2
تکرار سکوی نخست، این بار در جام فجر

الهام حقیقی، مدعی جدید وزن ۷۳- کیلو را بشناسید

  • کد خبر : 95711
  • 26 بهمن 1402 - 10:11
الهام حقیقی، مدعی جدید وزن ۷۳- کیلو را بشناسید
مسابقات تکواندو بین‌المللی فجر با قهرمانی چهره نوظهور وزن منهای ۷۳ کیلوگرم همراه بود. نام الهام حقیقی را در ماه‌های اخیر بسیار شنیده‌ایم.

به گزارش افرا ورزش، برای الهام حقیقی ۱۹ ساله، کسب مدال طلای مسابقات بین‌المللی فجر شیرین و دلچسب است اما اتفاق مهم‌تر، تداوم آمادگی و سکونشینی پیوسته اوست.

الهام حقیقی، تکواندوکار تهرانی روز دوشنبه ۲۳ بهمن در جریان روز اول مسابقات بین‌المللی فجر توانست در فینال وزن منهای ۷۳ کیلوگرم سارا صوفی را شکست دهد و قهرمان شود.

الهام در جام فجر سال ۲۰۲۲ در نیمه نهایی به فریدا عزیزوآ از جمهوری آذربایجان باخت و در نهایت مدال برنز این وزن را کسب کرد اما این بار، برنز او به طلا تبدیل شد.

این مدال بار دیگر تثبیت‌کننده این حقیقت بود که موفقیت‌های الهام جوان در ماه‌های اخیر، ارتباطی با بخت و اقبال نداشته است. او در مسیر تبدیل‌شدن به یک تکواندوکار باثبات قرار دارد.

الهام حقیقی در هر سه دور برگزاری لیگ تکواندو، در فینال وزن ۷۳- حضور داشته است | عکس: پرنیان مددی

در جریان لیگ تکواندو، او در هفته اول توانست قهرمان وزن خود شود، جایی که در نیمه‌نهایی ملیکا میرحسینی، طلایه‌دار این وزن را شکست داد و سپس در فینال عسل صابری را مغلوب کرد.

موفقیت الهام حقیقی در هفته دوم هم ادامه پیدا کرد. او در نیمه‌نهایی، هانیه اخلاقی کهنه‌کار را برد و در فینال هم در دو راند از سد ملیکا میرحسینی گذشت و قهرمان شد. این، اتفاق بزرگی در لیگ تکواندو بود.

دور سوم نیز با حضور الهام حقیقی در فینال همراه بود. او با عبور از سارا صوفی، آرزو بهرامی و زینب اسماعیلی فینالیست شد اما این بار در مبارزه با ملیکا میرحسینی در راندشماری بازنده شد و به رتبه دوم بسنده کرد.

الهام حقیقی در مصاف با فریدا عزیزوآ از آذربایجان در جام فجر ۲۰۲۲، تورنمنتی که در آن برنز گرفت | عکس : فاطمه شمس

با نگاهی به این نتایج و اکنون، قهرمانی حقیقی در جام فجر، باید ایمان آورد که وزن منهای ۷۳ کیلوگرم به صحنه ورود یک ستاره جوان و رقابت بین او و ملیکا به عنوان دو تکواندوکار از دو نسل تبدیل شده است.

الهام حقیقی در گفتگو با افرا ورزش در این باره می‌گوید:

از سال گذشته طی برنامه‌ریزی فنی با استاد ویسی و استاد ابراهیمی، به دنبال پیشرفت و کسب نتایج بهتری بودم و خوشحالم که پاداش این تلاش به‌تدریج خود را نشان می‌دهد.

او در خصوص رقابت با ملیکا میرحسینی می‌گوید:

او یک تکواندوکار بزرگ و باتجربه است و رویارویی با او، همیشه فوق‌العاده است. این فرصت را دارم که باز هم بارها با هم مسابقه دهیم و امیدوارم بتوانم به این روند رو به رشد ادامه دهم.

تکواندو ایران به‌تدریج در حال معرفی ستاره‌های جدید و جوانی است که آینده را شکل می‌دهند.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=95711

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.