8
تکواندو زنان قهرمانی جهان

ناهید کیانی به رکورد حضور اکرم خدابنده رسید

  • کد خبر : 91454
  • 07 خرداد 1402 - 13:09
ناهید کیانی به رکورد حضور اکرم خدابنده رسید
ناهید کیانی تکواندوکار المپیکی ایران با رقابت در مسابقات جهانی ۲۰۲۳ باکو با رکورد حضور اکرم خدابنده در این رقابت‌ها برابری خواهد کرد.

به گزارش افرا ورزش، مسابقات تکواندو قهرمانی جهان در حالی از دوشنبه ۸ خرداد در باکو آذربایجان آغاز می‌شود که ناهید کیانی در ترکیب تیم زنان ایران حاضر است.

تکواندوکار دسته منهای ۵۳ کیلوگرم ایران برای چهارمین بار در مسابقات قهرمانی جهان روی شیاپ چانگ خواهد رفت. بدین ترتیب او با رکورد ۴ دوره حضور اکرم خدابنده کاپیتان سابق تیم ملی تکواندو در عرصه جهانی برابری خواهد کرد.

خدابنده در مسابقات جهانی ۲۰۱۵ چلیابینسک روسیه برای اولین‌بار در دسته ۷۳+ کیلوگرم برای ایران مسابقه داد و در هر ۳ دوره بعدی این رویداد به ترتیب در کره جنوبی، انگلیس و مکزیک حاضر بود؛ اما مدالی کسب نکرد.

ناهید کیانی اما از ۲۰۱۷ موجو کره جنوبی و در دسته منهای ۴۹ به تیم ملی ملحق شد و در انگلیس و مکزیک نیز مسابقه داد و اکنون با رقابت در آذربایجان، همانند خدابنده به باسابقه‌ترین عضو تیم ملی زنان در مسابقات جهانی تبدیل می‌شود.

ایران در ۱۰ دوره مسابقات جهانی شرکت کرده که صاحب ۳ مدال (یک نقره و یک برنز کیمیا علیزاده و یک نقره مهلا مومن زاده) شده است.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=91454

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.