5
وزنه برداری نوجوانان و جوانان آسیا

روز پرمدال ایران با درخشش غزاله حسینی و کشاورز

  • کد خبر : 92512
  • 11 مرداد 1402 - 6:14
روز پرمدال ایران با درخشش غزاله حسینی و کشاورز
مسابقات وزنه‌برداری جوانان و نوجوانان آسیا با مدال‌های رنگارنگ و تاریخ‌سازی برای غزاله حسینی و فاطمه کشاورز دنبال شد.

به گزارش افرا ورزش، مسابقات وزنه‌برداری جوانان و نوجوانان آسیا، روز سه‌شنبه ۱۰ مرداد در هند با انبوهی از مدال برای تیم دختران ایران همراه بود.

چهره اول تیم ایران غزاله حسینی بود که در دسته ۶۴ کیلوگرم همراه با دو ایرانی دیگر، فاطمه کشاورز و هانیه شریفی روی تخته کرد.

غزاله به‌عنوان یکی از دوقلوهای مشهدی دوست‌داشتنی وزنه‌برداری ایران در این رقابت با ۳ طلا قهرمان نوجوانان آسیا شد و نخستین طلای تاریخ وزنه‌برداری زنان در رده نوجوانان آسیا را کسب کرد.

او در یک‌ضرب ۸۱ و در دوضرب ۱۰۱ کیلوگرم را بالای سر برد و با رکورد مجموع ۱۸۲ کیلوگرم قهرمان دسته ۶۴ کیلوگرم نوجوانان آسیا شد.

تاریخ‌سازی دوم از آن فاطمه کشاورز

دختران ایرانی وزن ۶۴ کیلوگرم را در تصاحب خود داشتند و کار، با سه مدال غزاله حسینی تمام نشد. در همین وزن و در رده سنی جوانان، فاطمه کشاورز به دو طلا و یک نقره رسید.

این دختر شیرازی که دربازی‌های کشورهای اسلامی و مسابقات قهرمانی آسیا در رده بزرگسالان هم برای ایران وزنه زده بود با مهار وزنه ۱۱۱ کیلوگرم و رسیدن به حدنصاب مجموع ۱۹۷ کیلوگرم ضمن کسب مدال طلای دوضرب، قهرمان دسته ۶۴ کیلوگرم جوانان آسیا شد.

کشاورز در یک‌ضرب نقره گرفته بود. این نخستین قهرمانی تاریخ وزنه‌برداری بانوان ایران در مسابقات جوانان آسیاست.

هانیه شریفی هم مدال گرفت

هانیه شریفی، سومین وزنه‌بردار ایران در این وزن در رده سنی نوجوانان رقابت کرد و او نیز با کسب یک مدال برنز، درخشش ایران را کامل کرد.

شریفی که در یک‌ضرب با مهار وزنه ۷۲ کیلوگرم ششم شده بود در دوضرب با مهار وزنه ۱۰۰ کیلوگرمی به مدال نقره رسید و در مجموع نیز با حدنصاب ۱۷۲ کیلوگرم بعد از غزاله حسینی و نماینده ترکمنستان سوم‌ شد و به مدال برنز آسیا دست پیدا کرد.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=92512

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.