشتر نفرات تیم بانوان به مسابقات مخالفت کنند. اما ما نباید هیچوقت به حرف‌های بعد از مسابقه توجه کنیم و من نیز توجهی به انتقادها ندارم.

مداح ادامه داده: منتقد کارش انتقاد کردن است. ما حتی قهرمان آسیا هم شدیم انتقاد کردند. اگر ما نگاه بلند مدت داریم صرف نظر از هر نتیجه‌ای باید بانوان را به مسابقات بین‌المللی اعزام کنیم تا با کسب تجربه هر چه بیشتر در مسیر پیشرفت قرار بگیرند.

این اظهارات مینو مداح، گلایه آمیز به نظر می رسد. از صحبت های مداح می توان دریافت او عقیده دارد فدراسیون تکواندو از تبعات نتیجه نگرفتن اعضای تیم زنان هراس داشته است.

واقعیت موجود : پول موجود نیست!

هدف کادرفنی تیم ملی اعزام تعداد بیشتری از ملی‌پوشان به گرنداسلم بود. هدفی که با توجه به مشکلات مالی فدراسیون محقق نشده و تنها 5 بازیکن به این مسابقات اعزام شدند.

مداح در رابطه با شانس کسب سهمیه المپیک از طریق گرنداسلم‌ها عنوان کرده : باز هم این بچه‌ها باید در رقابت‌های گرنداسلم شرکت کنند. اگر بخواهیم نگران این باشیم که بانوان بعد از هر رویداد چه نتیجه‌ای می‌گیرند و بر اساس آن تصمیم به اعزام یا عدم اعزام بگیریم، کمکی به آینده تیم نخواهد کرد.

او گفته است: هدف ما این بود که با ورزشکار بیشتری در این مسابقات شرکت کنیم اما بخاطر شرایط مالی فدراسیون و تصمیم کمیته فنی با اعزام ۵ ورزشکار ما موافقت شد.

سرمربی تیم تکواندو بانوان گفته است من ترسی از باخت بچه‌ها ندارم. اگر اینطور بود باید کنار می‌ایستادم و تا مسابقات قاره‌ای برای کسب سهمیه صبر می‌کردم.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=90234

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.