3
با پیروزی بر فیلیپین و با تداوم کلین شیت

ایران قهرمان هاکی روی یخ زنان آسیا شد

  • کد خبر : 96269
  • 11 فروردین 1403 - 16:21
ایران قهرمان هاکی روی یخ زنان آسیا شد
تیم ملی هاکی روی یخ زنان ایران با برتری بر فیلیپین و کسب چهارمین پیروزی پیاپی و بدون گل خورده، فاتح مسابقات قهرمانی آسیا شد.

به گزارش افرا ورزش، مسابقات هاکی روی یخ زنان آسیا امروز شنبه ۱۱ فروردین ۱۴۰۳ در بیشکک قرقیزستان با قهرمانی تیم دختران ایران پایان یافت.

در آخرین روز این مسابقات، تیم ملی هاکی روی یخ دختران ایران برابر فیلیپین ۵ بر صفر به پیروزی رسید و با این برد با حداکثر امتیاز قهرمان شد.

دختران ایران در حالی برابر فیلیپین قرار گرفتند که پیش از این دیدار، هر دو تیم با سه برد و بدون شکست، مدعی قهرمانی به شمار می‌رفتند؛ اما ایران برتری خود را در آخرین مسابقه نیز دیکته کرد.

نکته مهم در این قهرمانی، بالابردن جام بدون دریافت حتی یک گل بود. آرزو ایزدی سنگربان ایران در همه مسابقات کلین شیت کرد. زهرا قاسمی دیگر دروازه‌بان تیم ایران بود که در خلال مسابقات، فرصت بازی پیدا کرد.

این بازی در وقت نخست تنها یک گل داشت که در دقیقه ۱۶ با پاس یگانه بهرامی و ضربه تمام‌کننده دیانا فرزام نیا به ثمر رسید.

در وقت دوم ایران اندوخته‌هایش را بیشتر کرد. ابتدا یگانه بهرامی با پاس فاطمه اسماعیلی در دقیقه ۲۹ ایران را به دومین گل در این بازی رساند.

در دقیقه ۳۵ دیانا فرزام نیا با پاس خود، حدیثه پورهاشمی را در موقعیت گل قرار داد و سپس در دقیقه پایانی وقت دوم، عسل حیدری روی پاس آذین قارونی گل سوم را زد.

پس از برتری ۴ بر صفر در پایان وقت دوم، تیم ایران با فراغ بال وقت سوم و پایانی مسابقه را آغاز کرد درحالی‌که به دنبال حفظ رکورد گل‌نخوردن و سپس افزایش اختلاف بود.

در وقت سوم اما گلی به ثمر نرسید تا ایران به هدف خود یعنی قهرمانی، کسب حداکثر امتیاز و بدون دریافت گل، دست پیدا کند. این یک روز تاریخی برای هاکی روی یخ ایران به عنوان یک رشته نوپا در ایران است.

به عبارت دیگر، برای نخستین‌بار است که تیم هاکی روی یخ زنان ایران قهرمان آسیا می‌شود. در دوره گذشته در سال ۲۰۲۳ در تایلند، ایران پس از تیم میزبان نایب‌قهرمان شده بود.

در مسابقات امسال، ۵ تیم حضور داشتند. ایران در ۴ مسابقه خود به ترتیب با نتایج ۱۶ بر صفر، ۶ بر صفر، ۱۰ بر صفر و ۵ بر صفر از سد امارات، قرقیزستان، هند و فیلیپین گذشت.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=96269

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.