5
سه بازی و یک امتیاز در استرالیا

فوتبال زنان ایران در المپیک؟ این خانه دور است

  • کد خبر : 94700
  • 13 آبان 1402 - 9:14
فوتبال زنان ایران در المپیک؟ این خانه دور است
تیم ملی فوتبال زنان ایران در دور دوم مقدماتی المپیک پاریس از سه بازی یک امتیاز کسب کرد. المپیک، رویایی دور برای فوتبال زنان ایران است.

به گزارش افرا ورزش، تیم ملی فوتبال زنان ایران نتوانست جواز حضور در جمع برترین‌های مسابقات مقدماتی المپیک پاریس را به دست بیاورد.

تیم زنان ایران با هدایت مریم آزمون در دور دوم این مسابقات در استرالیا سه بازی برگزار کرد که حاصل آن دو شکست و یک تساوی بود.

نتایج تیم زنان ایران در مقدماتی المپیک

ایران صفر استرالیا ۲

ایران صفر چین تایپه صفر

ایران صفر فیلیپین ۱

همچنین بخوانید

فوتبال زنان، آخرین ساکن بخش ثروتمند شهر

بدین ترتیب تیم ایران نتوانست از گروه خود صعود کند. ایران در این سه بازی هیچ گلی به ثمر نرساند گرچه برخی اهالی فوتبال زنان می‌گویند دریافت دو گل از استرالیا و گل نخوردن از چین تایپه اتفاق مثبتی است.

به نظر می‌رسد حضور تیم زنان ایران در المپیک برای مدتی طولانی یک رویای دور است زیرا سطح فوتبال زنان آسیا در شرق قاره به مراتب بالاتر از فوتبال ایران و تیم‌های آسیای غرب است.

این در حالی است که فوتبال زنان در ایران در بخش پایه هنوز نتوانسته برنامه جدی و دارای چشم‌انداز توسعه را به اجرا در بیاورد و بازیکنان جوان در ایران در بخش آموزش و همچنین فرصت رقابت و تجربه مسابقه، مشکلات زیادی دارند.

از سوی دیگر، تیم زنان ایران برای حضور در استرالیا تنها چند بازی دوستانه با تیم‌های داخلی برگزار کرده که بعید به نظر می‌رسد بتواند کمکی به تیم ملی در راه یک رویداد بزرگ کند.

به‌عبارت‌دیگر، برنامه بلندمدت برای تیم‌های ملی فوتبال زنان و سرمایه‌گذاری معقول روی آن‌ها، تاکنون به شکل محسوس در فدراسیون فوتبال ایران به‌عنوان نهاد متولی تیم‌های ملی به چشم نخورده است.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=94700

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.