7
بازی‌های آسیایی هانگژو

حذف تلخ آناهیتا توکلی به دست قهرمان جهان

  • کد خبر : 93909
  • 06 مهر 1402 - 6:36
حذف تلخ آناهیتا توکلی به دست قهرمان جهان
آناهیتا توکلی آخرین نماینده تکواندو زنان ایران در بازی‌های آسیایی هانگژو در دور دوم این مسابقات برابر یک ازبک باتجربه بازنده و حذف شد.

به گزارش افرا ورزش، در روز ششم بازی‌های آسیایی هانگژو، امروز پنج شنبه ششم مهر آناهیتا توکلی، آخرین بازمانده تیم زنان ایران نتوانست به موفقیتی برسد و در دور دوم با این پیکارها، وداع کرد.

 توکلی جوان که چهره پرامیدی برای تیم ملی تکواندو زنان به شمار می‌رفت امروز در وزن 67+ کیلوگرم روی شیاپ چانگ رفت و بسیار امیدوار بود که بتواند دست به کاری بزرگ برای تکواندو ایران بزند.

آناهیتا در دور یک هشتم نهایی برابر کریستی آلن آلورا از فیلیپین، دو بر صفر و با امتیاز راند ۹ بر ۲ و ۷ بر ۲ به پیروزی رسید تا به یک‌چهارم نهایی برسد، جایی که یک برد به معنای نهایی شدن مدال او بود.

در یک‌چهارم نهایی، آناهیتا توکلی یک حریف باتجربه و میدان دیده ازبک و دارای سابقه قهرمانی جهان را در پیش رو داشت. اِسوِتلانا اوسیپووا چند ماه قبل در مسابقات جهانی باکو نایب قهرمان و سال گذشته در مسابقات جهانی مکزیک قهرمان شده بود.

اوسیپووا در راند اول چهره برتر میدان بود، گویی آناهیتای ایران هنوز نتوانسته بود خود را با جو مبارزه برابر این ازبک سازگار کند. در نتیجه اوسیپووا مقتدرانه ۱۰ بر ۲ توکلی را شکست داد.

دختر تکواندوکار ایرانی اما در ادامه کار، به خود آمد و در راند دوم امتیازی به حریف نداد و با تک امتیازی که گرفت، کار را به راند سوم و تعیین‌کننده کشاند.

در این راند نیز مبارزه دو تکواندوکار، نزدیک، نفس‌گیر و سراسر حساسیت بود اما تک امتیازی که اوسیپووا در فاصله ۴۳ ثانیه به پایان گرفت سبب شد این ازبک در نهایت دو بر یک برنده این مسابقه شود.

بدین ترتیب آخرین امید تیم ملی تکواندو زنان برای کسب طلا در این مسابقات و شکستن طلسم نرسیدن به طلای بازی‌های آسیایی در همه دوران‌ها، ناامید شد.

در میان پنج دختر تکواندوکار ایران در بازی‌های آسیایی هانگژو، مبینا نعمت زاده و ملیکا میرحسینی برنز گرفتند و دست ناهید کیانی، نرگس میرنوراللهی و آناهیتا توکلی از مدال کوتاه ماند.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=93909

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.