17

اسکواش قهرمانی آسیا ؛ 3 پیروزی برای دختران ایران و کسب عنوان ششم

  • کد خبر : 2194
  • 02 فروردین 1397 - 13:38
اسکواش قهرمانی آسیا ؛ 3 پیروزی برای دختران ایران و کسب عنوان ششم

تیم ملی اسکواش زنان ایران در رقابت های اسکواش قهرمانی زنان آسیا در حالی به مقام ششم آسیا رسید که در اولین حضور خود در عرصه آسیایی صاحب 3 برد شد و پیروزی این تیم برابر سنگاپور به عنوان اولین برد بین المللی اسکواش زنان ایران ، جنبه تاریخی پیدا کرد.

به گزارش “رسانه ورزش زنان ایران IWSPORTS” ؛ رقابت های اسکواش قهرمانی زنان آسیا به میزبانی کره جنوبی در حالی برگزار شد که تیم ملی اسکواش بانوان در پایان این رقابت ها به مقام ششم دست پیدا کرد.

در این مسابقات ، دختران اسکواش باز ایران موفق شدند 2 بر یک سنگاپور را شکست دهند و برای اولین بار در یک رویداد بین المللی رسمی صاحب برد شوند. فرشته اقتداری و آیلی نیری در دیدار برابر حریفان خود او یئونگ وی و شرلین یانگ مقتدرانه عمل کردند و توانستند 3 بر یک حریفان سنگاپوری خود را شکست دهند.

غزال شرف پور دیگر اسکواش باز ملی پوش کشورمان نیز در دیدار برابر سنیها سیوا کمار حریف سنگاپوری 3 بر صفر بازنده شد تا در نهایت این مسابقه با توجه به 2 پیروزی نمایندگان ایران از مجموع 3 مسابقه ، به سود ایران خاتمه یابد.

تیم ملی ایران در نخستین دیدار خود 3 بر صفر برابر ژاپن شکست خورده بود. در آن مسابقه ، غزل شرف پور 3 بر صفر برابر ساتومی واتانابه از ژاپن شکست خورد ، فرشته اقتداری 3 بر یک به میساکی کوبایاشی باخت و آیلی نیری 3 بر صفر برابر ریسا سوگیموتو نتیجه را واگذار کرد.

دختران اسکواش باز ایران پس از پیروزی برابر سنگاپور 2 بازی دیگر نیز در پیش داشتند که 3 بر صفر برابر مالزی و 2 بر یک برابر چین نتیجه را واگذار کردند.

در دیدار ایران و مالزی فرشته اقتداری برابر اوه کاه یان 3 بر صفر بازنده شد ، حدیث فرزاد با همین نتیجه به لای ون لین باخت و آیلی نیری هم 3 بر صفر برابر چان یی ون نتیجه را واگذار کرد.

در دیدار چین و ایران نیز این چینی ها بودند که 2 بر یک صاحب برد شدند. در این مسابقه ابتدا غزل شرف پور 3 بر صفر به لی دونگ جین باخت و سپس نبرد نزدیک فرشته اقتداری برابر گو جین یو با پیروزی 3 بر 2 اسکواش باز چینی به پایان رسید. برتری 3 بر صفر آیلی نیری برابر دوآن سی یو برای پیروزی ایران کافی نبود.

آخرین دیدار تیم ملی اسکواش بانوان ایران در دور گروهی برابر چین تایپه برگزار شد که دختران اسکواش باز ایران 3 بر صفر حریف خود را شکست دادند و به دومین برد خود در این رقابت ها دست پیدا کردند.

در این مسابقه ابتدا غزل شرف پور در مصاف با لین چیائو چی از چین تایپه 3 بر یک پیروز شد و سپس فرشته اقتداری 3 بر صفر لی ئی سوان را شکست داد. سپس نوبت به آیلی نیری رسید که 3 بر صفر لو یونگ چی را مغلوب کند.

در ادامه این رقابت ها تیم کشورمان برای کسب عنوان های پنجم تا هشتم با سری لانکا دیدار کرد و توانست با پیروزی 2 بر یک برابر این تیم و کسب سومین برد ، برای کسب عنوان پنجمی در این رقابت ها حریف چین شود اما با شکست 2 بر صفر برابر چین ، مقام ششم آسیا را کسب کرد.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=2194

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.