3
هفته دوم لیگ تکواندو زنان

حرکت پارس جنوبی به سوی قهرمانی به پشتوانه ستاره‌ها

  • کد خبر : 95201
  • 24 آذر 1402 - 18:09
حرکت پارس جنوبی به سوی قهرمانی به پشتوانه ستاره‌ها
صدرنشینی پارس جنوبی و درخشش مبینا نعمت زاده، یلدا ولی نژاد، زهرا پوراسماعیل و الهام حقیقی اتفاقات مهم هفته دوم لیگ تکواندو زنان بود.

به گزارش افرا ورزش، هفته دوم لیگ تکواندو زنان پس از دو روز رقابت طی روزهای پنج‌شنبه و جمعه، ۲۳ و ۲۴ آذر در تهران با صدرنشینی بی‌رقیب تیم پارس جنوبی پایان یافت.

پارس جنوبی با اتکا به تیم پرستاره‌اش با ۳۱۲ امتیاز در صدر قرار دارد. فاصله این تیم با تیم رده دومی آکادمی ویسی که ۲۳۰ امتیازی است پارس جنوبی را به قهرمانی بسیار نزدیک کرده است.

همچنین تیم‌های بیمه تجارت نو و آکادمی کسری نیز با ۱۳۳ و ۱۳۰ امتیاز به ترتیب در رتبه‌های چهارم و پنجم جدول رده‌بندی ایستادند.

وزن ۴۶- کیلوگرم، ساینا کریمی

در وزن ۴۶- کیلوگرم و در فینال، ساینا کریمی تکواندوکار پارس جنوبی مقابل هم‌تیمی خود قرار گرفت و توانست به عنوان قهرمانی برسد.

کریمی در دور نیمه‌نهایی پرنیا سلمانی از بیمه تجارت نو را از پیش روی برداشته بود و در فینال حریف زهرا فیض آبادی شد که دور قبلی سوگند شیری بازیکن آکادمی ویسی و عنوان دار دور اول لیگ را شکست داده بود.

وزن ۴۹- کیلوگرم، سعیده نصیری

در وزن ۴۹- کیلوگرم، سعیده نصیری از پارس جنوبی مقابل هم‌تیمی خود نگار قدیانی به میدان رفت و نهایتاً توانست در 2 راند به برتری دست یابد و قهرمانی این وزن را از آن خود کند.

تیم ملی تکواندو زنان

سعیده نصیری در نیمه‌نهایی، مهلا مومن زاده نایب‌قهرمان بزرگسالان جهان را شکست داد و نگار قدیانی نیز برابر مریم ملکوتی خواه از پایگاه سلامتی رها، دو بر یک برنده شد.

وزن ۵۳- کیلوگرم، مبینا نعمت زاده

مبینا نعمت زاده از تیم پارس جنوبی در وزن ۵۳- کیلوگرم، همانند دور اول رقابت‌ها فاتح این وزن بود و این بار در دیدار نهایی مقابل شاپرک نجفی بازیکن تیم پایگاه سلامتی رها به برتری دست یافت تا راه تیمش را برای پیشتازی در جدول رده بندی هموارتر کند.

نعمت زاده جوان در نیمه‌نهایی زهرا ملکی را شکست داد و در یک‌چهارم نهایی، نسیم نریمانی را حذف کرده بود. شاپرک نجفی نیز در نیمه‌نهایی مریم بلوکی را مغلوب کرد.

در این وزن، حذف نگار اسماعیلی، قهرمان آسیا در یک‌هشتم نهایی توسط مبینا نعمت زاده اتفاق قابل‌توجه بود.

وزن ۵۷- کیلوگرم، زهرا وطن دوست

زهرا وطن دوست در وزن ۵۷- کیلوگرم، از تیم بیمه تجارت نو مقابل سارا میزبان از پایگاه سلامتی رها به میدان رفت و نهایتاً توانست به برتری دست یابد و اول شود. وطن دوست در نیمه‌نهایی غزل سلطانی بازیکن باتجربه میکس پلاس را پشت سر گذاشته بود.

سارا میزبان هم با عبور از شمیم فتحی به فینال رسید. در این وزن، تینا مدانلو بازیکن ملی‌پوش مازنی نیز در یک‌هشتم نهایی با شکست برابر سارا میزبان حذف شد.

وزن ۶۲- کیلوگرم، نرگس میرنوراللهی

در وزن ۶۲- کیلوگرم، نرگس میرنوراللهی مقابل ساناز عباس پور، هم‌تیمی خود در پارس جنوبی قرار گرفت و به برتری دست یافت و اول شد.

میرنوراللهی برای رسیدن به فینال در یک‌چهارم نهایی برابر کوثر اساسه، دختر خوشنام کرمانشاهی تیم ملی، دو بر صفر پیروز شد و سپس در نیمه‌نهایی نیز از سد مطهره فتحی گذشت.

ساناز عباس پور خوش آتیه نیز در نیمه‌نهایی برابر هستی محمدی به برتری رسید. او در یک‌چهارم نهایی نیز ستایش محمدی را شکست داده بود.

وزن ۶۷- کیلوگرم، یلدا ولی نژاد

در وزن ۶۷- کیلوگرم یلدا ولی نژاد تکواندوکار تیم آکادمی کسری انتقام دور اول لیگ برتر زنان را از ساغر مرادی بازیکن تیم آکادمی ویسی گرفت و در یک دیداری نفس‌گیر به برتری دست یافت و اول شد.

ولی نژاد که بار دیگر به میادین برگشته در نیمه‌نهایی عالمه پوشیان را شکست داد و در یک‌چهارم نیز از سد فرشته فتحی گذشته بود.
ساغر مرادی اما در نیمه نهایی برابر پریسا جوادی، مازنی کهنه کار تکواندوی ایران عبور کرد.

وزن ۷۳- کیلوگرم، الهام حقیقی

در وزن ۷۳- کیلوگرم، الهام حقیقی همانند دور اول درخشان ظاهر شد و در فینال این رقابت‌ها ملیکا میرحسینی بازیکن با سابقه تیم پارس جنوبی را در دو راند شکست داد تا پیروزی شیرینی را برای شاگردان ویسی رقم زند.

این در حالی است که میرحسینی وکیلی در نیمه‌نهایی دیگر ملی‌پوش، زینب اسماعیلی را دو بر صفر برده بود و الهام حقیقی نیز توانسته هانیه اخلاقی، چهره باتجربه تکواندو ایران را شکست دهد.

وزن ۷۳+ کیلوگرم، زهرا پوراسماعیل

زهرا پوراسماعیل در وزن ۷۳+ کیلوگرم درخشان ظاهر شد. او در مبارزه بزرگ این وزن در نیمه‌نهایی، از سد آناهیتا توکلی، ملی‌پوش ایران در بازی‌های آسیایی هانگژو عبور کرد.

او در فینال قرار بود با هم‌تیمی و هم استانی‌اش مهسا کیادلیری، مبارزه کند که با صلاحدید کادر فنی تیم بیمه تجارت نو، بدون برگزاری فینال، قهرمان شد.

کیادلیری نیز در نیمه‌نهایی از سد نیوشا شادلو گذشته بود و پیش از آن، زینب اسدی را حذف کرده بود.

نعمت زاده و ولی نژاد، ستاره‌های دور دوم

در پایان هفته دوم لیگ تکواندو زنان، مبینا نعمت زاده و یلدا ولی نژاد به عنوان برترین تکواندوکاران روزهای اول و دوم این مسابقات معرفی شدند.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=95201

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.