11

هیئت کوهنوردی خراسان رضوی: منتقدان از اتفاقات اطلاع ندارند / امنیت برای ما اولویت است

  • کد خبر : 14563
  • 22 آبان 1397 - 18:35
هیئت کوهنوردی خراسان رضوی: منتقدان از اتفاقات اطلاع ندارند / امنیت برای ما اولویت است

رئیس هیئت کوهنوردی استان خراسان رضوی در مورد موضوع بخشنامه در مورد اجازه حضور زنان در فعالیت های کوهنوردی توضیح داده است. او می گوید منتقدان از اتفاقات رخ داده اطلاع ندارند و امنیت بانوان کوهنورد برای ما اولویت است.

به گزارش پایگاه خبری ورزش زنان ایران آی دبلیو اسپورتس ؛  انتشار یک بخشنامه از سوی هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی خراسان رضوی در مورد نحوه حضور زنان متاهل در برنامه های کوهنوردی این استان سبب بروز حواشی زیادی در این زمینه شد و برخی موضع گیری ها در این خصوص به عمل آمد که به نظر می رسد تا حدودی شتاب زده صورت گرفته است.

در بند ۲ این بخشنامه آمده است: جهت رعایت ماده ۱۱۰۵ قانون مدنی و نیز فتاوای علمای دین، برای صیانت از بنیان و اساس خانواده‌ها، اجازه همسر برای شرکت خانم‌های متاهل و اجازه ولی قهری برای خانم‌های مجرد و نوجوانان تا سن ۲۰ سال الزامی است.

این اتفاق عجیب ، به نوعی محدود کردن آزادی زنان علاقمند به کوهنوردی قلمداد شد اما اکنون رئیس هیئت کوهنوردی استان خراسان رضوی می گوید این یک بخش نامه بر اساس توصیه خانواده ها بوده و به دلیل جلوگیری از اتفاقاتی تدوین شده که پیش از این رخ داده و امنیت زنان کوهنورد را خدشه دار کرده است.

موضوع فعالیت های کوهنوردی بار اول نیست که مطرح می شود و گفته می شود اتفاقات ناگواری که پیش از این در این زمینه در مشهد رخ داده سبب شده بانوان علاقمند به کوهنوردی به موضوع حساس شوند و اصطلاحا با هر کسی به کوه نروند!

رئیس هیات کوهنوردی خراسان رضوی در این باره در گفتگو با پایگاه خبری ورزش زنان ایران گفت: کسانی که به دنبال سفسطه کردن هستند منافعشان با این بخشنامه به‌خطر افتاده و هدفشان تخریب بنیاد خانواده است، هدف ورزش سلامت روح و جسم بانوان است و ما باید فضای امنی برای آنها ایجاد کنیم نه با نگرانی‌های بی مورد سبب تخریب روح روان این قشر شویم.

احمد زحمتکش باتاکید براین موضوع که این بخشنامه به‌اصرار خانواده‌ها بوده است، ادامه داد: آنهایی که بدون درنظر گرفتن اصل ماجرا مغالطه هستند بهتر است در این خصوص ابتدا تحقیق کنند و ببینند این اتفاقات چه بر سر خانواده‌ها آورده است، ورزش باید از آسیب‌های اجتماعی پیشگیری کند نه اینکه خود به آسیبی مهلک مبدل شود.

وی خاطرنشان کرد: ما قانون‌گذار نیستیم که قانون تصویب کنیم فقط به باشگاه‌های استان توصیه کردیم برای حفظ سلامت بانوان و بنیان خانواده این کار را انجام شود، به طور حتم آنهایی که درآمد نامشروع از این طریق کسب می‌کنند این فضا را ایجاد کردند.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=14563

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.