5
مسابقات وزنه برداری قهرمانی آسیا

حسرت زینب شیخ ارباب | فقط یک قدم باقی بود …

  • کد خبر : 90968
  • 21 اردیبهشت 1402 - 14:42
حسرت زینب شیخ ارباب | فقط یک قدم باقی بود …
زینب شیخ ارباب دختر وزنه‌بردار ایران در مسابقات قهرمانی آسیا در دسته ۸۹ کیلوگرم در آخرین حرکت دوضرب از دستیابی به مدال محروم ماند.

به گزارش افرا ورزش، مسابقات وزنه برداری قهرمانی آسیا در جینجو کره جنوبی دنبال شد و آخرین نماینده تیم زنان ایران در دسته ۸۹ کیلوگرم در گروه A روی تخته رفت.

زینب شیخ ارباب وزنه‌بردار جوان ایران در گروهی ۷ نفره قرار داشت. او در حرکت اول یک‌ضرب وزنه ۹۱ کیلوگرمی را مهار کرد و سه چراغ سفید گرفت.

زینب در حرکت دوم یک‌ضرب ۹۵ کیلو را در حالی بالای سر برد که هیئت ژوری پس از بررسی حرکت او، در نهایت درستی مهار او را تایید کرد.

شیخ ارباب در سومین و آخرین اقدام خود در حرکت یک‌ضرب درخواست ۹۷ کیلو را داد اما نتوانست این وزن را بالای سر ببرد.

با آغاز رقابت در حرکت دوضرب، زینب شیخ ارباب موفق شد در اقدام اول وزنه ۱۲۳ کیلوگرمی را بالای سر ببرد. شیخ ارباب با مهار این وزنه یک کیلوگرم، رکورد دوضرب بزرگسالان ایران را افزایش داد. رکورد قبلی با ۱۲۲ کیلوگرم در اختیار یکتا جمالی بود.

با این حال تلاش ملی‌پوش تیم وزنه برداری زنان برای مهار وزنه ۱۲۸ کیلوگرمی در حرکت دوم نافرجام ماند. زینب در حرکت سوم دوضرب ۱۲۸ کیلو را مهار کرد؛ اما با تصمیم هیئت ژوری، حرکت او خطا اعلام شد.

در جدول پایانی دسته ۸۹ کیلوگرم زینب شیخ ارباب در حالی در یک‌ضرب، دوضرب و مجموع، ششم شد.

او در صورت مهار وزنه ۱۲۸ کیلوگرم در حرکت آخر دوضرب، ضمن شکستن رکورد دوضرب و مجموع ایران، می‌توانست مدال دوضرب آسیا را کسب کند که این فرصت طلایی برای نماینده ایران از دست رفت.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=90968

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.