7
خداحافظی مهماندوست با فدراسیون تکواندو آذربایجان

مربی شاخص تکواندو به ایران بازمی‌گردد؟

  • کد خبر : 92079
  • 07 تیر 1402 - 20:56
مربی شاخص تکواندو به ایران بازمی‌گردد؟
رضا مهماندوست سرمربی ایرانی تیم ملی تکواندو جمهوری آذربایجان در پی مشکلات به وجود آمده به‌صورت رسمی با فدراسیون این کشور قطع همکاری کرد.

به گزارش افرا ورزش، رضا مهماندوست سرمربی و پیشکسوت تکواندو کشورمان که چند سال پیش در دوران ریاست سید محمد پولادگر در اعتراض به مشکلات پیش‌آمده از سرمربیگری تیم ملی تکواندو ایران استعفا داد مدتی بعد فعالیت خود را در سال ۱۳۹۳ با فدراسیون آذربایجان آغاز کرد.

مهماندوست مدتی  بعد سکان تکواندو کشور آذربایجان را در دست گرفت. وی توانست نخستین مدال طلای تکواندو آذربایجان را در مسابقات قهرمانی جهان در روسیه برای این کشور ثبت کند.

سرمربی بازیکن ساز ایرانی در ادامه فعالیت خود در این کشور، به‌اندازه‌ای موفق بود که چندین بار از سوی مقامات عالی‌رتبه این کشور مورد تجلیل قرار گرفت.

کسب یک مدال طلا و دو برنز در المپیک ۲۰۱۶ ریو گوشه‌ای از افتخارات مهماندوست با تیم ملی تکواندو جمهوری آذربایجان است.

همچنین مهماندوست قهرمانی بازی‌های اروپایی ۲۰۱۵، قهرمانی جام جهانی ۲۰۱۵ مکزیک،  کسب یک  مدال طلا و ۲ برنز در المپیک ریو و قهرمانی پنجمین دوره مسابقات کاپ اروپا در سال ۲۰۱۷ را در کارنامه دارد.

سرمربی ایرانی تیم ملی تکواندو آذربایجان در سال‌های ۲۰۱۰، ۲۰۱۱، ۲۰۱۶، ۲۰۱۹ از سوی فدراسیون جهانی تکواندو به‌عنوان بهترین سرمربی مرد جهانی انتخاب شده بود.

در نهایت مهماندوست با تمام افتخاراتی که با تیم ملی تکواندو آذربایجان داشت، خردادماه سال ۱۴۰۱ در مقطعی با فدراسیون تکواندو آذربایجان به مشکل خورد و برای مدتی با این فدراسیون قطع همکاری کرد.

گفته می‌شود دلیل اصلی قطع همکاری مهماندوست با فدراسیون تکواندو کشور این بوده که آنها مثل سابق از لحاظ مالی او و تیم را حمایت نمی‌کردند و حتی تکواندوکاران نیز حاضر به ادامه همکاری نبودند.

پس از این ماجرا مسئولین فدراسیون تکواندو جمهوری آذربایجان بار دیگر با مهماندوست وارد مذاکره و او را راضی کردند تا دوباره هدایت تیم را بر عهده بگیرد.

 حالا این روزها شنیده شده که مهماندوست پس از یک سال با پایان مسابقات جهانی باکو که ماه گذشته میزبان این مسابقات بودند به‌صورت رسمی با فدراسیون تکواندو آذربایجان قطع همکاری کرده است.

اکنون باید دید آیا این اقدام از سوی مهماندوست به معنای بازگشت این مربی کهنه‌کار به تکواندوی ایران است یا خیر؟ گفته می‌شود هادی ساعی علاقه زیادی به بازگرداندن رضا مهماندوست به ایران و استفاده از او در تیم‌های ملی دارد.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=92079

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.