7
مسابقات بوسنی خواب و خوراک را از من گرفته بود

پای صحبت نیلوفر صفریان، مربی برگزیده نونهالان جهان

  • کد خبر : 93474
  • 25 شهریور 1402 - 10:52
پای صحبت نیلوفر صفریان، مربی برگزیده نونهالان جهان
درخشش شیر دختران نونهالان با قهرمانی در جهان و عنوان بهترین مربی توسط نیلوفر صفریان، مربی با اخلاق تیم ملی در بوسنی به پایان رسید.

به گزارش افرا ورزش، تیم ملی تکواندو نونهالان دختر برای سومین بار پیاپی موفق شد قهرمانی جهان را به دست بیاورد و نقش نیلوفر صفریان، سرمربی گیلانی تیم ملی، غیرقابل عبور بود.

روژان صوفی، حنا زرین کمر، سیده کیمیا محمدی سه مدال طلا، آیدا جلیلی، کوثر اوجاقلو و هلیا ابراهیمیان سه مدال نقره را برای تیم ملی ایران کسب کردند.

صفریان در گفتگو با افرا ورزش درباره سطح مسابقات و میزبانی بوسنی می‌گوید: مسابقات جهانی در سال اخیر در دو بخش نونهالان و نوجوانان به میزبانی صوفیه بلغارستان برگزار شد بود و میزبانی بلغارها از میزبانی جهانی امسال بوسنیایی‌ها، بهتر بود اما در هر صورت، هر کشور ظرفیت‌های خاص خودش را دارد.

به گفته صفریان، برای اولین بار در رده سنی نونهالان،  قد لحاظ شده بود یعنی تکواندوکاران هم قد، با هم مسابقه می‌دادند در حالی که همواره در تکواندو، وزن عامل دسته‌بندی ورزشکاران بوده است.

صفریان عنوان می‌کند: سطح مسابقات ۲۰۲۳ نسبت به سال‌های گذشته قابل قیاس نبود. اغلب تکواندوکاران تقریباً در یک رنج قدی قرار داشتند و دیگر اختلاف زیادی بین قد بازیکنان وجود نداشت و همین مسئله به کیفیت تورنمنت کمک کرد.

سرمربی تیم ملی تکواندو نونهالان می‌گوید سطح بالای رقابت جهانی نونهالان در بوسنی سبب شد ایران در روز نخست نتواند مدالی به دست بیاورد. قهرمانی ما در روز آخر مسجل شد و این به معنای افزایش سطح توجه کشورها به تکواندو پایه است.

وی درباره داوری این مسابقات گفت: واقعیت این است که مشکلاتی وجود داشت. فاطمه کلاسنگیانی که در وزن یک ما شرکت کرده بود با اختلاف ۱۰ امتیاز بیشتر نسبت به حریف، در ثانیه‌های آخر بازی که تقریباً زمان صفر شده بود با اخطار اشتباه و بی دقتی داور پنج اخطاره شد و شانس برد را از دست داد.

به گفته نیلوفر صفریان، تیم‌های ملی کشورهای اروپایی با نظم و برنامه‌ریزی در کمپ‌های تمرینی حضور دارند و امسال در مسابقات جهانی شاهد پیشرفت نونهالان کشورهای مختلف بودیم.

او همچنین ادامه داد: در سال‌های اخیر حریفان اصلی ما از آسیا بودند اما با توجه به پیشرفت چشم‌گیر کشورهای دیگر نمی‌توانیم بگوییم که چه تیم‌هایی، قوی یا ضعیف هستند. اغلب تیم‌ها به پشتوانه سازی در رده‌های سنی  نوجوانان و جوانان توجه می‌کنند.

صفریان که عنوان بهترین مربی نونهالان جهان در بخش دختران را کسب کرد می‌گوید: یک ماه که با نونهالان تمرین داشتیم همه تلاشمان بر این بود که بازیکنان را به بالاترین پیک آمادگی جسمانی برسانیم. نگران مسائل روحی و روانی بودم اما خوشبختانه این موضوع، مدیریت شد. چون در دوره قبل در رده سنی نونهالان سرمربی بودم شناخت بهتری از بازیکنان در این رده سنی داشتم.

تیم ملی نونهالان دختر در ۱۰ وزن اعزامی به مسابقات جهانی نونهالان بوسنی در ۹ وزن به مدال رسید. این به معنای موفقیت برای تکواندو پایه است گرچه موفقیت در رده بزرگسالان را تضمین نمی‌کند.

صفریان می‌گوید: حنا زرین کمر سابقه حضور در مسابقات جهانی را داشت و سال پیش هم در مسابقات طلایی شد. باقی بازیکنان اولین تجربه حضور در مسابقات جهانی را داشتند و باید از عملکردشان راضی باشم.

نیلوفر صفریان همچنین درباره کسب عنوان بهترین مربی جهان در رده سنی نونهالان گفت: سطح مسابقات از تصورات ما بالاتر بود شاید کسب این عنوان برای هر کسی یک رؤیا باشد. این مسابقات به مدت دو ماه خواب و خوراک را از من گرفته بود. ما انتخابی‌های پی‌درپی را پشت سر گذاشتیم و از صمیم قلب خوش‌حالم و خدا را شاکر هستم که مزد زحماتمان را گرفتیم.

صفریان در نهایت از تمام مسئولین و کسانی که در این مسیر کنار تیم بودند تشکر کرد و از دعای خیر مردم که بدرقه راهشان بوده و در تمام لحظات انرژی مثبت مردم عزیز را حس کرده تشکر ویژه به عمل آورد.

صفریان مربی بااخلاق تیم ملی از سال ۲۰۱۴ در کنار مربیان بزرگ، ندا زارع و اعظم درستی تجارب ارزشمندی کسب کرده است. اکنون باید شاهد درخشش هر چه بیشتر او در رده‌های سنی مختلف باشیم.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=93474

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.