9
مسابقات تکواندو قهرمانی جهان در باکو

تک مدال کیانی تیم زنان ایران را پنجم کرد

  • کد خبر : 91594
  • 14 خرداد 1402 - 20:38
تک مدال کیانی تیم زنان ایران را پنجم کرد
تک مدال ناهید کیانی به رنگ طلا، سبب شد تیم ملی تکواندو زنان ایران با وجود ناکامی در سایر اوزان، در جدول نهایی پنجم شود.

به گزارش افرا ورزش، مسابقات تکواندو قهرمانی جهان در باکو آذربایجان، امروز یکشنبه ۱۴ خرداد به پایان رسید و تیم ملی زنان ایران در رده پنجم تورنمنت قرار گرفت.

این رتبه به لطف مدال طلای ناهید کیانی در وزن منهای ۵۳ کیلوگرم به دست آمد، حال آن که تیم زنان ایران در ۶ وزن دیگری که در آنها نماینده داشت موفقیتی به دست نیاورد.

به استثنای ناهید کیانی، ۵ نفر از ۶ عضو دیگر تیم زنان در دور اول حذف شدند و نرگس میرنوراللهی نیز در دسته ۶۲- کیلوگرم پس از دو پیروزی، در یک‌هشتم نهایی به دست سارا شاری بلژیکی حذف شد.

با این وجود تیم ملی تکواندو زنان برای اولین‌بار در بین پنج تیم برتر ایستاد و پنجم شد. ترکیه، فرانسه، مجارستان و کرواسی رتبه‌های اول تا چهارم را تصاحب کردند. هدایت ایران را مینو مداح برعهده داشت.

گفتنی است ناهید کیانی اولین تکواندوکار دختر تاریخ ایران است که نشان طلا را بر گردن می‌اندازد و همچنین با این مدال طلا بعد از ۹ سال اولین طلایی کشورمان در ۲ گروه مردان و زنان لقب گرفت.

با مدال ناهید کیانی، تعداد مدال‌های تکواندو زنان ایران در ادوار مسابقات قهرمانی جهان به عدد ۴ رسید. پیش از این، کیمیا علیزاده یک نقره و یک برنز در روسیه و کره جنوبی و مهلا مومن زاده یک نقره در انگلیس برای ایران کسب کرده بودند.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=91594

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 2
  1. مهلا مومن زاده نقره آورده لطفا اصلاح کنید شما نوشتید برنز

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.