6
نگاهی به لیست فدراسیون جهانی تکواندو

چه کسانی شانس حضور در گرندپری رم را دارند؟

  • کد خبر : 90590
  • 10 اردیبهشت 1402 - 12:01
چه کسانی شانس حضور در گرندپری رم را دارند؟
فدراسیون جهانی تکواندو فهرستی شامل نفرات واجد شرایط برای شرکت در گرندپری رم اعلام کرده که سهم ایران ۱۲ تکواندوکار از جمله ۴ تکواندوکار دختر است.

به گزارش افرا ورزش، مسابقات گرندپری تکواندو به‌عنوان راهی برای کسب سهمیه مستقیم المپیک پاریس محسوب می‌شود و کشورهای مختلف نیم‌نگاهی به موفقیت در این رویداد ویژه دارند.

اکنون فدراسیون جهانی تکواندو فهرستی اعلام کرده که این لیست شامل تکواندوکارانی است که بر اساس رتبه خود در رنکینگ، می‌توانند در گرند پری رم حاضر باشند.

سهم ایران برای حضور در این مسابقات ۱۲ نفر است که ۸ نفر مرد و ۴ نفر از این نفرات، زن هستند. البته این بدان معنا نیست که ایران قرار است همه این ۱۲ نفر را به ایتالیا بفرستد.

در وزن ۴۹- کیلوگرم مبینا نعمت زاده، در وزن ۵۷- کیلوگرم ناهید کیانی و در وزن ۶۷- کیلوگرم نرگس میر نوراللهی و ملیکا میرحسینی نفرات واجد شرایط از دید فدراسیون جهانی تکواندو هستند.

با این حال، فدراسیون تکواندو ایران ممکن است هر ۴ نفر را به رم اعزام نکند. قرار است در مورد این موضوع تصمیم‌گیری شود.

ملاک اعزام با توجه به مشکلات مالی و ارزی موجود، شانس موفقیت در رویدادی چون گرنداسلم است. از سوی دیگر ملیکا میرحسینی به‌تازگی از بند مصدومیت رها شده و ناهید کیانی ناآماده به نظر می‌رسد.

در مورد نرگس میرنوراللهی نیز تردید وجود دارد. از سوی دیگر مبینا نعمت زاده با وجود سپری‌کردن یک سال فوق‌العاده، در دور مقدماتی گرنداسلم چین چهره موفقی بروز نداد.

باید دید در نهایت هادی ساعی و همکارانش بر روی چه لیستی به جمع‌بندی می‌رسند. پس از ۴ دوره متوالی، حضور تکواندو بانوان ایران در المپیک، فدراسیون تکواندو با بیم و امید به دنبال پنجمین حضور در سال آینده میلادی خواهد بود.

شایان ذکر است سری نخست گرندپری رم از ۱۹ تا ۲۱ خرداد برگزار خواهد شد. در سری اول مسابقات، در هر وزن ۳۲ تکواندوکار برتر رنکینگ المپیکی حضور دارند.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=90590

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.