7
اولین طلای جهانی برای تکواندو زنان

ناهید کیانی قهرمان تکواندو جهان شد

  • کد خبر : 91592
  • 14 خرداد 1402 - 18:58
ناهید کیانی قهرمان تکواندو جهان شد
ناهید کیانی تکواندوکار ایران با غلبه بر نماینده چین مدال طلای جهان را کسب کرد. این اولین طلای تکواندو زنان ایران در ادوار مسابقات جهانی است.

به گزارش افرا ورزش، مسابقات تکواندو قهرمانی ۲۰۲۳ جهان امروز در باکو پایان یافت و طلای ناهید کیانی پایانی شیرین بر حضور ایران در این رویداد بود.

عصر امروز یکشنبه 14 خرداد، نخستین مدال تاریخ تکواندو زنان در ادوار مسابقات قهرمانی جهان توسط ناهید کیانی، المپین ایران در دسته ۵۳- کیلوگرم به دست آمد.

کیانی که برای چهارمین بار در مسابقات قهرمانی جهان شرکت می‌کرد سرانجام توانست مزد تلاش خود را دریافت کند و باکو، سرزمین افتخار برای ناهید شد.

کیانی در دیدار نهایی وزن ۵۳- کیلوگرم به مصاف جی زو از چین رفت و حریفش را شکست داد. او در نیمه‌نهایی ۲ بر یک برابر تاتیانا مینینا تکواندوکار روس تیم فدراسیون جهانی پیروز شده بود.

همچنین طلای ناهید کیانی، نخستین طلای تیم ملی ایران در هر دو بخش مردان و زنان پس از ۹ سال است.

از سوی دیگر ناهید کیانی با حضور در مسابقات جهانی باکو، با رکورد اکرم خدابنده در تعداد حضور در این رقابت‌ها برابری کرد و همراه با او، باسابقه‌ترین دختر تکواندوکار ایران در مسابقات جهانی شد.

شایان ذکر است کیانی تنها تکواندوکار تیم 7 نفره زنان ایران بود که در این مسابقات موفق به کسب مدال شد. در سایر اوزان، ایران نتایج قابل قبولی به دست نیاورد.

هدایت تیم ملی تکواندو زنان بر عهده مینو مداح بود.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=91592

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.