5
درباره تک نماینده بدمینتون زنان در هانگژو

میراث بدمینتون در دست‌های یگانه کرمانی

  • کد خبر : 93613
  • 27 شهریور 1402 - 10:11
میراث بدمینتون در دست‌های یگانه کرمانی
در پایان عصر ثریا آقایی، این یگانه کرمانی است که پرچم را در دست می‌گیرد. او تنها نماینده بدمینتون زنان در هانگژو است.

به گزارش افرا ورزش، داستان پرحاشیه نمایندگان بدمینتون ایران در بازی‌های آسیایی هانگژو سرانجام برای یگانه کرمانی با خوشی پایان یافت.

دختر جوان اصفهانی اکنون این شانس را دارد که برای اولین بار در بزرگ‌ترین رویداد ورزشی قاره قدیمی، حضور داشته باشد و او تنها نماینده بدمینتون زنان ایران در هانگژو است.

میراث حضور بدمینتون زنان در بازی‌های آسیایی از سال ۱۹۷۴ در تهران دست به دست شده و اکنون سرنوشت این میراث را به دست یگانه جوان رسانده است.

بدمینتون ایران رشته‌ای مدال‌آوری در آسیا و جهان نیست اما تلاش برای بقا و حضور در صحنه‌های بین‌المللی با وجود فقدان مدیریت منابع انسانی و عدم وجود برنامه جهادی برای توسعه بدمینتون، با حضور امثال یگانه کرمانی در میادین بزرگ تحقق می‌یابد.

او پرچمدار تمام دختران مظلوم و توانمند بدمینتون ایران است که در اغلب ساعات زندگی حرفه‌ای خود، بار بدمینتونیست بودن را به‌تنهایی بر دوش کشیده‌اند.

از سوی دیگر، او قدم جای پای بزرگان می‌گذارد. در پایان عصر ثریا آقایی در بدمینتون ایران متشکل از دو حضور در بازی‌های آسیایی و یک حضور در المپیک تابستانی، نوبت به نسل تازه می‌رسد.

بدمینتون در بازی‌های آسیایی ۱۹۷۴ تهران مینا پورقبادی، رفعیت یزدان پرست، حوری فرشیدیان و بهناز نورآذر را در اختیار داشت و در ۲۰۰۶ دوحه با نکیسا سلطانی و بهناز پیرزمان بین در تورنمنت شرکت کرد.

پس از غیبت در گوانگژو، ثریا آقایی در ۲۰۱۴ اینچئون و ۲۰۱۸ جاکارتا نماینده ایران بود که در همان مسابقه اول توسط ساینا نهوال هندی حذف شد.

حاصل حضور دختران ایرانی بدمینتونیست در همه ادوار بازی‌های آسیایی، صفر پیروزی بوده است که البته با توجه به حضور قدرت‌های جهانی در قاره ما، شگفت‌آور نیست.

با این حال، یک نفر باید سرانجام اوضاع را تغییر دهد. آیا یگانه کرمانی شانس اولین پیروزی تمام ادوار بازی‌های آسیایی را در اختیار دارد؟

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=93613

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.