16

اختصاصی/ کلاهبرداری از دختران ملی پوش با نام نهاد ریاست جمهوری

  • کد خبر : 11097
  • 27 شهریور 1397 - 13:30
اختصاصی/ کلاهبرداری از دختران ملی پوش با نام  نهاد ریاست جمهوری

مهشید اشتری ستاره جوان تنیس روی میز ایران و صبا رحمتی ملی پوش کانوپولوی ایران قربانی کلاهبرداری شخصی به نام موسوی که خود را نماینده نهاد ریاست جمهوری معرفی کرده قرار گرفته اند. کلاهبردار نامبرده با عنوان اعطای وام و هدیه مالی ، از این ورزشکاران و چند نفر دیگر پول دریافت کرده است.

به گزارش پایگاه خبری ورزش زنان ایران آی دبلیو اسپورتس؛یکی از مهم‌ترین مشکلات زنان ورزشکار نبود اسپانسر و حامی مالی است؛ دختران ایران که درخشش و عملکرد قابل قبولی در مسابقات آسیایی جاکارتا داشتند منتظر حمایتی در شأن مدال‌های ارزشمندشان هستند.

کلاهبرداری از دختران ملی پوش با نام نهاد ریاست جمهوری اتفاق عجیبی است که به تازگی زوایای پنهان آن آشکار شده است. شخصی تحت عنوان صیانت از حقوق شهروندی نهاد ریاست جمهوری از فضای به وجد آمده نهایت استفاده را برده است و اقدام به کلاهبرداری کرده است.

این فرد با نام “موسوی” با ورزشکاران تماس می‌گرفته و به آنها وعده وام ۲۰ میلیون تومانی و پاداشی ۵ میلیون تومانی داده است و از آنها مبلغی را دریافت می‌کرده. او این مبلغ را جهت افتتاح حساب و افزایش موجودی ورزشکاران دریافت کرده و بعد از آن دیگر پاسخگوی آنها نبوده است.

کلاهبردار فوق فعالیت خود را از حدود شش ماه پیش آغاز کرده وبا وجود شکایت ورزشکاران آزادانه به کار خود ادامه داده و این بار از فضای بازیهای آسیایی جاکارتا استفاده کرده است.

مهشید اشترى ستاره جوان تنیس روی میز ایران، يكى از قربانيان اين كلاهبردارى است، او درباره اين اتفاق اظهار كرد: اين موضوع مربوط به اسفندماه سال 96 است كه من در اردو يا مسابقات حضور داشتم. شخصى تماس گرفت و عنوان كرد كه از نهاد رياست جمهورى است و وامی به من تعلق گرفته، در كنار اين موضوع، تمامى مشخصات من را كامل گفته و حتى از نامه اى كه من به رئيس جمهور داده بودم، اطلاع داشت و زمانى كه اطلاعات كاملى را ارائه داد، ما نيز اعتماد كرديم و فكر كرديم كه واقعا از نهاد رياست جمهورى است.

ملى پوش تنيس روى ميز تصريح كرد: آن ها از ما خواستند براى انجام كارهاى اعطاى وام ، مبلغ 3 ميليون تومان را به حسابى كه اعلام كردند، واريز كنيم؛ اما پس از اينكه اين مبلغ انتقال يافت، تماس‌هاى ما بى پاسخ ماند و كسى جوابى نداشت. پدرم ازسوى نيروى انتظامى و قضايى موضوع را پيگيرى و خيلى دوندگى کرد، اما هيچ نتيجه اى نداشت، زيرا نيروى انتظامى مدركى مبنى بر كلاهبردارى مى خواست و ما به جز فيش واريزى چيز ديگرى نداشتيم و به همين دليل و بی نتیجه دانستن شکایت ، موضوع را دنبال نکردیم.

اشتری ادامه داد: فكر مى كردم اين اتفاق تنها براى من روى داده است و در اين چند روز شنيدم چنين كلاهبردارى هاى مشابهى براى ورزشكاران ديگر رخ داده كه اميدوارم فرد كلاهبردار ازسوى وزارت و مراجع قضايى شناسايى و دستگير شود.

اشتری خاطرنشان کرد: برای من جای سوال دارد چرا شخصی باید تا این اندازه از اطلاعات ورزشکاران و حتی از متن نامه‌ای که به رئیس جمهور ارسال کردیم مطلع باشد؟ تمام این موضوعات نیاز به پیگیری دارد.

صبا رحمتی ، ملی پوش کانوپولوی ایران که به تازگی از وی کلاهبرداری شده است در تشریح این ماجرا به پایگاه خبری ورزش زنان ایران گفت: پنجشنبه بعداز ظهر ساعت ۱۵ من درحال استراحت کردن بودم که دبیر هیئت قایقرانی استان کرمانشاه بامن تماس گرفت و عنوان کرد شخصی به دنبال شماره من است و عنوان کرده است از دفتر ریاست جمهوری تماس گرفته ام و تلفن خط مشغول بوده است و مجبور شدم از تلفن همراه تماس بگیرم. وامی به خانم رحمتی تعلق گرفته است که باید با خودش درمیان بگذاریم.

ملی پوش کانوپولو ادامه داد: این آقا با من تماس گرفت و خود را موسوی معرفی کرد و فضا را طوری طراحی کرد که هیچ شکی نمی شد به او برد. حین صحبت بامن با همکارانش صحبت می کرد و از جملاتی مانند “بچه‌ های کبدی واریز کردند”، “لیست اسامی بچه‌های رشته‌های دیگر را چه کسی پیگیری می‌کند” و … استفاده می کرد.

رحمتی گفت:  من فرصت فکر کردن پیدا نکردم به من گفتند باید ۱۰ گردش اخیر حسابم را برایشان بفرستم و من طی 2 مرحله از طریق عابربانک مبلغ یک میلیون و  ۶۰۰هزارتومان واریز کردم.

رحمتی عنوان کرد: زمانی که به آگاهی مراجعه کردم متوجه شدم چند نفر دیگر هم قربانی این ماجرا هستند و تمامی آن ها با نام آقای موسوی آشنا بودند اما تمام آنها ورزشکار نبودند، من پلیس فتا را در جریان قرار دادم و امیدوارم هرچه سریعتر این موضوع پیگیری شود.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=11097

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.