11
بازی‌های آسیایی هانگژو

شیما صفایی حریف نفر سوم جهان از ژاپن نشد

  • کد خبر : 93917
  • 06 مهر 1402 - 7:46
شیما صفایی حریف نفر سوم جهان از ژاپن نشد
شکست شیما صفایی برابر هینا هایاتا ژاپنی در بازی‌های آسیایی هانگژو به معنای حذف تنها نماینده تنیس روی میز زنان ایران بود.

به گزارش افرا ورزش، ششمین روز از بازی‌های آسیایی هانگژو، امروز پنج شنبه ششم مهر دنبال شد و شیما صفایی تنها نماینده تنیس روی میز زنان ایران از دور رقابت، کنار رفت.

این دختر جوان همدانی که برای نخستین بار در بازی‌های آسیایی شرکت می‌کرد امروز پس از استراحت در دور اول، در مرحله یک شانزدهم نهایی به مصاف هینا هایاتا از ژاپن رفت.

هایاتا یک پینگ‌پنگ باز ۲۳ ساله اما سطح بالای جهانی بود که در آخرین رده‌بندی جهانی تنیس روی میز در رده هفتم قرار داشت و در مسابقات جهانی ۲۰۲۳ دوربان آفریقای جنوبی نیز مدال برنز جهان را در انفرادی و نقره در دوبل را به دست آورده بود.

همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد کار در این بازی برای صفایی دشوار بود و در نتیجه، این مسابقه در نهایت ۴ بر صفر به سود هایاتا به پایان رسید. هایاتا این برد را با امتیازات گیم ۱۱ بر یک، ۱۱ بر ۴، ۱۱ بر ۶ و ۱۱ بر ۳ کسب کرد. مسابقه‌ای که حدود ۲۲ دقیقه طول کشید.

بدین ترتیب، همین تک مسابقه و همین شکست، حکم به حذف شیما صفایی از بازی‌های آسیایی هانگژو داد. مسابقه‌ای که صرف‌نظر از نتیجه، یک تجربه بزرگ برای صفایی بود. هایاتا احتمالاً بزرگ‌ترین حریفی است که شیما تاکنون با او روبرو شده است.

این در حالی است که جای ستاره باتجربه‌ای چون ندا شهسواری و حتی مهشید اشتری در هانگژو خالی به نظر می‌رسید اما نظر کمیته ملی المپیک، اعزام یک نفر و یک بازیکن جوان‌تر به این مسابقات بود.

این تصمیم، البته با دلگیر شدن ندا شهسواری، چهره المپیکی تنیس روی میز زنان همراه شد.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=93917

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.