5
رنکینگ جهانی تکواندو در سپتامبر ۲۰۲۳

صعود چشمگیر نعمت زاده | کیانی همچنان نفر چهارم

  • کد خبر : 94251
  • 13 مهر 1402 - 13:46
صعود چشمگیر نعمت زاده | کیانی همچنان نفر چهارم
در تازه‌ترین رده‌بندی تکواندوکاران زن جهان، مبینا نعمت زاده تا رده سیزدهم بالا آمد و ناهید کیانی نیز در جایگاه چهارم وزن خود باقی ماند.

به گزارش افرا ورزش، فدراسیون جهانی تکواندو رنکینگ المپیکی ماه سپتامبر ۲۰۲۳ تکواندو جهان را منتشر کرد. این رده بندی تحت تاثیر گرندپری پاریس و بازی های آسیایی هانگژو بوده است.

ناهید کیانی تکواندوکار شاخص ایران در این رده بندی در وزن دوم المپیکی ۵۷- کیلوگرم همانند رده بندی پیشین در جایگاه چهارم قرار گرفته است. او ۳۳۵.۱۳ کسب کرده است.

زهرا شیدایی تکواندوکار مازندرانی که مدتی است در رویدادهای رسمی شرکت نکرده است  با ۷۹.۱ امتیاز در رتبه ۵۵ ایستاد و نسترن ولی زاده نیز با کسب ۵۵.۲ در جایگاه ۷۳ قرار دارد.

مبینا نعمت زاده، رو به رشد در رنکینگ

اما در وزن اول المپیکی یعنی ۴۹- کیلوگرم، مبینا نعمت زاده با تداوم روند رو به رشد خود و کسب نشان ۲ برنز گرندپری پاریس و بازی‌های آسیایی هانگژو، صعود ۵ پله‌ای داشت.

این دختر هفده ساله و خوش آتیه با ۲۱۰.۹۵ امتیاز تا رده سیزدهم بالا آمد.  غزل سلطانی با کسب ۱۰۵٫۰۹ امتیاز و یک پله صعود در جایگاه ۴۲ قرار گرفته است.

ارتقای ملیکا میرحسینی از سر گرفته شد

در وزن سوم المپیکی ملیکا میرحسینی در دسته ۶۷- کیلوگرم با کسب نشان برنز بازی‌های آسیایی هانگژو ۱۰۲.۷۳ امتیازی شد و با ۹ پله صعود به رتبه سی و هفتم رفت.

در همین وزن، نرگس میر نوراللهی پس از ناکامی دیگری در بازی های آسیایی هانگژو با ۱۰۹.۷۴ امتیاز و سه پله سقوط در رده ۳۴ وزن خود قرار گرفت. به نظر می رسد میرحسینی به زودی از میرنوراللهی در این وزن پیشی خواهد گرفت.

آناهیتا و ورود به دسته صد نفر برتر

در وزن چهارم المپیکی و دسته ۶۷+ کیلوگرم، اکرم خدابنده با ۶۴.۰۸ امتیاز در رتبه ۴۷ و زهرا پوراسماعیل نیز با ۴۹.۷۲ امتیاز  در رتبه ۵۵ قرار دارند. البته اکرم خدابنده از تکواندو مسابقات ملی خداحافظی کرده و شرایط پوراسماعیل نیز در تیم ملی مساعد نیست.

آناهیتا توکلی ستاره جدید این وزن اما پس از حضور در بازی‌های آسیایی هانگژو با کسب ۲۰.۶۴ امتیاز و ۳۶ پله صعود به رده ۹۵ رسید و احتمالاً به‌زودی به رتبه‌های بالا خواهد رسید.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=94251

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.