16

۱۲ دختر تکواندوکار در تیم دانشجویان | شرط ورود به اردو: چربی زیر ۱۶ درصد

  • کد خبر : 21897
  • 09 خرداد 1398 - 13:21
۱۲ دختر تکواندوکار در تیم دانشجویان | شرط ورود به اردو: چربی زیر ۱۶ درصد

تیم ملی تکواندوی دانشجویان مهیای حضور در یونیورسیاد ۲۰۱۹ ایتالیا می شود و ۱۱ دختر تکواندوکار در تیم دانشجویان حضور دارند گرچه هنوز مشخص نیست دقیقاً چه تعداد از این جمع راهی ناپل می شوند. مهرو کمرانی سرمربی تیم دانشجویان می گوید شرط ورود به اردو: چربی زیر ۱۶ درصد در تست جسمانی است.

مهرو کمرانی در گفتگو با آی دبلیو اسپورتس اظهار کرد: تیم ملی تکواندوی دانشجویان روز شنبه ۱۱ خرداد تست جسمانی خود را در آکادمی ملی المپیک پشت سر خواهد گذاشت. ما ۱۲ نفر منتخب داریم که طی دو مرحله به این نقطه رسیده اند و اکنون تست های جسمانی و مسابقات رسمی درون اردویی به ما برای ترکیب نهایی کمک خواهد کرد.

او افزود: یکی از شروط ورود به اردو برای تیم ملی دانشجویان، درصد چربی زیر ۱۶ است که این تست با دستگاه های ترکیب سنج بدن موسوم به InBody انجام می شود. ما در آنالیز ترکیب سنج بدن به میزان عضلات و درصد چربی دسترسی پیدا می کنیم. به تمامی مربیان پرتلاشمان در سطح کشور توصیه می کنم در فرآینده پرورش بازیکنان از ترکیب سنج بدن استفاده کنند تا اطلاعات دقیقی از وضعیت ورزشکار خود پیدا کنند. این به سود آنها، ورزشکار و در نهایت تیم ملی است.

سرمربی تیم ملی تکواندوی دانشجویان گفت: بر میزان آمادگی جسمانی تکواندوکاران وارد شده به اردو تمرکز و تاکید بسیاری داریم. در اردوهای گذشته بازیکنی به اردو آمد که درصد آمادگی اش بر اساس معیارهای استاندارد ۴۶ درصد بود. در چنین شرایطی شانس موفقیت یک ورزشکار کم است و مربیان ما باید با معیارها و روش های سنجش آمادگی و وضعیت جسمانی ورزشکاران آشنا شوند.

کمرانی عنوان کرد: پس از تست جسمانی، تیم دانشجویان دوشنبه ۱۳ خرداد یک دوره مسابقه انتخابی درون اردویی و رسمی خواهد داشت. ما حدیثه پور کاظمی، ملیکا میرحسینی، سارا فتحی، زینب اسماعیلی، هانیه اخلاقی، هانیه شریعتی، پریسا جوادی، ناهید کیانی، زهرا شیدایی، کیانا احمدی، فاطمه اموری و آیدا خورشیدی را در اردو داریم و باید ببینیم وضعیت جسمانی و فنی آنها در انتخابی درون اردویی چگونه خواهد بود. همچنین طی جلسات آینده به طودی مشخص می شود که تعداد اعزامی های ما به ایتالیا چه تعداد است اما این حضور، تجربه خوبی برای نفرات اعزامی است.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=21897

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.