1
دور اول لیگ تکواندو زنان

پارس جنوبی، صدرنشین بی‌رقیب و پرستاره تکواندو

  • کد خبر : 94674
  • 12 آبان 1402 - 14:45
پارس جنوبی، صدرنشین بی‌رقیب و پرستاره تکواندو
پارس جنوبی به لطف ستارگانش در دور اول لیگ تکواندو زنان صدرنشین شد. به نظر می‌رسد پارس جنوبی برای قهرمانی در لیگ رقیبی ندارد.

به گزارش افرا ورزش، نخستین مرحله از لیگ تکواندو زنان جام ایراندخت پس از دو روز رقابت در سالن فدراسیون تکواندو در روزهای چهارم و پنجم آبان به پایان رسید.

در لیگ تکواندو ۱۴۰۲، ۱۰ تیم به سبک گرندپری با هم رقابت کردند بدین‌صورت که دیگر خبری از مصاف رودرروی تیم‌ها نیست و مسابقات به صورت وزن به وزن برگزار می‌شود.

به‌عبارت‌دیگر، این برای نخستین بار است که لیگ تکواندو با چنین سبک و سیاقی برگزار می‌شود.

چه تیم‌هایی در لیگ تکواندو زنان حضور دارند؟

در این دوره از رقابت‌ها ۱۰ تیم آکادمی تکواندو ویسی، لوازم خانگی میکس پلاس، پایگاه سلامتی  رها، بیمه تجارت نو، آکادمی ورزشی کسری، هیئت تکواندو نوشهر، آکادمی آترا، دیار، شهر رنگ دورود و پارس جنوبی به اضافه بازیکنان آزاد شرکت می‌کنند.

این رقابت‌ها در روز دوم در اوزان ۴۹-، ۵۷-، ۶۷- و ۷۳+ کیلوگرم برگزار شد و تا پایان هفته اول تکلیف تیم صدرنشین را مشخص کرد.

پارس جنوبی با درخشش ستاره‌هایش و کسب سه مقام اولی، یک مقام دومی و سه مقام سومی و ۱۵۲ امتیاز در مجموع هر دو روز مسابقات همچنان در صدر جدول ایستاده است.

تیم آکادمی ویسی با بازیکنان جوان و با آتیه خود و کسب ۱۳۸ امتیاز در رده دوم قرار گرفت و  پایگاه سلامتی رها با ۸۸ امتیاز در رده سوم قرار گرفت.

درخشش معصومه رنجبر در وزن اول

معصومه رنجبر (تیم آکادمی ویسی) در وزن ۴۶- کیلوگرم پیش از حضور در فینال مسابقات در یک دیداری تماشایی و نزدیک زهرا فیض آبادی از پارس جنوبی را ۲ بر یک شکست داد تا نماینده آکادمی ویسی در فینال حریف سوگند شیری از همان تیم شود.

شیری با استفاده از تجربه رقابت‌های قهرمانی نوجوانان جهان و آسیا توانست بازی را به سود خود تمام کند و فاتح وزن اول رقابت‌های هفته اول شود.

وزن ۴۹ کیلو به نام مریم ملکوتی خواه

در وزن ۴۹- کیلوگرم، مریم ملکوتی خواه درخشان بود؛ او در دیدار مهم خود مقابل مهلا مومن زاده باتجربه از میکس پلاس به برتری رسید و راهی فینال شد.

نماینده پایگاه سلامتی رها در دیدار نهایی مهسا علیزاده از رنگ شهر دورود که او نیز تا فینال به خوبی بالا آمده بود، را شکست داد و به مقام اول دست یافت.

در این وزن سعیده نصیری در یک‌هشتم با شکست برابر مهلا مومن زاده حذف شد و حذف‌شده بزرگ این وزن بود.

نعمت زاده در ۵۳ کیلو بی‌رقیب بود

در وزن ۵۳- کیلوگرم، مبینا نعمت زاده در یک وزن بالاتر از وزن همیشگی‌اش در رقابت‌های لیگ برتر پا زد و برابر «یگانه عربلو» بازیکن آزاد و چهره جدید این رقابت‌ها در نیمه‌نهایی به پیروزی دست یافت.

نعمت زاده در فینال نیز با صلاحدید کادر فنی پارس جنوبی به دلیل روبه‌رو شدن هم تیمی‌ها، بدون برگزاری مسابقه به مقام اول هفته نخست رسید.

قهرمانی آسان ناهید کیانی در ۵۷ کیلو

ناهید کیانی در وزن ۵۷- کیلوگرم با تکنیک خاص خود توانست به فینال برسد. نماینده پارس جنوبی در دیدار نهایی مقابل زهرا وطن دوست از بیمه تجارت نو به برتری رسید و توانست نفر اول وزن خود شود.

در این وزن، شکست تینا مدانلو در یک‌چهارم نهایی برابر الینا احمدیان و حذف غزل سلطانی در همین مرحله به دست شمیم فتحی از اتفاقات قابل‌توجه بود.

نسترن ولی زاده در صدر وزن ۶۲ کیلو

نسترن ولی زاده در وزن ۶۲- کیلوگرم، تا فینال راه یافت و توانست مقابل فاطمه یوسفی از پایگاه سلامتی رها در دیدار نهایی به برتری برسد و مقام قهرمانی هفته اول را از آن خود کند.

قهرمانی ساغر مرادی در ۶۷ کیلو

اما در وزن ۶۷- کیلوگرم ستاره رقابت‌های قهرمانی نوجوانان آسیای ۲۰۲۳ لبنان در حد یک مدعی ظاهر شد و به نوعی برای همه رقبای صاحب‌عنوان در این وزن خط و نشان کشید.

ساغر مرادی از تیم آکادمی ویسی در فینال و مبارزه‌ای مهم یلدا ولی نژاد ملی‌پوش تیم آکادمی ورزشی کسری را شکست داد تا با ۱۶ سال سن به رتبه اول وزن ۶۷- کیلوگرم دست یابد.

شگفتی سازی الهام حقیقی در منهای ۷۳ کیلو

در وزن ۷۳- کیلوگرم الهام حقیقی در یکی از مبارزات مهم خود در نیمه‌نهایی مقابل ملیکا میرحسینی باتجربه به برتری رسید و توانست تا فینال پیش برود.

بازیکن آکادمی تکواندو ویسی در فینال برابر عسل صابری هم‌تیمی‌اش به پیروزی دست یافت و به مقام اول این وزن در هفته اول رسید.

عسل صابری در نیمه‌نهایی هانیه اخلاقی، بازیکن کهنه‌کار را شکست داده بود.

آناهیتا توکلی، فاتح ۷۳+ کیلو

در وزن ۷۳+ کیلوگرم، آناهیتا توکلی تکواندوکار تیم پارس جنوبی برابر نیوشا شادلو از آکادمی ویسی به روی شیاپ چانگ رفت و توانست به برتری برسد. او با این پیروزی راه را همانند کیانی برای صدرنشینی تیمش هموارتر کرد.

توکلی چند هفته پیش در بازی‌های آسیایی هانگژو برای ایران مسابقه داده بود گرچه موفق به کسب مدال نشد.

برترین های هفته اول لیگ برتر تکواندو

برترین بازیکن روز نخست: الهام حقیقی – آکادمی ویسی

برترین بازیکن روز دوم رقابت ها: ناهید کیانی (پارس جنوبی)

برترین مربی: مهروز ساعی (پارس جنوبی) – گیتا ویسی (آکادمی ویسی)

برترین سرپرست: مهوش قمی (هیئت تکواندو نوشهر) – سمیه عباسی (دیار)

برترین داور روز نخست: شهره خلج زاده – البرز

برترین داور روز دوم رقابت ها: خدیجه قره گزی (اردبیل)

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=94674

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.