4
گفتگو با مربی تیم ملی وزنه‌برداری زنان

جایگاه کسی در تیم ملی تضمین‌شده نیست | رکوردها مهم‌اند

  • کد خبر : 90361
  • 29 فروردین 1402 - 11:02
جایگاه کسی در تیم ملی تضمین‌شده نیست | رکوردها مهم‌اند
مه‌سیما بابایی از دغدغه تدارک اردوهای بیشتر در راه المپیک پاریس 2024 و امید به کسب مدال در مسابقات وزنه‌برداری زنان قهرمانی آسیا می‌گوید.

به گزارش افراورزش، تیم ملی وزنه‌برداری زنان ایران با هدایت کورورش باقری و مه‌سیما بابایی برای حضور در مسابقات آسیایی کره جنوبی با ۵ وزنه‌بردار منتخب در حال آماده‌سازی است.

ریحانه کریمی در ۵۹ کیلوگرم، فاطمه کشاورز در ۶۴ کیلوگرم، الهام حسینی و پریسا نورعلی در ۸۱ کیلوگرم و زینب شیخ حسن ارباب در دسته ۸۷ کیلوگرم در مسابقات قهرمانی آسیا وزنه خواهند زد.

تیم ملی وزنه‌برداری زنان از ۱۵ اردیبهشت به رقابت‌های قهرمانی آسیا در کره جنوبی اعزام خواهد شد و مسابقات تا ۲۳ اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

مه‌سیما بابایی، مربی تیم ملی وزنه‌برداری زنان، در گفتگوی اختصاصی با افرا ورزش از وضعیت تیم ملی در آستانه اعزام به قهرمانی آسیا می‌گوید.

نیاز به اردوی بیشتر در راه پاریس ۲۰۲۴

بابایی در خصوص اردوهای آمادگی وزنه‌برداران گفت: اردوی تیم ملی با حضور نفراتی در سه رده نوجوانان، جوانان و بزرگسالان از ۷ فروردین‌ به میزبانی مهدی‌شهر استان سمنان برگزار شد و ۱۰ نفر از این ۱۷ نفر، بزرگسال بودند.

الهام حسینی

مربی تیم ملی وزنه‌برداری از دغدغه‌هایش در مسیر انتخابی المپیک پرده‌ برداشت و افزود: با توجه به مسابقات پیش رو از جمله انتخابی المپیک پاریس باید اردوهای بیشتری را در برنامه داشته باشیم و این دغدغه جدی است.

درباره غیبت پوپک بسامی و دیگران

غیبت چند مهره در ترکیب تیم ملی وزنه برداری، از جمله پوپک بسامی یکی از نکاتی است که توجه علاقمندان به ورزش را جلب کرده است.

بابایی در پاسخ به این موضوع عنوان کرد: نحوه انتخاب اعضای تیم ملی بر اساس رکوردهای آنها بود. از تمامی ۱۷ نفر وزنه‌بردار حاضر در اردو رکوردگیری به عمل آمد و ۵ نفر انتخاب شده، وضعیت بهتری داشتند. این یک روش عادلانه و در همه اردوها نیز، روند گزینش به همین صورت است.

او عنوان کرد: پوپک بسامی و ابریشم ارجمندخواه آسیب دیده بودند و به همین دلیل نتوانستند به رکوردگیری برسند. ما امیدواریم بسامی که مدال آور ما در بازی‌های کشورهای اسلامی بود در اردوی بعد حاضر باشد و بتواند با رکوردی بالا، خود را به بازی‌های آسیایی هانگژو برساند.

پوپک بسامی

کسب مدال در کره‌جنوبی؟ ناامید نیستیم

او کسب مدال در مسابقات وزنه‌برداری زنان قهرمانی آسیا در کره‌جنوبی را دشوار دانست و تشریح کرد: رقابت در مسابقات قهرمانی آسیا قطعا سخت است اما از کسب مدال ناامید نیستیم.

بابایی افزود: البته رقابت در این مسابقات نسبت به سال گذشته سخت‌تر شده و این طبیعتی است که وجود دارد؛ ولی امیدواریم زنان وزنه‌بردار ما بتوانند با ثبت رکوردهای بالاتر جایگاه‌های ویژه‌تری را کسب کنند.

نسبت به سال گذشته، دختران ما پیشرفت قابل توجهی را داشته اند و این انگیزه‌ای برای تلاش در راه موفقیت‌های بیشتر وزنه‌برداری زنان ایران است.

نظر بابایی درباره ریحانه کریمی ۱۷ساله

در ترکیب اعزامی به کره جنوبی یک نام جدید به چشم می‌خورد. ریحانه کریمی دختر وزنه‌بردار ۱۷ساله ای است که با وجود این که یک نوجوان است اما توانسته رکوردهای موفقی به ثبت برساند.

نکته شگفت‌انگیز این است که کریمی یک جودوکا بوده است. بابایی درباره او می‌گوید: ریحانه در جودو عنوان‌دار بود و در وزنه‌برداری استعداد داشت. از او در مسابقات نوروز گاه هم استفاده شد و حالا حضور در مسابقات قهرمانی آسیا می‌تواند برای او یک نقطه عطف در زندگی ورزشی‌اش باشد.

کریمی تنها عضو جوان تیم اعزامی وزنه‌برداری بانوان نیست. فاطمه کشاورز نیز با وجود این که در رده سنی جوانان وزنه می‌زند؛ اما در کره جنوبی روی تخته می‌رود البته او طی یک سال اخیر پای ثابت تیم ملی بوده و به‌سرعت در حال پیشرفت است.

مه‌سیما بابایی می‌گوید: تیم جوانی داریم و در آسیا هم قوی‌ترین‌های وزنه‌برداری زنان دنیا حضور دارند؛ اما نیم‌نگاهی به موفقیت الهام حسینی، فاطمه کشاورز و حتی دیگران داریم.

هیچ‌کس جایگاه ثابت و تضمین شده‌ای در تیم ملی ندارد

آن چه برای تیم ملی وزنه‌برداری زنان، نقطه امید است، این است که رکوردهای دختران وزنه‌بردار در حال افزایش است و هم مه سیما بابایی و هم کوروش باقری، سرمربی و مدیر فنی تیم ملی با امیدواری به آن می‌نگرند.

تاکید مه‌سیما بابایی بر این است که هیچ‌کس جایگاه ثابت و تضمین شده‌ای در تیم ملی ندارد و رکورد حرف اول و آخر را می‌زند.

تیم ملی وزنه‌برداری زنان پس از بازگشت از مسابقات قهرمانی آسیا در کره جنوبی، آماده رقابت در مسابقات جوانان جهان در هند و سپس بازی‌های آسیایی هانگژو می‌شود جایی که برای اولین‌بار در تاریخ بازی‌های آسیایی، دختران ایران این فرصت را به دست می‌آورند.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=90361
  • نویسنده : امیرحسین تازیکه
  • ارسال توسط :
  • منبع : ویرایش : حامد اسماعیلی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.