9
تکواندو گرندپری رم

شگفتی سازی دختر ۱۷ساله | برنز گرندپری برای نعمت زاده

  • کد خبر : 91774
  • 22 خرداد 1402 - 7:42
شگفتی سازی دختر ۱۷ساله | برنز گرندپری برای نعمت زاده
حضور موفق تیم ملی تکواندو در گرندپری رم با کسب مدال برنز مبینا نعمت زاده دختر ۱۷ساله تکواندو ایران کامل شد.

به گزارش افرا ورزش، مسابقات تکواندو گرندپری رم در ایتالیا یکشنبه‌شب ۲۱ خرداد پایان یافت و مبینا نعمت زاده با یک مدال برنز باارزش توانمندی‌هایش را به نمایش گذاشت.

نعمت زاده که همراه با غزل سلطانی در دسته ۴۹- کیلوگرم رقابت می‌کرد، با عبور از تمامی حریفان به نیمه‌نهایی رسید و در این مرحله با شکست برابر حریف باتجربه تایلندی‌اش سوم شد و مدال برنز گرفت.

این دختر خوش‌آتیه تهرانی در مرحله نیمه‌نهایی گرندپری ۲۰۲۳ رم به مصاف «پانیپاک ونگپاتاناکیت» از تایلند و قهرمان المپیک رفت و با نتیجه ۲ بر صفر و با امتیازات ۳ بر یک و ۸ بر یک، تن به شکست داد.

در حقیقت، مصاف مبینا نعمت زاده و پانیپاک، تقابل یک ستاره آینده برابر یک قهرمان باتجربه و افسانه‌ای جهان بود و عجیب نبود که این مصاف را تجربه، به سود خود پایان دهد.

این تکواندوکار کهنه‌کار تایلندی در رنکینگ یک المپیکی جای گرفته است و ۲۴ مدال از جمله یک طلا و یک برنز المپیک، ۲ طلا، ۲ نقره و یک برنز جهان، ۲ طلای قهرمانی آسیا و قهرمانی بازی‌های آسیایی را در کارنامه دارد.

نعمت زاده مسیر کسب مدالش را با برتری ۲ بر صفر برابر دنیا ابوطالب از عربستان (با نتایج مشابه ۷ بر دو در هر دو راند) آغاز کرد که سال گذشته توانسته بود مدال برنز جهان در مکزیک را به دست بیاورد.

مبینا در ادامه در یک مبارزه تمام‌عیار، ۲ بر صفر (با نتایج ۱۲ بر ۹ و ۱۰ بر ۸) از سد لنا استویکوویچ تکواندوکار کروات و قهرمان جهان در سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ گذشت. او کسی را شکست داد که همین چند روز قبل طلای جهان را بر گردن آویخته بود.

سومین حریف مبینا، غزل سلطانی دیگر تکواندوکار ایرانی و شایسته ایران بود که این مسابقه سراسر ایرانی را مبینا ۲ بر یک برد تا به نیمه‌نهایی برسد.

راند اول این رقابت را مبینا ۳ بر صفر برد، در راند دوم، غزل سلطانی ۴ بر صفر به پیروزی رسید و در راند سوم مبینا نعمت زاده ۶ بر صفر فاتح مسابقه شد.

نمایش موفق غزل سلطانی

شاید اگر غزل، این تکواندوکار خوش‌اخلاق سمنانی در آن‌سوی جدول قرار می‌گرفت حالا ایران به‌جای یک مدال از مبینا نعمت زاده در وزن ۴۹- کیلو، دو مدال به دست آورده بود.

سلطانی در دور اول رقیه ایلدیریم از ترکیه را دو بر صفر و با نتایج ۵ بر ۴ و ۱۶ بر ۳ شکست داد و در ادامه، ۲ بر یک برابر آندریا رامیرز از کلمبیا به برتری رسید تا حریف نعمت زاده در یک‌چهارم نهایی شود.

با وجود حذف در یک‌چهارم نهایی، غزل سلطانی عملکردی قابل‌قبول در گرندپری بر جای گذاشت.

بدین ترتیب تیم ملی تکواندو زنان با یک نقره از ناهید کیانی و یک برنز از مبینا نعمت زاده، درخشان‌ترین نتیجه خود در ادوار گرندپری را بر جای گذاشت.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=91774

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 2
  1. ناهید در گرند پری مدال نقره گرفت و نه طلا
    لطفاً اصلاح کنید

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.