6
تنیس روی میز قهرمانی آسیا | کره جنوبی

ایران با برتری بر ازبکستان، جهانی شد

  • کد خبر : 93400
  • 14 شهریور 1402 - 11:45
ایران با برتری بر ازبکستان، جهانی شد
 تیم ملی تنیس روی میز زنان ایران با غلبه بر ازبکستان در جریان مسابقات قهرمانی آسیا، در این رقابت‌ها نهم شد و به جام جهانی صعود کرد.

به گزارش افرا ورزش، مسابقات تنیس روی میز قهرمانی آسیا در بخش زنان در پیونگ چانگ کره جنوبی با صعود تیم ایران به مسابقات جهانی همراه بود.

در ادامه این رقابت‌ها، روز دوشنبه ۱۳ شهریور، ایران در یک بازی نزدیک توانست ۳ بر ۲ ازبکستان را شکست دهد و با این برد، ضمن کسب رتبه نهم مسابقات سهمیه جهانی را هم گرفت.

این پیروزی پس از آن به دست آمد که ایران در دور حذفی و در جدال برای رسیدن به جمع ۸ تیم برتر آسیا، در مصاف با حریف قدرتمند خود، چین سه بر صفر شکست خورد.

کسب رتبه نهم رقابت در پیونگ چانگ، تکرار این جایگاه توسط تیم حمیده ایرانمنش است. این در حالی است که ایران پیش از رویارویی با ازبکستان و چین، همه مسابقات خود را با برد پشت سر گذاشته بود.

ایران چگونه از سد ازبکستان عبور کرد؟

این دیدار، رقابتی حساس برای دو تیم تلقی می‌شد و دو تیم هم سطح برابر هم قرار گرفته بودند.  در نخستین بازی انفرادی، ندا شهسواری در مصاف با روزالینا خاجیه وا ۳ بر ۲ بازنده شد.

ندا-شهسواری-در-بازی-های-کشورهای-اسلامی

در ادامه مهشید اشتری پینگ پنگ باز مشهدی توانست ۳ بر صفر مارخابو ماگدیه وا از ازبکستان را شکست دهد و در بازی سوم، شیما صفایی دختر همدانی تیم ملی برابر ریما غفرانوآ  ۳ بر یک پیروز شد.

شهسواری در مسابقه چهارم دوباره به میز بازگشت اما این بار نیز بازنده بود و در مصاف با مارخابو ماگدیه وا ۳ بر ۲ تن به شکست داد تا دو تیم در امتیاز ۲ برابر شوند.

در بازی سرنوشت‌ساز پنجم، مهشید اشتری با با روزالینا خاجیه وا از ازبکستان دیدار کرد و توانست با نتیجه ۳ بر یک بازی را به سود خود خاتمه دهد.

وب‌سایت فدراسیون تنیس روی میز ایران در این باره نوشته است:

تکرار عنوان نهمی برای بانوان ایران در حالی رقم خورد که تیم‌های قدرتمند چین و مالزی که سال گذشته در مسابقات حضور نداشتند، امسال در این رقابت‌ها حضور پیدا کرده بودند و کار دختران کشورمان نسبت به سال گذشته برای کسب این عنوان و جواز حضور در جام جهانی به مراتب سخت‌تر بود

تیم تنیس روی میز زنان ایران در مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۲۳ کره جنوبی، ندا شهسواری، مهشید اشتری، شیما صفایی و فاطمه یاری را در ترکیب داشت.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=93400

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.