18

مربی تیم ملی فوتبال نوجوانان: به دختران ملی پوش در استان ها زمین تمرین هم داده نمی شود

  • کد خبر : 2688
  • 17 فروردین 1397 - 20:01
مربی تیم ملی فوتبال نوجوانان: به دختران ملی پوش در استان ها زمین تمرین هم داده نمی شود

معصومه جهانچی سرمربی تیم ملی فوتبال زیر 16 سال بانوان ایران گفت: به دختران ملی پوش در استان ها حتی زمین تمرین هم داده نمی شود و تبعیض بین بازیکنان دختر و پسر در برخی از استان‌های کشور آزار دهنده است.

به گزارش پایگاه خبری ورزش زنان ایران IWSports به نقل از فارس ؛ معصومه جهانچی با اشاره به مقام سومی تیم ملی فوتبال نوجوانان دختر ایران در تورنمنت هنگ‌کنگ و کسب عنوان سومی تیم ملی اظهار کرد: نتایج عالی نبود ولی تجربه خوبی برای بازیکنان ایرانی به دست آمد. بیشتر بازیکنان تیم ما بی‌تجربه یا کم‌تجربه هستند و نیاز به تورنمنت‌های بیشتری دارند تا در بازی‌های آسیایی زنگ تفریح نباشیم.

وی گفت: تیم ملی در شهریورماه به مسابقات آسیایی زیر16 سال اعزام می‌شود و حریفان ما هنوز مشخص نیستند اما می خواهیم شگفتی ساز این مسابقات لقب بگیریم.

سرمربی تیم ملی فوتبال دختران زیر 16 سال افزود: تبعیض بین بازیکنان دختر و پسر در برخی از استان‌های کشور آزار دهنده است. دختران ما عضو هیچ باشگاهی نیستند و حتی در برخی از استان‌ها، زمین تمرین در اختیارشان گذاشته نمی‌شود. این بازیکنان پس از استعدادیابی تنها در اردوهای تیم ملی می‌توانند زیر نظر کادر فنی تیم ملی تمرین کنند.

جهانچی عنوان کرد: این بازیکنان پیش تر در تیم ملی زیر 14 سال تحت آموزشن قرار گرفتند و پله‌پله مدارج را طی می‌کنند. امکانات خوبی از سوی فدراسیون فوتبال در اختیار تیم بانوان قرار داده شده و این جای خوشحالی است.

وی با اشاره به اینکه مهم‌ترین راه شادابی دختران سرزمینمان، سرمایه‌گذاری در ورزش است، افزود: سرمایه‌گذاری در ورزش باعث شور و نشاط بین جوانان به‌ویژه بانوان می‌شود و بسیاری از معضلات اجتماعی از بین می‌رود. بانوان ایرانی هیچ امتیاز و پوئنی نسبت به آقایان ندارند، بنده به‌عنوان سرمربی تیم ملی، استخدام هیچ ارگانی نیستم درصورتی‌که این مورد برای آقایان صدق نمی‌کند.

لینک کوتاه : https://iwsports.ir/?p=2688

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.