19

درباره حدیثه نوروزی ستاره جدید هندبال ایران ؛ مسیر اشتباهی لک لک ها

  • کد خبر : 14372
  • 18 آبان 1397 - 17:09
درباره حدیثه نوروزی ستاره جدید هندبال ایران ؛ مسیر اشتباهی لک لک ها

او بازیکنی فراتر از یک نام است. بر خلاف خیلی ها او تصمیم گرفته به جای حرف زدن عمل کند. با استعدادی فوق العاده ، این افتخار را به هندبال ایران داده تا عضوی از آن باشد. در ابتدای جوانی ، او برای این که ستاره جدید هندبال ایران و پرچمدار نسل جدید نامیده شود کاملا لایق است.

به گزارش پایگاه خبری ورزش زنان ایران آی دبلیو اسپورتس ؛ بهانه پرداختن به حدیثه نوروزی ، بازیکن جوان ذوب آهن در لیگ برتر هندبال ، درخشش او در نیم فصل اول است به طوری که او توانست مشت آخر را در بازی معوقه با هیئت البرز بزند و با جمع آوری امتیازات این بازی ، به تنهایی در صدر رنکینگ ملی ارزشمندترین بازیکنان هندبال ایران قرار گیرد.

قرار گرفتن او در صدر رنکینگ ملی اتفاق عجیبی نیست. او در نیم فصل همواره در اوج قرار داشته است و با یک مصدومیت دردسرساز نیز جنگیده. آخرین درخشش او در بازی با البرز به ثبت ۱۵ گل توسط او انجامید. او در بازی رودررو با همه تیم های لیگ برای آن ها دردسر ایجاد می کند و گاهی غیر قابل مهار به نظر می رسد.

برخورداری از سرعت بالا ، واکنش سریع و تصمیم گیری آنی با بهترین گزینه ممکن در کنار جنگندگی جالب توجه او – با توجه به فیزیک بدنی اش – حدیثه نوروزی را به بازیکنی تبدیل کرده که یک مهره بیرحم در فاز تهاجمی برای تیمش است.

دختر اصفهانی سال گذشته بخش مهمی از بار تیم هیئت شاهین شهر را بر دوش کشید و امسال در شرایطی که چیزی نمانده بود به تاسیسات دریایی برود در میانه راه به سمت خانه و تیم سابقش ذوب آهن تغییر مسیر داد. این اتفاق البته توازن قدرت در لیگ را هم حفظ کرد. تصور کنید تاسیسات با حدیثه می توانست به چه تیم ترسناکی تبدیل شود!

او در اصفهان بالیده و رشد کرده است. او محصول سرمایه گذاری سپاهان در هندبال در اواخر دهه ۸۰ است و بعدها که سپاهان فعالیت خود را در هندبال تعلیق کرد حدیثه نوروزی به ذوب آهن رفت و حالا بخش قابل افتخار و باارزشی از حوزه ورزش زنان باشگاه ذوب آهن است. ۲ فصل قبل پس از این که او با ذوب آهن، تیم سوم لیگ شد و در پایان همان سال ذوب آهن از تیمداری صرف نظر کرد حدیثه در حال خروج از اصفهان بود.

اتفاقات مانع از پیوستن او به هدف پویان قم و سپس در سال بعد ، تاسیسات دریایی شد تا او همچنان نماد معتبر هندبال اصفهان و پایبند به تیم های زاینده رود باشد. نکته جالب دیگر در مورد او تمرینات و زندگی تمام ورزشی اش و البته تبحر خاص او در رشته ای است که فکرش را هم نمی کنید: تکواندو!

ورزش تمام زندگی حدیثه نوروزی است. او همواره در طول سال ، چه در زمان لیگ و چه غیر از آن در ساعات قابل توجهی از روز به تمرین مشغول است. او سال گذشته در مسابقات تکواندوی دانشگاه های اصفهان در دسته وزنی خود قهرمان شد و شاید اگر به تکواندو هم ، به طور جدی فکر می کرد امروز یک تکواندوکار ملی پوش بود.

نمایی خاص از زندگی ورزشی حدیثه نوروزی: یک تکواندوکار با استعداد!

به نظر می رسد حدیثه نوروزی ، آماده ترین بازیکن حال حاضر هندبال زنان ایران است البته لک لک ها اشتباها او را در زمان تولد به ایران آورده اند تا حالا در اوج آمادگی ، فقط اخبار مسابقات قهرمانی آسیا در ژاپن را بشنود و سقف مسابقاتی اش، لیگ ایران باشد.

حرفه ای گری حدیثه نوروزی شامل تمام ابعاد زندگی او می شود. از تمرین تا زمین مسابقه ، از فضای بیرون از میدان ورزش تا رفتار اجتماعی. سرنوشت او ، مسیر اشتباهی لک لک ها بوده تا امروز از بودن او لذت ببریم. این حسرت برای او و دلسوزانش هست که میزان ظرفیت و توان او خیلی بیشتر از سقفی است که برای یک هندبالیست دختر در ایران وجود دارد.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=14372

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.