8
مسابقات وزنه برداری قهرمانی آسیا

ریحانه کریمی ششم شد | ارتقای سه رکورد ملی

  • کد خبر : 90843
  • 17 اردیبهشت 1402 - 8:03
ریحانه کریمی ششم شد | ارتقای سه رکورد ملی
ریحانه کریمی نخستین نماینده وزنه برداری زنان ایران در مسابقات قهرمانی آسیا در کره جنوبی، در حالی در گروهش ششم شد که سه رکورد ملی را بهبود بخشید.

به گزارش افرا ورزش، مسابقات وزنه برداری قهرمانی مردان و زنان آسیا در جینجو کره جنوبی آغاز شد و ریحانه کریمی نخستین نماینده تیم زنان ایران در این رقابت‌ها بود.

کریمی ۱۸ ساله که برای نخستین‌بار حضور در یک رویداد بین‌المللی را تجربه می‌کند بامداد امروز یکشنبه ۱۷ اردیبهشت روی تخته رفت و با رکورد مجموع ۱۷۵ کیلو در گروه B دسته ۵۹ کیلوگرم به کار خود خاتمه داد.

حرکت یک‌ضرب ریحانه کریمی

او ابتدا ۷۵ کیلو را با موفقیت بالای سر برد؛ اما در اقدام دوم در مهار ۸۰ کیلوگرم ناکام ماند و در حرکت سوم نیز بار دیگر نتوانست این وزنه را بالای سر ببرد.

حرکت دوضرب ریحانه کریمی

کریمی در نخستین حرکت دوضرب خود موفق شد وزنه ۹۵ کیلوگرمی را مهار کند؛ اما در دومین حرکت در مهار وزنه ۱۰۰ کیلوگرمی شکست خورد.

ریحانه در سومین حرکت باز هم با وزنه ۱۰۰ کیلویی درگیر شد و این بار بر خلاف حرکت قبل، با موفقیت این وزنه را مهار کرد.

با این نتایج کریمی با حدنصاب مجموع ۱۷۵ کیلوگرم در یک‌ضرب ششم، در دوضرب پنجم و در مجموع هم ششم شد.

سه رکورد ملی ایران بهبود یافت

با وجود این که این دختر جوان مشهدی موفق به قرار گرفتن روی سکوهای برتر مسابقات وزنه برداری زنان آسیا نشد؛ اما با همین عملکرد سه رکورد داخلی را شکست.

مهار وزنه ۱۰۰ کیلوگرمی در دوضرب، سبب شد ریحانه ۵ کیلوگرم رکورد دوضرب بزرگسالان ایران را که به فاطمه کشاورز اختصاص داشت ارتقا دهد.

او همچنین رکوردهای دوضرب و مجموع این دسته در رده سنی جوانان را که به میزان ۹۴ و ۱۶۸ کیلوگرم در اختیار همشهری‌اش غزاله حسینی بود، بهبود بخشید.

ریحانه کریمی، از جودو به وزنه برداری

وزنه برداری زنان در ایران قدمت چندانی ندارد و عجیب نیست که ورزشکارانش دارای سابقه موفقی در رشته‌های دیگر هم باشند. ریحانه کریمی یکی از این نمونه‌ها است.

این دختر ۱۸ ساله تا همین سال گذشته (۱۴۰۱) در مسابقات جودو شرکت می‌کرد. او سال گذشته با پیروزی بر همه رقبای خود در جودو، عضو تیم ملی شد؛ اما برای ادامه ورزش قهرمانی، وزنه‌برداری را انتخاب کرد.

او زمانی ایمان دیگران را جلب کرد که با ۷۵ کیلوگرم یک‌ضرب، ۹۰ کیلوگرم دوضرب و ۱۶۵ کیلوگرم مجموع در مسابقات نوروزگاه که اسفند ماه برگزار شد، بعد از وزنه‌بردار ازبکستان در رده دوم ایستاد و مدال نقره گرفت.

کوروش باقری سرمربی تیم ملی وزنه برداری زنان معتقد است کریمی طی دو سال آتی در رده جوانان یک مدال قاره‌ای به دست خواهد آورد.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=90843

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.