4
گفتگو با دارنده مدال طلای تکواندو جهان

کیانی: هر روز که می‌گذرد از مدال طلایم دلسردتر می‌شوم

  • کد خبر : 93103
  • 04 شهریور 1402 - 19:11
کیانی: هر روز که می‌گذرد از مدال طلایم دلسردتر می‌شوم
ناهید کیانی دارنده مدال طلای تکواندو جهان در خصوص حمایت مسئولین از مدال‌آوران این رشته و آینده خود در مسیر پیش رو گفت.

به گزارش افرا ورزش سرپرست وزارت ورزش و رئیس کمیته ملی المپیک در اردوی تیم ملی تکواندو حضور پیدا کرد تا شرایط این کمپ را از نزدیک بررسی کند.

ناهید کیانی در این خصوص اظهار کرد: اتفاق بسیار خوبی بود که سرپرست وزارت ورزش به اردوی تیم ملی آمد و با صحبت‌های انگیزشی که داشت این قول را داد تا حد توانشان از ما حمایت کند.

او ادامه داد: امیدوارم این حمایت‌هایی که قولش به ما داده شد عملیاتی شود تا بتوانیم در بازی‌های آسیایی برگ زرین دیگری از افتخارات را در ورزش تکواندو به ثبت برسانیم.

هر روز که می‌گذرد از مدالی که گرفته‌ام دلسردتر می‌شوم

این ملی‌پوش درباره اینکه با وجود کسب مدال در مسابقات قهرمانی جهان حمایت‌ها از او چگونه بوده، گفت: پس از بازگشت از مسابقات قهرمانی جهان تاکنون هیچ ارگانی از من حمایت نکرده است.

او در ادامه اظهار کرد: این مدال با عدم حمایتی که از طرف مسئولان صورت می‌گیرد در حال از دست دادن ارزش خود است و هر زمانی که از آن می‌گذرد بیشتر دلسرد می‌شوم.

کیانی ادامه داد: البته با صحبت‌هایی که مسئولان داشتند ما را به آینده امیدوار و دلگرم کردند تا اتفاقات بهتری رقم بخورد. من هم تمام تلاش و هدفم این است که بتوانم با تمام وجود در این راه بجنگم.

او افزود: تمرینات باید به شکلی دنبال شود تا به ورزش بانوان در تمامی زمینه‌ها رسیدگی بیشتری صورت بگیرد. امیدواریم در همان زمانی که مدال به دست آوردیم از ما تقدیر شود زیرا در سال آینده این مبلغ ارزش خود را نسبت به سال جاری از دست خواهد داد.

اگر به سن ۴۰ سالگی برسم مانند یک زن مسن در تمام وجودم درد و مریضی خواهم داشت

دارنده مدال طلای جهان در مورد تبعیض میان رشته‌های ورزشی پاسخ داد: قطعا ما هم از این اهدای حواله خودرو به بازیکنان تیم ملی فوتبال گلایه‌مند هستیم زیرا این موضوع برای ما خوب نیست. همه ما دنبال این هستیم تا تحت هر شرایطی هم که شده برای ایران افتخارآفرینی کنیم.

انتخابی تیم ملی تکواندو

او ادامه داد: شاید من ناهید کیانی اگر به سن ۴۰ سالگی برسم مانند یک زن مسن در تمام وجودم درد و مریضی داشته باشم. ما به دلیل شرایطی که در مسابقاتمان داریم در همین زمان فعلی اگر شرایط جسمانی ام را با یک فرد مُسن‌تر از خودم مورد قیاس قرار دهم هیچ تفاوتی نخواهد کرد.

کیانی همچنین افزود: ما با حضور در ورزش بیشتر داریم با جان خودمان بازی می‌کنیم. جان ما ارزشمندترین چیز ممکن برای خودمان و خانواده هایمان است و برای همین هم احساس می‌کنم ارزش کارمان باید خیلی بیشتر دیده شود.

فاصله کمی تا المپیکی شدن دارم

عضو تیم ملی تکواندو درباره مسابقات پیش‌رو گفت: مسابقات گرندپریکس جزو سخت‌ترین رقابت‌ها است زیرا برخی اوزان با هم ادغام می‌شوند و برای همین هم حریفان بسیار سختی پیش‌رویم دارم.

وی در ادامه افزود: خداراشکر در بازی‌های آسیایی وزنی که در آن حضور دارم جزو اوزانی محسوب می‌شود که به اوزان المپیکی اضافه شده و برای همین هم شاید در هانگژو در وزن اصلی به روی شیاپ چانگ بروم.

کیانی ادامه داد: در وزن ۵۳- کیلوگرم دارای رنک یک جهان هستم و در وزن ۵۷- کیلوگرم هم رده چهارم را به خودم اختصاص داده‌ام. همه تلاشم این است جایگاهم را تثبیت کنم و سپس آن را ارتقا دهم و رقم خوردن آن در شرایط فعلی چندان دور از دسترس نیست.

ملی‌پوش تکواندو اظهار کرد: خوشبختانه فاصله چندانی با کسب سهمیه ندارم و در یک قدمی آن قرار دارم. به سختی می‌کوشم تا برای حضور در المپیک رنک دومی را به دست بیاورم تا برای حضور در ۲۰۲۴ پاریس بهترین حالت جدول را پیدا کنم.

وی افزود: با توجه به اینکه اکثر رقبایم از کشورهای اروپایی هستند و رقابت دشواری با آنها برای کسب سهمیه المپیک دارم، برای همین کسب بهترین نتیجه در بازی‌های آسیایی باعث می‌شود تا ۴۰ امتیاز برایم محسوب شود.

کیانی همچنین گفت: باید از این فرصت طلایی بهترین استفاده را ببرم تا بتوانم در رنکینگ از آنها پیشی بگیرم. من در گرندپری رُم به مدال نقره دست یافتم و تلاش می‌کنم در پاریس رنگ آن را به طلا تبدیل کنم.

مبلغ قراردادم شاید با یک ورزشکار معمولی مردان برابری کند

دارنده مدال برنز بازی‌های آسیایی جاکارتا در خصوص اینکه چرا مبلغی که تکواندوکاران در لیگ تکواندو دریافت می‌کنند، پایین است، گفت: دلیل این مساله واقعا برایم قابل هضم نیست هر چند که ممکن است از ابتدا قراردادها خیلی پایین بسته شده و کنارش هم حامیان مالی چندان رغبتی به حضور نداشتند.

ناهید کیانی افزود: بحث قرارداد در میان زنان پایین است و شاید من به عنوان قهرمان جهان مبلغ قراردادم به شکلی باشد که در سطح معمولی یک ورزشکار در بخش مردان باشم.

ناهید کیانی

او در ادامه اظهار کرد: فکر می‌کنم نسبت به رشته‌های دیگر ورزشی هم مبلغ پایینی به ما تعلق می‌گیرد و برای همین هم امیدوارم با ورود حامیان مالی شاهد تغییر و تحول در این زمینه هم باشیم.

از جونز انگلیسی انتقام می‌گیرم

وی درباره مسابقه‌اش با جید جونز انگلیسی و شکست مقابل او در گرندپری رُم عنوان کرد: من در مسابقات گرندپری پاریس توانستم این تکواندوکار سرشناس انگلیسی را با اختلاف زیادی شکست دهم تا هیچگونه حرف و حدیثی باقی نماند.

این ستاره تکواندو افزود: از مسابقات قهرمانی جهان بدون اینکه به ایران بازگردیم وارد رُم شدیم و این شرایط برایم بسیار دشوار بود زیرا در روز پایانی مسابقات جهانی به روی شیاپ چانگ رفتم تا همین عاملی شود که از نظر بدنی دچار افت شوم.

ناهید کیانی

کیانی ادامه داد: قرار نیست با این شکست همه چیز روی سر من خراب شود بلکه می‌کوشم تا در مسابقات پیش‌رو از جمله گرندپری پاریس باز هم بهترین نمایش خودم را به معرض نمایش بگذارم.

زنان ثابت کرده‌اند که می‌توانند در هر رویدادی بهترین باشند

کیانی در مورد اینکه توجهات به ورزش زنان چطور است، عنوان کرد: ورزش زنان همیشه میان مسئولان مظلوم واقع بوده هر چند که در حال حاضر شرایط بهتری به خود گرفته است. خوشبختانه در سایر رشته‌های ورزشی هم زنان ما به مدال‌های خوبی در سطح بین‌المللی رسیده.اند.

او در پایان گفت: با توجه به اینکه توانسته‌ایم در سطح بین‌المللی روی سکو برویم توجهات هم نسبت به ما تغییر کرده است. امیدوارم مردم مانند همیشه ما را دعا کنند و دلگرمی بدهند تا بتوانیم بازهم باعث خوشحالی آنها شویم. خوشحالم توانستم شادی را به خانه‌های مردم ببرم و دوباره می‌خواهم این اتفاق را در پاریس تکرار کنم.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=93103

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.