18

فرانک پرتو آذر در راه کاپ جهانی دوچرخه سواری کوهستان ؛ به شرط تامین هزینه ها!

  • کد خبر : 11202
  • 28 شهریور 1397 - 13:04
فرانک پرتو آذر در راه کاپ جهانی دوچرخه سواری کوهستان ؛ به شرط تامین هزینه ها!

فرانک پرتو آذر شاخص ترین چهره دوچرخه سواری کوهستان ایران در راه حضور در مسابقات کاپ جهانی به میزبانی ترکیه قرار دارد البته در صورتی که هزینه های اعزام او به این مسابقات تامین شود. گرانی ارز مشکلات زیادی برای فرانک پدید آورده است.

به گزارش پایگاه خبری ورزش زنان ایران آی دبلیو اسپورتس؛ فرانک پرتو آذر دختر شیرازی دوچرخه سواری ایران و نفر اول ایران در دوچرخه سواری کوهستان در ماه های اخیر روزهای پرکاری را پشت سر گذاشته است. پس از اتفاق جاکارتا و پارگی زنجیر دوچرخه او در مسیر به شکلی عجیب او راهی مسابقات قهرمانی جهان شد و اکنون رویدادهای بین المللی دیگری در پیش دارد.

پرتو آذر با دریافت دعوت نامه مسابقات قهرمانی جهان در سوییس برای نخستین بار بخت حضور در این رقابت ها را پیدا کرد البته حضور او در سوییس آن قدرها هم آسان نبود و با همکاری فدراسیون دوچرخه سواری ، فرانک توانست برای اولین بار در این رقابت ها حاضر شود.

عملکرد فرانک پرتو آذر در مسابقات جهانی ، کسب رتبه 49 در بین 79 رکابزن کوهستان برتر جهان بود. مسابقاتی که حضور در آن برای هر شرکت کننده ای مجاز نیست و دوچرخه سواران خاصی مجوز حضور در مسابقات را کسب می کنند.

برنامه آینده فرانک ، حضور در کاپ جهانی دوچرخه سواری کوهستان است. مسابقاتی که در 3 مرحله به انجام می رسید و استانبول ترکیه میزبان اولین مرحله از آن خواهد بود. امتیاز حضور در کاپ جهانی از این نظر مهم است که توزیع سهمیه المپیک 2020 توکیو وابسته به کسب رنک و امتیاز از مسابقات معتبر از جمله همین کاپ جهانی است.

چالش پرتو آذر اما در این میان ، هزینه های حضور در مسابقاتی از این قبیل است. فرانک می گوید در صورتی که هزینه های حضور در مرحله اول کاپ جهانی تامین شود قادر به حضور در این مسابقات خواهد بود. در حقیقت ، مشکلات فرانک پرتو آذر پس از بروز مشکلات اقتصادی در ایران و افزایش چند برابری نرخ ارز به شدت افزایش یافته است. او مجبور است امکانات لازم را از خارج از کشور تهیه کند و هزینه های حضور در تورنمنت ها نیز به دلار و یورو پرداخت می شود.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=11202

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.