4
دختران تکواندو مربیان خود را شناختند

صفرپور، صفریان و محمدنژاد در کادر تیم های ملی

  • کد خبر : 90914
  • 20 اردیبهشت 1402 - 9:50
صفرپور، صفریان و محمدنژاد در کادر تیم های ملی
فاطمه صفرپور، نیلوفر صفریان و محبوبه محمدنژاد بار دیگر به تیم‌های ملی تکواندو دختران در رده‌های سنی مختلف بازگشته‌اند.

به گزارش افرا ورزش، کمیته فنی فدراسیون تکواندو نام سه مربی را به‌عنوان سرمربیان تیم‌های دختران ایران در راه مسابقات پایه جهان و آسیا اعلام کرد.

فاطمه صفرپور، نیلوفر صفریان و محبوبه محمدنژاد سه مربی سازنده و باتجربه تکواندو زنان ایران هستند که بار دیگر توان خود را در خدمت تیم‌های ملی قرار می‌دهند.

هر سه مربی پیش‌تر نیز در تیم‌های رده‌های مختلف سنی سابقه فعالیت داشته‌اند و به نظر می‌رسد حضور آن‌ها انتخابی معقول از سوی فدراسیون تکواندو بوده است.

به طور کلی فدراسیون تکواندو چه در زمان مدیریت قبلی (سید محمد پولادگر) و چه اکنون در دوران هادی ساعی در کارآمدی این مربیان،  اتفاق نظر دارد.

در پایان جلسه کمیته فنی فدراسیون تکواندو سرمربی تیم‌های ملی رده سنی پایه جهت حضور در مسابقات قهرمانی جهان و آسیا انتخاب و معرفی شدند.

فاطمه صفرپور مربی سرشناس قزوینی که آخرین بار هدایت تیم ملی نوجوانان در مسابقات جهانی را بر عهده داشت سرمربی تیم ملی نوجوانان در مسابقات قهرمانی آسیا خواهد بود.

صفرپور که مدت زیادی نیز مربی تیم ملی بزرگسالان بود  ۱۱ تا ۱۴ شهریور دختران تکواندوکار را در لبنان هدایت خواهد کرد.

هدایت تیم ملی نونهالان دختر در مسابقات قهرمانی جهان را یک مربی گیلانی بر عهده دارد. نیلوفر صفریان چهره ارزشمند تکواندو گیلان ۶ تا ۹ شهریور ۱۴۰۲ در سارایوو بوسنی تیم نونهالان را رهبری می‌کند.

تیم ملی نونهالان، البته مسابقات قهرمانی آسیا در لبنان را نیز در پیش دارد که محبوبه محمدنژاد قرار است در این رقابت‌ها جایگزین نیلوفر صفریان شود.

به‌عبارت‌دیگر تیم ملی نونهالان پس از بازگشت از بوسنی، بلافاصله با مسئولیت سرمربی جدید به لبنان خواهد رفت. این ساز و کار (تغییر مربی بنا بر رویداد) را فدراسیون تکواندو پیش‌تر نیز انجام داده است و یک دستورالعمل برای حضور مربیان سازنده در تیم‌های ملی می‌داند.

این در حالی است که این روش در جامعه تکواندو منتقدانی دارد که عقیده دارند تغییر سرمربی در فاصله کم نسبت به دو رویداد، ممکن است بر نتایج اثر منفی بگذارد.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=90914

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.