16

هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال بانوان ؛ شکست تلخ ملوان ، مورد عجیب پارس و بازگشت باشکوه فروغ

  • کد خبر : 17786
  • 20 اسفند 1397 - 15:54
هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال بانوان ؛ شکست تلخ ملوان ، مورد عجیب پارس و بازگشت باشکوه فروغ

هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال بانوان که در حکم آغاز دور برگشت لیگ برتر بود با شکست تلخ ملوان در انزلی برابر شهرداری سیرجان همراه شد. به استثنای دیدار انزلی و ارومیه، سایر بازی ها یک طرفه و خواب آور بودند. نمایانگر شکاف طبقاتی بین باشگاه ها

پایگاه خبری ورزش زنان ایران – هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال بانوان پس از مدتی تعطیلی لیگ، یکشنبه ۱۹ اسفند برگزار شد و تیم‌ها رسماً وارد نیم فصل دوم لیگ شدند. در دیدارهای این هفته کوچک‌ترین تغییری در جدول رخ نداد. باشگاه‌های بزرگ کوچک‌تر ها را قورت دادند و همیاری ارومیه و پالایش ایلام برای اولین بار در این فصل مساوی کردند.

ملوان انزلی صفر شهرداری سیرجان ۱؛ تکمیل اوضاع برزخی با بهشت

مهم‌ترین بازی هفته در انزلی بین ملوان و شهرداری سیرجان برگزار شد اما تیم مریم ایراندوست نتوانست از امتیاز دیدار خانگی خود بهره مند شود و با شکست برابر میهمان، فاصله اش با ذوب آهن رده پنجمی به ۴ امتیاز افزایش یافت.

در این دیدار تیم شهرداری سیرجان با گل شبنم بهشت در دقیقه ۷۵ روی یک شوت پشت محوطه جریمه دروازه ملوان را فرو ریخت تا سیرجان از سد انزلی چی ها به سلامت عبور کند. این بازی به دلیل آسیب دیدگی سنگربان ملوان در نیمه دوم ۱۲ دقیقه وقت تلف شده داشت.

ملوان در حالی نیم فصل دوم را با شکست آغاز کرد که از نظر مالی به شدت در تنگنا به سر می‌برد. مریم ایراندوست سرمربی محبوب قوی سپید از طریق صفحه شخصی خود ار مخاطبان و هواداران ملوان برای رفع مشکلات مالی ملوان درخواست یاری کرده است و ملوان پولی برای پرداخت به بازیکنانش و نیز هزینه‌های اساسی خود ندارد.

شهرداری بم ۸ پارس جنوبی صفر؛ عجایب شهر

شهرداری بم صدرنشین بی رقیب لیگ در یک بازی آسان در ورزشگاه فجر بم ۸ گل به پارس جنوبی زد. زهرا قنبری ۵ گل زد، بهناز طاهرخانی یک گل به ثمر رساند و یک گل هم توسط زهرا سربالی زده شد.

این ۸ گل هم به قدرت غیر قابل چشم پوشی شهرداری بم مربوط است و هم به اوضاع اسف بار پارس جنوبی. تیمی که تنها نام پارس جنوبی را یدک می‌کشد و هیچ کمکی از پارس دریافت نمی‌کند. نامگذاری این تیم به نام پارس جنوبی نیز از سوی هیئت فوتبال استان بوشهر تنها به این هدف صورت گرفته که تیری در تاریکی برای کمک گرفتن از پارس باشد.

منابع خبری می‌گویند پارس جنوبی با ۹ بازیکن برابر تیم شهرداری بم به میدان رفته و مربی نداشته زیرا مربی باید در مسابقات المپیاد دانشگاهی شرکت می کرده است. این تیم حتی با مشکل اسکان نیز مواجه بوده که همکاری میزبان مشکل را حل کرده است.

نکته عجیب دیگر این که پارس جنوبی حتی یک دروازه بان هم با خود به بم نبرده بوده و یکی از ۹ بازیکنش را درون زمین قرار داده است. علت عدم حضور دروازه بان هم درگیری شخصی دروازه بان به خاطر فرزندش بوده است. دروازه بان دیگر هم مشکل خانوادگی داشته است. پارس جنوبی مسیر بوشهر – بم را با یک دستگاه خودروی ون طی کرده است. در این شرایط، تعهد حضور تیم در بازی با شهرداری بم شایسته تقدیر است آن هم در وضعیتی که همه بهانه‌ها برای عدم حضور در بم، برای پارس جنوبی فراهم بوده است.

راه یاب ملل مریوان ۵ خلیج فارس شیراز ۱ ؛ گروه مصدومین!

راه یاب ملل در آغاز نیم فصل دوم خلیج فارس شیراز را با شکست بدرقه کرد. تیم شیرازی که به وضوح نسبت به آغاز فصل پیشرفت کرده در این بازی عملکردی قابل قبول با توجه به داشته‌هایش ارائه کرد. راه یاب ملل در نیمه اول ۳ گل زد و در نیمه دوم دروازه خود را باز شده دید و با تعویض‌های طلایی در اواخر وقت مسابقه ۲ گل دیگر به ثمر رساند.

زهرا حاتم نژاد ۲ گل، فاطمه مخدومی ۲ گل و زهرا فتاحی فر گلزنان راه یاب ملل در این بازی بودند. نکته ویژه در مورد راه یاب ملل قرار داشتن تنها ۲ بازیکن روی نیمکت این تیم بود. راه یاب ملل در این بازی ۶ بازیکن خود را در اختیار نداشت.

ثنا صادقی، مریم نامی، فاطمه قاسمی، مارال ترکمان، فاطمه امیری و زهرا خدابخشی در این بازی غایب بودند که ۲ نفر اول پس از همراهی تیم ملی به این بازی نرسیدند و سایرین هم مصدوم هستند و رسیدن آن‌ها به بازی بعد در سیرجان برابر شهرداری مبهم است. راه یاب ملل از هفته دوم آیناز فلاح را در پی پارگی رباط صلیبی از دست داده است و فاطمه مخدومی و غزاله بنی طالبی خسته را نیز در اواخر وقت بازی به میدان فرستاد.

در این شرایط کار برای راه یاب ملل دشوار است اما شرمین رحمتی تلاش می‌کند تیمش را در پایان فصل در جایگاهی قرار دهد که فصل گذشته در آن جایگاه، فصل را تمام کرد.

آذرخش تهران صفر سپاهان اصفهان ۷ ؛ قاطع مثل سپاهان، قاتل مثل هاجر

در ورزشگاه مادران در جنوب تهران، سپاهان توانست آذرخش را با ۷ گل شکست دهد و بردی قاطع به دست آورد. کاپیتان الهام فرهمند مدت کوتاهی پس از ازدواجش بلافاصله برای سپاهان به میدان رفت تا تعهد خود به تیمش را به نمایش بگذارد.

هاجر دباغی ماشین گلزنی جوان سپاهان در این بازی قاتل آذرخش بود. او یک تنه ۵ گل به آذرخش زد که ۴ گل آن در نیمه اول بود. شقایق روزبهان و مریم رهیده نیز در این بازی برای طلایی پوشان گلزنی کردند. تیم سمیه شهبازی در این بازی در نیمه دوم تنها یک گل به ثمر رساند.

این برد بدیهی خارج از خانه سپاهان را روی سکوی چهارم جدول، در فاصله یک امتیازی راه یاب ملل و ۴ امتیازی شهرداری سیرجان نگاه داشت. سپاهان که بحران عجیب و خاصی در زمینه کمبود دروازه بان را تجربه می‌کند به تازگی نجمیه لطیفی سنگربان ۲۹ ساله سابق ذوب آهن را جذب کرده است. سمیرا محمدی و مینا نافعی دروازه بانان سپاهان دچار پارگی رباط صلیبی هستند.

ذوب آهن اصفهان ۹ سپیدار قائم شهر صفر؛ شروع پرفروغ فروغ

پیروزی ذوب آهن بر سپیدار قائم شهر، تیم بی خطر مازندرانی‌ها با چنین اختلافی غیر قابل پیش بینی نبود به خصوص این که ذوب آهن از همان ابتدای بازی سپیدار را تحت منگنه قرار داد و توپ‌ها یکی پس از دیگری وارد دروازه این تیم می‌شد.

فروغ موری مهاجم جدید ذوب آهن در اولین بازی اش با پیراهن ذوب آهن برای این تیم ۴ گل به ثمر رساند. این ۴ گل نویدبخش بازگشت فروغ به روزهای اوج است. از آخرین زمانی که او در تیمش خوشحال بوده زمان زیادی سپری شده و او روزهایی خاکستری از مصدومیت اول در سپاهان، مصدومیت دوم در تیم ملی و اوضاع نابسامان در انزلی را پشت سر گذاشته است.

پروین فرهادی هافبک شیرازی ذوب آهن با ۲ گل و صفورا جعفری، دنیا بندار و فاطمه عادلی هر کدام با یک گل در برد پرگل ذوب آهن در خانه برابر حریف آسان سهیم شدند. ذوب آهن با این پیروزی روحیه بخش وضعیت تفاضل گل خود را در مقایسه با همسایگانش در جدول بهبود بخشید.

همیاری آذربایجان غربی ۱ پالایش گاز ایلام ۱؛ تساوی همسایه ها

در ادامه هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال بانوان ارومیه، تیم‌های همیاری آذربایجان غربی و پالایش گاز ایلام که در این فصل هرگز مساوی نکرده بودند با تقسیم امتیازات تنها خط تیره مقابل نام خود در جدول را از بین بردند. سمیرا اسماعیلی در دقیقه ۱۰ همیاری را پیش انداخت اما یک دقیقه بعد فاطمه حسینی نژاد گل تساوی را به ثمر رساند.

به ثمر رسیدن ۲ گل طی ۲ دقیقه این انتظار را به وجود آورد که بازی پرگلی در ارومیه در پیش باشد اما هرگز چنین نشد. خبری از گل نبود و تساوی در این بازی برابر و بین ۲ تیم هم سطح سرنوشت نهایی بود. ایلامی‌ها با این تساوی خارج از خانه فاصله ۶ امتیازی با همیاری را در جدول حفظ کردند. هر دو تیم در کمرکش جدول و در همسایگی هم قرار دارند.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=17786

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.